Nowy użytkownik    Logowanie 
» Wymiana uszczelnień aparatu zapłonowego 1.0
autor: Ajni Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2009-01-12 20:10:58, odsłon: 29456


Jako, że już po raz drugi wymieniam uszczelniacz w aparacie zapłonowym a widzę, iż sporo pytań jest na forum o sposób wymiany oraz "czy sobie poradzę", zrobiłem kilka fotek przy wymianie.

Wymianie podlega:
- o-ring 36x6 (gdy cieknie obok aparatu zapłonowego)
- simmering 12.45x20x5 (gdy cieknie ze środka aparatu- spod kopułki)
Cena średnio po 5 zł/szt.

Pierwszym etapem jest odkręcenie 2 nakrętek pod klucz 10 trzymającym aparat zapłonowy, warto przed tą operacją zrobić znak na łączeniu aparatu z silnikiem (np. kreskę śrubokrętem) pozwoli to później na ustawienie aparatu w pierwotnej pozycji. Ściągamy wężyk z UFO (podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu) i odpinamy wtyczkę od czujnika Halla. Wyciągamy aparat.
Kliknij żeby powiększyć
Po wyciągnięciu aparatu


Następnie bierzemy aparat na warsztat lub inne wygodnie dla siebie i czyste miejsce.
Odkręcamy 2 śrubki na śrubokręt krzyżakowy trzymające łapki do zapięcia kopułki i jednocześnie blachę z łożyskiem (1), wyciągamy blaszkę (zsuwamy z osi), następnie odkręcamy kolejne 2 śrubki na krzyżaka (2) którymi jest przykręcone UFO. Poprzez otwór powstały przez wyciągnięcie blachy z łożyskiem spychamy plastikowe ramię UFO z przegubu kulistego przyspieszacza (uwaga- nie połamać ramienia ufo).
Kliknij żeby powiększyć
Widok aparatu z góry
Kliknij żeby powiększyć
Blacha z łożyskiem
Kliknij żeby powiększyć
Widok aparatu z dołu


Odkręcamy kolejne 2 śrubki na krzyżaka (3) trzymające moduł zapłonowy a pod modułem jeszcze jedną śrubkę od przewodu masowego.

Przyjrzyjmy się teraz drugiej stronie aparatu (od zabieraka). Jest tam w rowku sprężynka (6) podważany jej jeden koniec śrubokrętem i "wykręcamy" ją.
Na tym etapie znaczymy pozycję zabieraka na osi aparatu bo można założyć to obrócone o 180 stopni, a wtedy auto nie odpali!

Wypychamy bolec (5) i ściągamy zabierak (4) pod nim w kolejności jest cienka podkładka (3), podkładka falista (2) i znów cienka podkładka (1).
Kliknij żeby powiększyć
Elementy zabieraka

Wyciągamy w stronę "kopułki" całe wnętrzności aparatu (czujnik Halla i odśrodkowy przyspieszacz zapłonu) delikatnie wysuwając przewód od modułu ze szczeliny aparatu.

W tym momencie mamy cały korpus wolny z simmeringiem w głębi.
Kliknij żeby powiększyć
Korpus

Wypychamy simmering i czyścimy korpus z oleju.
Wciskamy nowy simmering i składamy wszystko w drugą stronę. Przy okazji wymieniamy stary o-ring.
Po złożeniu całego aparatu wkładamy w silnik, ustawiamy na swoje znaki (ewentualnie ustawiamy zapłon od nowa), dokręcamy 2 nakrętki, zaponamy kostkę, zakładamy kopułkę i wężyk na UFO i próba.
Cieszymy się czystością w okolicy aparatu zapłonowego za 10zł i około 20 minut pracy. I że nie daliśmy się oskubać w warsztacie. :P


Autor: halcon  Kontakt Data: 2011-10-31 19:43:45
Gdzie ma być podłączony wężyk który odchodzi od "ufo" ?

Autor: Bochnia  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-02-02 18:18:55
Dzisiaj właśnie zmieniałem o-ring aparatu i zapłaciłem 20gr:) Niewielkim nakładem pracy i kosztów można mieć suchutko:)

Autor: angelika  Kontakt Data: 2009-06-22 11:56:43
~ Ajni powiem Ci, że nie mam pojęcia jak autko dawało radę na poluzowanych śrubkach aparatu zapłonowego jechać, co lepsze nie było żadnych problemów ani z odpaleniem auta, ani ze skaczącymi obrotami, wszystko było idealnie, tylko olej leciał jak z kranu ;)

Autor: Ajni  Zobacz profil  Kontakt Data: 2009-06-09 20:47:13
~EddTheBoss, 36x5 jest za cienka, nie uszczelni, a 36x9 to już przesada, nawet młotkiem byś nie wbił aparatu w gniazdo, to jest 1,5 mm na stronę więcej. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego i mówisz że chcesz oring na aparat zapłonowy do UNO 1.0, jeśli nie ma zmień sklep.

~angelika, jeśli się poluzowały śruby od aparatu to jak to auto jechało, zapłon praktycznie musiał się przestawić, choć by od samych drgań, nie wspominając że kopułka wystaje w jedną stronę i ciągnie w prawo- czyli zapłon się przyspiesza.

Autor: angelika  Kontakt Data: 2009-06-02 11:55:09
W sklepie motoryzacyjnym można kupić simmering i o-ring. Ja za wszystko płaciłam 19zł. Na szczęście okazało się, że poluzowały się te 2 nakrętki co trzymają aparat zapłonowy i dlatego tak ciekło. Wymieniłam więc sam o-ring "dla zasady" i to wystarczyło, a pracy było na 5 min. Przed tą "całą robotą" warto więc sprawdzić czy nie poodkręcały się te nakrętki :D

Autor: EddTheBoss  Zobacz profil  Kontakt Data: 2009-05-25 13:55:34
Skąd wziąć takie uszczelki? Nigdzie nie mogę ich znaleźć. Czy można ewentualnie zastosować o-ring 36x5 albo 36x9?

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3313 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer