Nowy użytkownik    Logowanie 
» Nierównomierna praca silnika UNO 45S 1.0 Fire a pneumatyczny korektor obrotów.
autor: jdsoul Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2007-08-17 12:26:02, odsłon: 91456


Cześć!

Posiadam Uniaka 1.0 Fire 45S 1993 w wersji gaźnikowej.
Od pewnego czasu borykałem się z problemem nierównomiernej pracy silnika na wolnych obrotach łącznie z jego gaśnięciem oraz nadspodziewanym apetytem na paliwo (benzynkę).

Problem nasilał się w porze zimowej i przy zatrzymaniu się po długiej ciągłej jeździe
(mocno rozgrzany silnik).
Po wielu dziwnych zabiegach typu wymiana zapłonu, próby ustawiania
(kochami spece od serwisu!?!) poszedłem po rozum do głowy.

Na obudowie aparatu zapłonowego zamontowana jest niewinnie wyglądająca puszeczka, (tu zdjęcie wkrótce) do której przybiega przewód gumowy.
Okazało się, że jest to pneumatyczny siłownik odpowiedzialny na korektę zapłonu.
Kliknij żeby powiększyć
Regulator

Tak tak, automatyka... pneumatyczno-mechaniczno-elektryczna. :).
Kliknij żeby powiększyć
Widok z góry

Poprawność działania tego urządzenia można sprawdzić w banalny sposób...
Wystarczy ściągnąć ów gumowy przewód i przy włączonym silniku przytknąć do wylotu palec. Zasysa i ... silnik milknie i stabilizuje obroty.
Kliknij żeby powiększyć
Rurka do gaźnika


Demontaż siłownika polega na odkręceniu dwóch śrubek góra dół. Następnie należy odciąć opaskę mocującą przewody przerywacza.
Kolejnym krokiem jest uchylenie puszeczki i dostanie się do dźwigni regulatora. Plastikowa dźwignia jest naciągnięta na kulowy uchwyt regulatora.
Należy ją delikatnie ściągnąć, podważając śrubokrętem od prawej strony w lewo. Powinna delikatnie zeskoczyć.

Teraz można łatwo potwierdzić niesprawność membrany korektora, wystarczy dmuchnąć w rurkę wlotową lub zassać z niej powietrze. W uszkodzonym module skończy się to wydmuchnięciem powietrza na zewnątrz.

Następnie bierzemy nowy regulator i rozpoczynamy montaż od nałożenia dźwigni na kulę elementu regulacyjnego. Powinna swobodnie się ruszać.

Następnie umieszczamy obudowę na miejscu i przykręcamy dwa wkręty. Jeden z góry, drugi z dołu. Na końcu nakładamy na króciec rurkę gumową.

Teraz odpalamy silnik i cieszymy się jego równą spokojną pracą w cału zakresie obrotów.

Właściwie jeśli nikt z super mechaniorów wcześniej nie grzebał w zapłonie to
nie potrzba żadnych regulacji. W końcu to automatyka :).

JDsoul.


Autor: piteqpl  Kontakt Data: 2010-11-06 13:13:45
witam mam uniaka 1.0 95r
bierze mi płyn chłodniczy i olej
nie dużo ale tak co 3 miesiące muszę dolewać
jak myślicie wystarczy wymiana uszczelki głowicy czy główny remont silnika ?? (przebieg 160 tyś.)

Autor: piteqpl  Kontakt Data: 2010-11-06 13:12:12
witam mam uniaka 1.0 95r
bierze mi płyn chłodniczy i olej
nie dużo ale tak co 3 miesiące muszę dolewać
jak myślicie wystarczy wymiana uszczelki głowicy czy główny remont silnika ?? (przebieg 160 tyś.)

Autor: acik  Kontakt Data: 2009-04-05 12:27:40
Witam.Mam UNO 1000 FIRE/2001r (etylina+gaz). Czy może mi ktoś pomóc z problemem? Silnik na postoju chodzi normalnie. Przy jeżdzie na benzynie na wyższych obrotach jakby się dusił ,nie ma przyspieszenia.Na "gazie" wszystko OK.Za pomoc serdecznie dziękuję.Pozdrawiam.

Autor: Szczotek  Kontakt Data: 2009-01-17 13:41:27
chciałem jeszcze dodać że jest rocznik 2000, benzyniak

Autor: Szczotek  Kontakt Data: 2009-01-17 13:40:32
Mam takie zapytanie, posiadam Uno 1.0 Fire od kilku dni zaledwie i mam dokładnie ten sam problem, chodzi mi o ta nierównomierną prace silnika :( Zajrzałem pod maskę Uniaka w poszukiwaniu tego korektora czy jak go tam nazywacie "UFO" i szczeka mi opadła bo znaleźć tego ustrojstwa nie moge :( i nie wiem co dalej z tym zrobic :( a chce zeby jezdzil normalnie :( Pomocy!

Autor: misiosk  Kontakt Data: 2008-04-07 16:07:48
Witam ponownie,otóż nie jest takie proste kupić ten korektor podciśnieniowy do aparatu zapł.Szukałem wszędzie nawet w serwisie fiata byłem,na allegro też szukałem i nie było.W końcu znalazłem na stronie internetowej.jak ktoś chce stronę tego sklepu,to podaję www.automotosklep.pl. cena tej cześći to 42 zl+12 zł przesyłka.POZDRAWIAM

Autor: misiosk  Kontakt Data: 2008-04-03 17:03:20
A gdzie kupić można ten korektor obrotów,bo mam problem z zakupem.nawet w serwisie tego nie mają.podajcie mi stronę sklepu internetowego gdzie to kupię

Autor: NED  Kontakt Data: 2008-03-10 20:56:18
P.S. Byłem wczesniej u mechanika -wymiana sworznia przy wahaczu - i go troche podregulował, bo silnik spokojniej chodził po odebraniu samochodu - czy to moze byc powodem?


Autor: NED  Kontakt Data: 2008-03-10 20:24:10
Mam UNO 1.0 `93 benzyna, ostatnio własnie był nieco zamulony, po godzinie męczarni założyłem nowy regulator, na początku chodził lepiej ale jak sie przejechałem za miasto to stwierdziłem ze wszedł na wysokie obroty i nie chce zejsc....zaczał tez miec problem z odpalaniem, wczesniej odpalał od cykniecia teraz, a jest juz ciepło, trzeba go chwile potrzymac i wydaje odgłos jakby sie buntował
co z tym mozna zrobić?
Czy moge samodzielnie ustawic obroty w samochodzi a jesli sobie poradze to gdzie i jak to zrobic...
pozdrawiam
Maciej

Autor: Daron  Kontakt Data: 2008-03-04 15:16:34
Witam. Bardzo dobry opis usunięcia usterki. Przy naprawie urządzenia podcisnieniowego polecalbym wymienić wężyk gumowy. Istnieje groźba, że przy wymianie UFO kruciec jest umieszczony w różnych pozycjach: do góry, na dół, w bok i stary weżyk może okazac się zbyt krótki. Poza tym nowy wężyk to nowy, czasem po wymianie UFO nie ma efektu bo wężyk jest sparciały i dziurawy. Lubi pękać przy krućcach.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer