Nowy użytkownik    Logowanie 
» wymiana uszczelki pod głowiczką, wymiana rozrządu w 1,4
autor: David111 Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2007-02-11 13:47:43, odsłon: 47242


Z racji dużego zaolejenia silnika zostałem zmuszony do wymiany uszczelki pod głowiczką. Uszczelka ta znajduję się nad głowicą a pod elementem, w którym są umieszczone szklanki zaworów. Aby prawidłowo zdjąć pasek rozrządu należy podnieść samochód z lewej strony i wrzucić powiedzmy 4 bieg. Z obudowy rozrządu należy wysunąć płytkę
Kliknij żeby powiększyć
płytka

pokręcić kołem samochodu tak, żeby znacznik na kole od wałka rozrządu
Kliknij żeby powiększyć
znacznik na kole

ustawił się na znacznik na wysuniętej płytce z obudowy
Kliknij żeby powiększyć
znacznik u góry

następnie zerknijmy na dół i sprawdźmy czy duże koło, na którym jest znacznik pokrywa się ze znacznikiem na obudowie rozrządu z cyferką 0.
Kliknij żeby powiększyć
znaczniki na dole

Następnie należy zdjąć kopułkę i zobaczyć czy palec wskazuje 4 cylinder. Jeżeli tak to ostatni znacznik został nam do sprawdzenia. znacznik znajdujący się na skrzyni biegów
Kliknij żeby powiększyć
skrzynia biegów

zdjęcie jest trochę krzywo zrobione ale wcięcie na kole musi się pokrywać z zerem.
Jeżeli już mamy wszystko ustawione to znaczy, że możemy spokojnie poluzować napinacz i zdjąć pasek.
Ja poszedłem kawałek dalej i odkręciłem głowiczke
Kliknij żeby powiększyć
głowiczka
Kliknij żeby powiększyć
i bez głowiczki :-)

Zdejmując ja należy zwrócić uwagę na to żeby nam szklanki nie powypadały. Pamiętajmy, że każda musi być dokładnie w tym miejscu, w którym była nie wolno zamienić ich miejscami. Teraz wystarczy już tylko położyć nową uszczelkę i jest cacy :-) Poniższy rysunek przedstawia kolejność dokręcania śrub głowiczki.
Kliknij żeby powiększyć
dokręcanie

Śruby należy dokręcać kluczem dynamometrycznym z siłą 30 następnie po dokręceniu danym momentem należy wykonać obrót o 90 stopni na każdą śrubę.
Przed założeniem nowego paska proszę sprawdzić jeszcze raz czy na pewno wszystkie znaki się zgadzają, jeżeli tak to pozostało nam już tylko naciągniecie paska. Wykonałem to za pomocą płaskiego klucza, odpychając napinacz i przykręcając go. jeżeli pasek można obrócić o 90 stopni to jest ok jeżeli więcej to należy poprawić napinacz.


Autor: Morlinek  Kontakt Data: 2012-03-28 18:25:47
Małe sprostowanie :) wydaje mi sie ze tzw palec w aparacie zapłonowym powinien wskazywac 1 cylinder a nie 4 :) zgodnie z Polską Normą cylindry numeruje sie po zaczynajac po przeciwnej stronie koła zdawczego czyli od strony paska rozrządu :)

Autor: Sobek  Kontakt Data: 2011-12-06 22:45:25
Nie wiem dlaczego, ale po ustawienia dokładnie na te znaki pokazane wyżej w moim silniku tłok 4 spotkał się z zaworem ssącym. Oczywiscie, zawór do wymiany. PS: osoby piszace komentarz w stylu: ``pewnie źle ustawiłes na znaki`` niech lepiej nie piszą nic;)

Autor: cmind  Kontakt Data: 2009-05-23 15:24:11
witam mam uno 1.4 i.e.S i musze w nim ustawic rozrzad bo auto nie pali z powodu przesuniecia rozrzadu :( mozesz mi powiedziec jak go ustawic zeby wszystko gralo jak nalezy?? bede wdzieczny z gory dziekuje

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3295 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer