|
 |
» Jak zrobić pióro a`la DTM
autor:
jimi1
Modyfikacja artykułu: 2004-09-22 11:48:34, odsłon: 42151
W związku z tym, iż kilka osób pytało mnie jak zrobić pióro a`la DTM, here comes the przepis:)
otworzyć maskę:)
zdjąć ramie wycieraczki (śruba 13) pod nią są w sumie 2 podkładki i jeszcze jedna śruba tak na oko ze 24
odkręcić 7 wkrętów trzymających ten wielki plastik pod szyba
odkręcić dwa wkręty mocujące mechanizm do podszybia
wyjąć mechanizm (wyjąć złączkę z kablami)
odkręcić (klucz 6 lub 7) pięć wkrętów od spodu mechanizmu
zdjąć pierścień cegera z trzpienia (tego do wycieraczki)
połóż mechanizm silnikiem z lewej strony, wnętrznościami do góry
widzisz takie wielkie plastikowe kolko z lewej strony wnętrzności? Na jego środku jest wałek, na którym trzyma się taka mała (3cm długości) dźwigienka - musisz ja zdjąć! (aby wyszła z całym mechanizmem (reszta dzwigni) musiałeś wcześniej zdjąć pierścień cegera - patrz punkt 7 - to bardzo ważne!, inaczej nie zejdzie! Aha zdjęcie tej malej dźwigienki wymaga trochę siły!
załóż tą dźwigienkę przesuniętą o 43 stopnie (jak oryginalnie jest skierowana w lewo, to załóż ją prawie pionowo w dół, ze wskazaniem w lewo
złóż wszystko próbnie by sprawdzić czy wycieraczka stoi idealnie w pionie i wykonuje około 80 stopni w lewo od pionu i 80 w prawo od pionu
jeśli nie, to przesuń małą dźwigienkę trochę w lewo lub prawo
gdy wszystko jest OK, złóż wszystko, ale przedtem wyczyść duże kółko i małą dźwigienkę ze smaru (rozpuszczalnikiem) i daj tam trochę dobrego kleju, np. poxipolu lub kleju epoksydowego-tak na wszelki wypadek)
złóż wszystko do kupy:)
Ps jest jeszcze jeden sposób - zmiana położenia wyłącznika krańcowego, ale jest ona bardziej pracochłonna i bardziej zawodna, ale jeśli ktoś chce... Punkty do 8 włącznie jest taki sam, a dalej idzie tak:
otworzyć maskę:)
zdjąć ramie wycieraczki (śruba 13) pod nią są w sumie 2 podkładki i jeszcze jedna śruba tak na oko ze 24
odkręcić 7 wkrętów trzymających ten wielki plastik pod szyba
odkręcić dwa wkręty mocujące mechanizm do podszybia
wyjąć mechanizm (wyjąć złączkę z kablami)
odkręcić (klucz 6 lub 7) pięć wkrętów od spodu mechanizmu
zdjąć pierścień cegera z trzpienia (tego do wycieraczki)
połóż mechanizm silnikiem z lewej strony, wnętrznościami do góry
zdejmij obydwa pierścienie Cegera (od góry mechanizmu)
wyjmij CALY środek mechanizmu
na spodzie dużego plastikowego kolka jest okrągły kawałek blaszki z wyciętym trójkątem
przełóż tą blaszkę o 43 stopnie-i tu zaczyna się problem, bo po przełożeniu nie będzie ona idealnie prosto i styczniki (trzy) maga dobrze nie odczytywać położenia walka
Tą metodę odradzam, bo jest zbyt mało pewna, aczkolwiek zanim wpadłem na genialna myśl (przesunięcia dźwigienki) to jeździłem z przesuniętą blaszka Ps blaszka jest zamocowana na trzech małych metalowych wypustkach.
Uff, nareszcie koniec
Autor Mistalova
|
Autor:
Goblin
| Data: 2007-03-01 22:16:17 |
Po seriu prób i niepowodzeń. Uznalem że rozbirę mechanizm na części pierwsze. Dobry pomysl bo poznam bodowę jak by cos potem zrobic z tym. No ale tak wyjmujemy tą zębatke z ta dwignią. Zdejmujemy dzwignie podważając śruobkręstem. Wybijamy ten walem z tego miejsca prestawiamy o jakies pięc stopniw w stronę obrotu dzwigienki, Zakladamy dzwigienkę zbijamy pożadnie. Składamy do kupy na prubę. Sprawdzamy i jeśli stoi jak szczala no to dzieło wykonane. NO u mnie stważała wycieraczka problemy ale dosżłem do ladu z nią. Radze polakierowac ramię wycieraczki pod kolor nadwozia wygląda super. Pozdrowienia z Myszkowa.
|
Autor:
furiio
| Data: 2005-03-04 00:12:06 |
siemka. dzieki za dobry pomysł ( 1). sprawdzilem go nawet na moim uniaczu z 87r :) wsio chodzi ale ja poszle jeszcze dalej i zamontowalem na jednym z przewoduw maly wlacznik dzieku niemu moge zostawic wycieraczke w dowolnym miejscugdyby jakis upierdliwy POLICJANT sie czepiał .wystarczy potem chwia by znowu stala na BACZNOSC :) >>>>>POZDRO dla unomaniakow |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|