Nowy użytkownik    Logowanie 
» kasowanie błędów /reset/
autor: SieneK Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2007-12-02 21:37:19, odsłon: 48670


pod tym sznurkiem: jest opisany układ BOSCH Mono-Motronic

Jednostka sterująca wtryskiwaczem i silnikiem krokowym "komputer" jest wyposażona w pamięć, w której zapisywane są błędy.
Błędy to nic innego jak nieprawidłowe działania poszczególnych elementów układu sterowania wtryskiem i silnikiem krokowym.
Pamięć ta ma to do siebie, że po odłączeniu zasilania następuje jej wykasowanie. Faktem jest, że są jednostki sterujące z pamięcią, która zostaje wykasowana tylko w czasie odczytu tych błędów przez specjalne urządzenia serwisowe. Ale "komputer" w Uno jest prostym urządzeniem i takich "umiejętności" nie posiada.
Warto też zauważyć, że niektóre późniejsze /młodsze/ wersje Uno były wyposażone w kontrolkę wtrysku.
Kliknij żeby powiększyć
kontrolka wtrysku


Sygnalizuje ona nieprawidłowe działanie układu wtryskiwacza. Nie sygnalizuje ona awarii poszczególnych elementów współpracujących z jednostką sterującą. Zapala się ona wtedy gdy wtryskiwacz pracuje nieprawidłowo, w trybie serwisowym. Wiąże się to ze znacznym zużyciem paliwa bo wtryskiwacz po prostu "leje" paliwo.
Układ sterowania silnikiem krokowym i wtryskiwaczem w Uno nie posiada modułu autoadaptacji. Ma też skłonności do "zatykania" się i działa jak popularny komputer z wiodącym na rynku systemem operacyjnym - zwalnia, muli, przycina się itp itd.
Tak też, "naprawa" jednego i drugiego odbywa się w ten sam sposób - reset.

Przechodzimy do kasowania błędów jednostki sterującej.
Kliknij żeby powiększyć
jednostka sterująca
Kliknij żeby powiększyć
jednostka sterująca odłączona


Odłączamy mufę łączącą jednostkę sterującą z wiązką lub klemę masową z akumulatora.
Czekamy od 3 do 5 minut i podłączamy mufę lub klemę, zależy co odłączyliśmy.
Bez dotykania pedału przyspieszenia uruchamiamy silnik.
Możemy od razu rozpocząć jazdę /spokojną/ lub też jeżeli chcemy sprawdzić czy wszystko jest OKi przeprowadzić test.
Polega on na tym, że czekamy na wolnych obrotach na załączenie się wentylatora a jednocześnie, obserwujemy zachowanie się silnika oraz kontroli wtrysku /jeśli taką mamy/. Praca powinna być równomierna /jak na monowtrysk - delikatne falowanie obrotów/.
Ważne aby uruchomić auto bez naciskania pedału przyspieszenia i aby test przeprowadzać bez włączonych innych odbiorników pobierających energię elektryczna z układu zasilania auta jak również urządzeń obciążających pracę silnika /klima, wspomaganie/.

i to by było na tyle :)


Autor: Sigma  Kontakt Data: 2009-04-19 21:18:40
Mi też trochu (10L)mój Fire pali i nie wiem czy to nie sonda lambda ale nie wiem jak ją zdiagnozować:)Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to proszę o pomoc:)

Autor: RalfPBZ  Kontakt Data: 2008-04-01 03:13:08
U mnie sie nic nie swieci a wydaje mi sie ze tez jest cos nie tak skoro uno 899 z przebiegiem 50 tys pali 10,8 litra po miescie przy spokojnej jezdzie....a co do artukulu to podoba mi sie bardzo"klima, wspomaganie" auto wedlug mnie jest maksymalnie do bani...nie posiadam wskaznika temperatury, licznika przebiegu dziennego a ogrzewanie jest po za wszelaką oceną. Noi to wspaniale wspalanie na poziomie pożądnego samochodu klasy średniej.Mam nauczke juz nigdy nie zakupie fiata.

Autor: p31  Zobacz profil  Kontakt Data: 2007-12-04 13:22:56
No i o to chodziło.
Brawo mistrzu.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer