Nowy użytkownik    Logowanie 
» LPG w Uno
autor: ettore Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2008-03-07 10:23:09, odsłon: 201357


Artykuł ten jest zbiorem doświadczeń użytkowników Fiata Uno z instalacją LPG.



Użytkownik: kris74
Uno 1.0 i.e Fire `98

Do mojego Uno gas założyłem w styczniu tego roku przy 68tyś przebiegu.
Instalacja Lovato z komputerem Stag-2L.

Ogólnie nie narzekam poza tym że pali 10 litrów przed i po regulacji (na trasie ok.8,5), z tym że po regulacji jest bardzo mułowaty w dolnym zakresie obrotów.
Koszt założenia LPG to 1700 zł w Katowicach w zakładzie na terenie OPT przy ul.Bytkowskiej 1.

Jak narazie olejów i świec nie wymieniałem. Strata mocy jest trochę odczuwalna. Koszt przeglądu po 10 tyś.km z wymianą filtra gazu to 68 zł, a regulacja w razie kłopotów to 20 zł. Były tez 2 przeglądy bezpłatne po 1000 i po 2000 km.

Dodam jeszcze że nie ma odcięcia LPG i na drugim biegu ciągnie 90 km/h ;).



Użytkownik: Tomo
Wiedza czerpana z użytkowania przez 2 lata instalki w Uno 1.0 96` na wtrysku...

Instalka założona została przy 88 kkm, w momencie sprzedaży miał 145 kkm, czyli na LPG przejechałem 57 kkm...

Instalację zakładałem w Siedlcach (które wtedy były najtańsze i jak się okazuje słabe jakościowe), zbiornik był w koło, instalacja jakaś składana (reduktor Lovato, komputer Landi).
Panowie założyli instalację jak do wtrysku (z silnikiem krokowym i komputerem) natomiast nie podłączyli tego, tylko zrobili regulację na śrubie :/
Uświadomili mi to dopiero serwisanci w W-wie po 10 kkm na gazie i przerobili tak żeby było dobrze (w zasadzie to wywalili śrubę i uruchomili komp.)

Samochód na gazie stracił trochę mocy (na oko z 10%), prędkość maksymalna spadła z 162 km/h do 155 km/h, obroty straciły odcięcie...

Gazu spalał średnio 8 litrów (70% miasto), minimum to 5,5 (chorwacki gaz), max to 11 ale to po moich ręcznych regulacjach wspomnianą śrubą...

Od założenia instalki zalewałem olej Orlen 10W40 Gas, wyglądał i zachowywał się tak samo jak każdy inny więc nie mam opinii. Wymieniłem też świece na ISKRA SFE-65 PRS GAZ.

Jedyne usterki mogące mieć związek z LPG to przy 120 kkm poleciała uszczelka pod głowicą, nie wiem czy przez LPG czy przyszedł jej czas...

Dodatkowo spaliła się 2 razy pompa paliwa.
Pierwszy raz na skutek przerdzewienia zbiornika (paliwo wyleciało, a pompa pracowała na sucho) - po tym zamontowałem odcięcie pompy po przełączeniu na LPG, drugi raz pompa poleciała bez przyczyny...

Zawory trzeba było regulować co 15 kkm przy okazji przeglądu bo LPG powodowało małe ich podpalanie.



Użytkownik: pbi
UNO 1.4 ieS, rocznik 1995

LPG założone w lutym 2003 przy przebiegu 62 tys. km.
Instalacja BRC z kompem BINGO-S (polski) zlozona w Autowis (ASO Daewoo, Warszawa, ul.Karczewska - http://www.autowis.com.pl/)., zbiornik w kole 34 litry.

Przebieg na LPG ok. 35 tys. km do chwili obecnej - żadnych problemów.
Koszty:
1. Instalacja (cena - wówczas) 2100 zł
2. Dwie regulacje (po 30 zł) 60 zł
3. Wymiana filtra gazu 17 zł
4. Czyszczenie parownika 30 zł

Instalacje z silnikiem krokowym maja opcję odciącia gazu - warto z tego skorzystać - na LPG silnik chodzi nieco cieszej niz na PB95 - więc się odruchowo mocniej ciśnie.

Spalanie ok. 10/12 litrów w mieście (lato/zima), 7-8 litrów w trasie. V-max spadła o ok 10-15 km/h, dynamika też nieco mniejsza, lecz w tym silniku (1,4) nie jest to zbyt dotkliwy problem.



Użytkownik: GP
Uno 899

Instalacja Tartarini II generacja (komputer TEC99), założona we wrześniu `02 przy przebiegu 330km.

Koszt 2100zł - drogo, montaż www.eksa.rzeszow.pl (natomiast podejście po gwarancji - na regulację, która trwa 5 min. trzeba się umawiać, ale mam to w nosie, bo reguluje sam ;)

Przejechane 40 tys. km bezproblemowo, spalanie min 5,8 - max 7,6, ale 70% trasa, styl emerycki.
Oprócz regulacji na gwarancji (bezpłatnej) serwisuje sam, bo po co przeplacać :D

- wymiana filtra gazu po 25 tys. km - koszt filtra 5 zł, ale będę wymieniał co 30 tys. km, bo jeszcze w miarę czysty był.

- regulacja po 33km (była za uboga mieszanka na jałowym i lubił sobie zgasnąć), zrobiłem kabel (20zl-25zl), poczytałem kącik gazowy, wyregulowalem i jest OK.

Dorobiłem też odcięcie pompy paliwa na LPG, składniki: przekaźnik 561 z podstawką, bezpiecznik 10A z podstawką, parą metrów przewodu 1,5 mm, konektorki, taśma izolacyjna, termokurczka, wizja lokalna i troche roboty ;).
Polecam.



Użytkownik: Pepej
Instalacja BRC założona 19.04.2004 przy przebiegu nie wiadomo jakim ;), tak na oko można określić że okolo 50-60 tys. km - nie wiem dokładnie. Silnik 1,1 Fire na gaźniku. Butla w koło firmy STATKO 34L - wchodzi max 25L, posiada czujnik poziomu paliwa i elektrozawór. Pod maską reduktor BRC 100kW i 2 elektrozawory, register ręczny - śruba oraz oryginalny mikser BRC gwarantujący, że nie spadną osiągi na Pb (mikser - 130zł). Przełącznik LPG/Pb ręczny trzypozycyjny (Pb / dopalanie Pb / LPG) posiada pięciostopniowy diodowy wskaźnik poziomu LPG w butli (cztery diody zielone i czerwona od rezerwy)

Koszt instalacji to 1000zł (po znajomości z czego całą elektrykę podłączalem sam) całkowity czas instalacji to 3 godziny (w dwie osoby).

Wszystkie regulacje robiłem we własnym zakresie przykręcając śrubę co pół obrotu przy każdym tankowaniu, aż do momentu jak spalanie i dynamika były na zadowalajacym poziomie. (oczywiście co jakiś czas w trakcie ustawiania podłaczalem się pod analizator i obserwowałem czy skład mieszanki jest odpowiedni, tzn. żeby nie było przypadkiem za ubogo)

Spalanie 10L po mieście, 8,5L w trasie
Vmax na Pb i LPG podobny, oscylujący w okolicach 150-160km/h (zależy od wiatru ;)

Obserwacje:

- Spadek mocy, o ile wystepuje, jest minimalny. Na LPG w niskim zakresie obrotów zdecydowanie lepiej reaguje na wciśnięcie gazu do oporu, ale na wysokich (powyżej 5500 obr) obrotach jakby słabiej ciągnie.

- Jałowe obroty na LPG są równiejsze niż na Pb.

- Instalacja LPG wymusiła zmianę układu dolotowego, tak aby silnik nie gasł na luzie przy wyższych V-max`ach.

- Instalacja LPG jest bardzo czuła na zabrudzenie filtru powietrza, u mnie po wymianie wkładu konieczne było podregulowanie obrotów jałowych (były za niskie) oraz wydaje mi się że po założeniu nowego wkładu filtra spadły osiągi (zbyt dużo powietrza - za uboga mieszanka), a wiadomo że silnik benzynowy jest silnikiem jakościowym i skład mieszanki powinien zawsze wynosić 14,7:1.



Użytkownik: Igorek
Uno 1,4 i.e. 1999r.

Instalacja założona miesiąc po jego kupnie, a półtora roku od pierwszej rejestracji przy przebiegu około 70 kkm. Instalacja Lovato z kompem LOV ECO (uboższa wersja). Butla toroidalna 33l produkcji GZWM. Przy montażu okazało się, że trzeba wymienić butlę, bo ta, którą mieli montować nie posiada jednego z gwintów pod wielozawór. Później (po około roku) wyszło, że ta druga butla ma zerwany jeden z tych samych gwintów i stąd ciągły smród gazu w Uniaczu. Mieści się do niej tylko 21 litrów gazu. Instalacja podłączona zgodnie z regułą, czyli standardowo odcięcie wtryskiwacza i kompa benzyny.

Niedawno przerobiłem to i obecnie jest odcięcie: pompy paliwa i wtryskiwacza, natomiast komp benzynowy pracuje nawet na gazie (nie jest resetowany) . Poza tym poprawiłem instalację skracając wszystkie przewody elektryczne, wodne i przenosząc kompa wraz z przekaźnikiem w okolice pompy hamulcowej. Wszystkie kable ukryłem w fabrycznych wiązkach przewodów. Poprawiłem mocowanie parownika i teraz jest on tuż nad skrzynią biegów, czyli IMHO w najsłuszniejszym miejscu.

Spalanie gazu wynosi od 8 litrów w trasie do około 11 w mieście. Raz udało mi się zejść poniżej 7 litrów w drodze w góry i z dość sporym obciążeniem Nie jestem w stanie wyczuć różnicy w jakości gazu jak i zaobserwować różnicy w spalaniu gazu tankowanego na różnych stacjach

Ubiegłą zimę przejeździłem bez pompy paliwa, więc wszystkich rozruchów dokonywałem na gazie- nawet przy temperaturach poniżej -10 stopni C .
Do tej pory (czyli do 14. marca, kiedy uniak przestał jeździć) zrobiłem ponad 50kkm. Wymieniłem jedynie filtr gazu.

Uno 1.0 gaźnik 1994 rok
Instalacja BRC założona przy przebiegu około 150 kkm, Butla STAKO 34l - pojemność użytkowa 27 litrów. Wskaźnik gazu diodowy, dość nieprecyzyjny - mozna traktować raczej orientacyjnie. Spalanie jakieś 7-7,5 litra w trasie. W mieście nie wiem, bo nie sprawdziłem jeszcze.

Wada: gaśnie na luzie przy skręcie w lewo i przy wyższych prędkościach.

Myślę, że warto wspomnieć, iż mało który gazownik podczas montażu zalutowuje wsuwki, a ja to już w jednym zrobiłem, bo naprawdę warto.



Użytkownik: zizu zuru
Uno 45 gaźnik

Ja w moim Uno mam instalację gaźnikową firmy Bedini, zbiornik 34l w miejscu koła zapasowego. Instalację zakładałem w maju 2004 przy przebiegu 92500 km w firmie PPH "BREW-EL", Warszawa ul. Rakowiecka 32.

Koszt instalki wyniósł 1200 zł + gratis pokrowiec na koło zapasowe. Do tej pory przejechałem 5 kkm bez jakiegokolwiek problemu i bez regulacji. Pierwsza regulacja po 10 kkm. Odczułem minimalny spadek mocy, ale naprawdę bezbolesny. W mieście spalanie wynosi 8 - 8,2 l, natomiast w trasie 6 l LPG. Do zbiornika wchodzi mi ok. 29 litrów gazu.

Z instalacji jestem bardzo zadowolony, bo jak do tej pory jest bezobsługowa, a i spalanie przy mojej nienajlżejszej nodze (waże 95kg) jest zadowalające. Instalacje zakładałem w firmir Brew-el, ponieważ zakładają oni m.in. instalacje do Fiatów na gwarancji, działają sporo czasu i czytałem sporo pozytywów na ich temat (chociaż bywają i negatywne opinie na temat tej firmy).

Jedynym mankamentem jest to, że gdy zapalam zimny samochód po nocy na LPG to odpala za 3 kręceniem rozrusznikia. Jak jest ciepły nie ma tego problemu. Ale generalnie odpalać samochód powinno się na Pb.

Polecam wszystkim tę formę tuningu. Oczywiście bez profanacji kultowych autek ;)



Użytkownik: komar
Uno Fire

Posiadam u siebie instalację włoskiej firmy Zavoli. Została założona w lutym 2002 i do tej pory zero problemów. Zapala i przerzuca na gaz latem i zimą. Jeżeli chodzi o przełączanie to następuje automatycznie w momencie gdy silnik osiągnie 2500 obrotów.

Mogę z góry polecić tą instalkę. Nic nigdy nie było przy niej dłubane. zobaczymy jak przetrzyma kolejną zime.

Jeżeli chodzi o spalanie to zimą moja litróweczka potrafi spalić nawet do 10l LPG a latem 8,3 - 8,9 (miasto)
trasa to: 6,3 - 6,9l (w lecie, zimą nie sprawdzałem, ale pewnie też coś koło tego)
Spadku mocy nie wyczuwam, jedynie dopiero jak wleje paliwko 99 oktanowe.



Użytkownik: kamackie
Mam BRC Just w Uno 1.4.

Spalanie :
LPG - 8.5 l
Pb 95 - 9 l

Spadek mocy - prawie niezauważalny
Koszty : instalka 1650 zł i na razie nic więcej bo śmiga jak się patrzy
Przebieg na LPG - 12000 km
Przebieg całkowity - 72000 km.

Polecam BRC JUST - tylko trzeba dobrze zaprogramować



Użytkownik: pepe75
Do mojego fiacika założyłem instalację w firmie ECO-CAR - w Jasztrzębiu Zdr. (w zasadzie Ruptawa) tel. 032/47-19-137.

Montaż w kwietniu 2003 Uno miał wtedy na liczniku 68kkm, teraz ma 120kkm, zapłaciłem za montaż 1600 zł.

Instalacja w miarę prosta, "parownik" Landi, zbiornik Stako w kole (wchodzi 29litrów gazu), bez komputera, regulowana śrubką, cała elektronika to 2 przekaźniki (nie wiem od czego) i przełącznik dwupozycyjny (tylko benzyna/benzyna+gaz) - przełącza się po przekroczeniu okolo 2000 obr/min.

Jak dotąd działa bezusterkowo - tylko jedna regulacja podczas wymiany filtra.
Jestem zadowolony, pali: na benzynie około 9-10 litrów - cykl średni, na gazie podobnie 9-11, (zwykle "cisnę na maksa" bo lubię rano pospać a do pracy nie moge się spóźnić).

Ostatnio sprawdzałem na trasie: Katowice - Toruń, jazda nocą bez korków z prędkością emerycką prawie ciągle 90-100km/h: wyszło 6,5 litra LPG na 100km. Samochód nigdy mi nie zgasł na gazie, V-max to około 155km/h.



Użytkownik: Glaca
Posiadam Uno 899 i instalkę Tartarinii 2-giej generacji, czyli na mixerze, ale z komputerem. Odpala zawsze na benzynie (nie daj Cię Panie jak się skończy PB) a przełącza się na gaz, jeżeli obroty SPADAJĄ poniżej 2000rpm (ma to na celu zniwelowanie szarpania autem przy przełączaniu PB/LPG i przyznam że świetnie się spisuje. W centralce mam wskaźnik poziomu gazu na 5 diodach - 4 zielone i 1 czerwona rezerwa. Oczywiście wskaźnik należy samemu wyregulować przy butli bo wskazuje kosmos, mało tego - skończyła mi się regulacja i musiałem go przerabiać żeby wskazywał prawdę.

Butla Stako, w kole zapasowym, pojemność 40l - wchodzi max 35l gazu.

Instalkę założyli mi w nowym aucie, przed kupnem w salonie Fiata, ale wiem, że faktycznie wykonywała to wyspecjalizowana, zaprzyjaźnona z salonem Fiata (POSiCZ w Lublinie) firma (nazwy tej firmy nie znam).

Za instalację dałem kosmiczną kasę - 2600zł, ale nie miałem wyjścia, jeżeli chciałem mieć fabryczną gwarancję.

Osiągi - generalnie jest tak, że czuć sporo niższy moment obrotowy, samochód wolniej się rozpędza, ale za to kręci się do wyższych obrotów (brak odcięcia wtrysku przy zasilaniu gazem). Wiele zależy od regulacji. Do regulacji mam 2 śrubki w parowniku - jedna duża, "obsługiwana palcami" reguluje wolne obroty (ale także wpływa na moc) - druga śrubka "obsługiwana" śrubokrętem - nie wiem dokładnie na co wpływa, ale przy przeglądzie majsterek mieszał obiema, aby uzyskać pożądany efekt na monitorze komputera.

Po przeglądzie - auto nie ma mocy i jedzie max 100km/h - delikatna korekta ustawień śrubek i wszystko wraca do normy.

Z własnych obserwacji dodam, że nie ma złotego środka - albo samochód ma wolne obroty przy zimnym silniku, albo ma pełną moc - nigdy te 2 rzeczy jednocześnie... Osobiście reguluję na pełną moc, a pierwsze 2 km jadę na benzynie i ręcznie przełączam.

Spalanie.

Średnio - jazda mieszana, miasto/trasa, bez oszczedzania ale i bez szaleństw - 7,5 l/100km

Minimalnie - super ekonomiczna jazda, przeważająca większość trasa, bez obciążenia - 5 l/100km

Max - 5 osób, full bagaż, autostrada w górach we Włoszech, gaz w podłodze non-stop (140-150km/h) - 10 l/100km.

Osiągi i spalanie zależą też od jakości tankowanego gazu.

Przejechałem na instalacji 80kkm, bez awari (raz tylko odkręcił mi się przewód doprowadzający gaz do mixera, ale nic się nie uszkodziło), wymieniam filterek gazu co 20-30kkm, jestem baaaardzo zadowolony, na wszelki wypadek do silnika leję olej Castrol Magnatec Full-Synt. 5W-40.



Użytkownik: XTC
Uno 1.4 i.e.S 94r.

Instalację wstawiliśmy zaraz po kupnie auta, więc nawet szczególnie nie mam doświadczeń z jazdy na benzynie (kilkaset km przejechane na noPB). Długo szukałem co wstawić i im więcej czytałem o kompach i autoadaptacji tym mniej wierzyłem, że ktoś będzie umiał to odpowiednio do silnika dobrać... Za radą `panie te Uno to bez kompa lepiej chodzą jak z ...` wziąłem instalację bez kompa (był to lipiec a przepis o konieczności posiadania go w autach z wtryskiem objawił się moim oczom we wrześniu).
Instalcja 1450 zł
Zbiornik toroid - 28l wchodzi.

No i było elegancko ... auto paliło na benzynie i jeździło na gazie... wszystko było cud miód malina - przez 15 tys. km - potem stłuczka i robota u blacharza - po nim auto już nie jeździło, miałem straszne kłopoty z niepaleniem na benzynie i z wyrzucaniem płynu chłodniczego spod korka. Wbrew większości opnii to nie była uszczelka pod głowicą (jeździłem tydzień na benzynie i było ok)... no i do wymiany poszedł parownik bo jak się okazało (też wbrew przypuszczeniom "wszystkich") akurat mój parownik OMVL jest tak skonstruowany, że gaz przez komorę cieczy przechodzi rurką zamocowaną obustronnie na uszczelkach - wystarczy jedną z nich uszkodzić i mamy to co miałem... horror ...

Zmieniłem parownik i od tego czasu przestało auto ładnie zapalać na benzynie... kombinowałem z ustawieniami śrub sam i efekt był taki, że jak zrobiłem auto "pod siebie" to po jeździe mojej Pani auto znowu na benzynie nie zapalało... oczywiście zdjęcie klem pomagało jak ręką odjął...

Teraz auto jest ustawione na gazie tak jak mi pasowało ...
Spalanie: 10 l miasto i 7-8 l trasa...
Problemy z benzyną mam zamiar rozwiązać przez automatyczny opóźniany kilkunastominutowy reset...
Zrobię to jak tylko wymienię spaloną pompę paliwa (tak, niestety, rezerwa za długo się paliła i po dolaniu na Statoil`u przestała się kręcić)...

Tankuję zwykle na wyselekcjonowanych "no-name" i auto bardzo posłuszne jest...



Użytkownik: Marek.s
Uno 1.0 i.e. fire

Instalacja założona w maju 2004 przy przebiegu 104,5 kkm. W jej skład wchodzi zbiornik w koło 35 l litewski lub łotewski dokładnie nie pamiętam. Poza tym wielozawór, filtr gazu i zawór tankowania Tomasetto, oraz reduktor AGC. I to prawie cała część mechaniczna. Jest jeszcze silniczek krokowy do sterowania dawki gazu. Choć nie ma tu kultowych w kręgu użytkowników LPG firm, to instalacja sprawuje się bez zarzutu. Całością steruje komputerek AL.-700 firmy Autronic. Bierze on sygnał z sondy lambda i potencjometru położenia przepustnicy, i tak ustawia zawór gazowy sterowany silnikiem krokowym aby utrzymać współczynnik nadmiaru powietrza =1. Do prawidłowej pracy instalacji niezbędna jest więc sprawna sonda lambda. Wartość tą można zmienić (wzbogacić lub zubożyć mieszankę) podłączając komputerek do PC-ta. Instalacja przełącza silnik na zasilanie gazem po osiągnięciu określonych obrotów silnika i temperatury reduktora (obie wartości programowo znieniane w zależności od upodobań użytkownika). Próg przełączania po osiągnięciu określonej temperatury ma na celu ochronę membran reduktora.

Spadek mocy jest niezauważalny, i nie ma spadku szybkości maksymalnej. A satysfakcję z decyzji zamontowania instalacji LPG (tyko dlaczego tak późno!) pogłębia każde tankowanie.

Dla przedłużenia życia pompki paliwa zamontowałem jej odcięcie. Jednak każde uruchomienie silnika odbywa się na noPB w celu rozruszania układu wtryskowego. Przejscie na gaz dotychczas odbywało się przy zmianie biegów z 1 na 2. Jak będzie chłodniej, będzie to dłużej trwało, dlatego bo progową temperaturę reduktora mam ustawioną na 10*C. Jeśli zapadnie decyzja montażu LPG, to wybierzcie zakład cieszący się dobrą opinią w okolicy, bo 3/4 zadowolenia z eksploatacji to porządny montaż i zgranie instalacji z silnikiem.



Użytkownik jurget

Założyłem uno na 111tys przebiegu, koło giełdy w Mysłowicach - polecany przez taksówkarzy punkt zakładania instalacji Amir. Żadnych problemów od początku. Samochodzik odpalam na benzynie - tak jak mi polecili przy założeniu instalacji. Spalanie na trasie przy jeździe 100 - 120km/h 7l/100km, przy jeździe 120-160km/h spalanie 8l/100km. miasto przeciętnie 8.2/100. Rejestruję spalanie od 14tys. km przejechanych. Spalanie mocno podskakuje przy ciężkim bucie w mieście - do 10l/100km, ale już mi przeszło szalenie, szkoda autka ;-) Prędkość maksymalna na gazie na prostej to 170km/h, pewnie do 180 by podeszło, ale żal mi dupę ścisnął. Różnica między gazem a benzyną niewyczuwalna. Benzynę tankuję na Shellu, V-Power 98, aby uniknąć problemów. Zużywam 1 bak benzyny na 4 - 5 miesięcy.
Spalanie jeszcze wyraźnie się zwiększa gdy zasyfiony jest filtr powietrza, a zasyfienie filtru powietrza poznaję po tym, że samochód nie gaśnie na luzie gdy jadę powyżej 100km/h. Czyli nie wpada na tyle powietrza żeby zubożyć mieszankę paliwa odpowiednio mocno.
Olej Castrol mineralny, świece iskra najzwyklejsze. Na poprzednich świecach przejechałem 15k i nie było widać zużycia, ale wiadomo, że wielkość elektrod to nie wszystko ;-)
Pozdrawiam i polecam wymieniać wszystko w terminie, a Wasze autka Was pokochają ;-)


Użytkownik misio
UNO 1.4 ieS, rocznik 1996

Cześć jestem tu nowy ale miałem wcześniej uno 1,4 i po jakimś czasie powróciłem do tego autka mam teraz (od około 2 lat) UNO 1.4 i.e.s 96r. założyłem do niego gaz (koszt z komputerem 1950) dwa miesiące po zakupie. Jezdże dość dużo dlatego się zdecydowałem na gaz zakładełem za namową kolegi w Łodzi u Stefanowskiego na 1maja (kumpel miał tę instalacje w dużym fiacie i sobie chwalił) - niepamiętam nazwy ale jest to cały komplet jednej firmy i nie mam z tą instalacją większych problemów (około 30 tys. na gazie). Moja rada dla instalujących nie zakładajcie tanich nie sprawdzonych instalacji z komputerami nieorginalnymi lub innej firmy niż instalacja - wiem od swoich kolegów którzy przyoszczędzili na instalacji że mają sporo problemów z tymi instalacjami - np. większe przepały (anomalia-kolega po kolejnej regulacji instalacji w firmie tzw. "krzak" gdzie zakładał inst. gaz obliczył że jedo UAZ ma 50 na 100km), gaśnięcie silnika podczas jazdu itp.
Ja mam tylko taki problem że ze względu na mały filtr powietrza (szybkie zabrudzanie)zmienia mi się ilość spalanego gazu i tak zabardzo niewiem co zrobić - no to znaczy kupuje częściej filtr powietrza i po wymianie jade odrazu na regulacje koszt około 30zł. a jaka oszczędność później. Pozdrawiam Misio.


Użytkownik kosmic
UNO 1.4, rocznik 1996

Kupiłem Fiata Uno 1,4 1996r od znajomego z zamontowaną instalacją LPG. Nie mam z nim żadnych problemów. Samochód odpala na benzynie i przy większych obratach automatycznie przeskakuje na gaz. Spalanie średnio w mieście w granicach 9L/100km oczywiście gazu. Benzynę tankuję średnio raz na 2 miesiące na BP Ulitimade 98 ok 5 litrów. Warto tankować lepsze paliwo ze względu na to że dłużej leży w baku i podobno wytrąca się woda i mogą się pojawiać problemy z nieregularną pracą silnika przy odpalaniu na benzynie. Samochód spisuje się bardzo dobrze warto zadbać o regularne wymiany filtra gazu i filtra powietrza i płynów. Mam w tej chwili na liczniku przejechane 135000 km więc wymieniłem pasek alternatora - warto oraz był czas na wymianę paska i napinacza rozrządu. Generalnie auto spisuje się bardzo dobrze.



Użytkownik:spoon

Kupiłem Uno w Listopadzie 2004, miał przejechane 74tyś km, miał już zainstalowaną instalacje gazową (prawdobodobnie przejechał do tamtej pory na gazie 25 tyś), obecnie przejechałem nim ponad 12 tyś km i pisze co następuje:
- od początku przełączało mi się zasilanie samoczynnie z PB95 na gaz zaraz po
włączeniu silnika a nie jak powinno być po rozgrzaniu(da się żyć)
- czasami mam problem z ssaniem jak jest zimny, jednym słowem brak ssania, sposób
też na to znalazłem - odłączam na noc akumulator, resetują się ustawienia kompa
i od rana ssanie już jest, dzieje się tak raz na 1 - 2 miesiące
- czasem przy większych prędkościach gasł mi na gazie (obczaiłem o co chodzi,wypiąłem
przewód doprowadzający powietrze do silnika i teraz jest ok, w warsztacie chcieli za to
20 złotych)

Do tej pory wymieniłem filtr powietrza oraz olej w silniku i spalanie spadło mi o ok. 1,5 litra gazu, niesamowite ...
Spalanie oscyluje w zakresie od 7L (trasa) do 10L (miasto) a może zimą nawet kapkę więcej, instalacja gazowa łódzkiej firmy Elpigaz
Aha ... musze napisać, że odpalałem przez ponad pół roku na gazie i o benzynie prawie zapomniałem. Okazało się, że to nie był dobry pomysł - ale i ja nie byłem świadom tego że to nie jest zdrowe dla samochodu, teraz tak jak pisał krzysiek127 przy energicznym przyspieszaniu samochód traci moc, powiedziano mi że mogły pozasychać wtryskiwacze ... brrrrr, teraz już odpalam na benzynce i jeszcze nie jestem w stanie powiedzieć czy jest lepiej, ale wrażenie podpowieda że chyba tak.

Reasumując jednak muszę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony z Uniaka z gazem.



Użytkownik:ElPablo

Witajcie Unomianiacy.
Uniacz jest w mojej rodzinie samochodem mozna powiedziec "pokoleniowym". Od kiedy pamietam byl u nas obecny. Moj ojciec jezdzil Uno 1.0 Fire, potem brat kupil tez jedyneczke(limitowana wersja Grun Werde), ktora z reszta przejalem ja. W sumie bylem z niej zadowolony, bo silniczek chodzil jak zyletka, jednak po malym incydencie z kradzieza i calkowitej dewastacji mego ulubienca przy pomocy siekiery( w dachu byly slady 14 uderzen siekiery, w kazdym elemencie karoserii tyle ile sie dalo, rozbite wszystkie elementy, ktore dalo rade rozbic siekiera, wlacznie z licznikiem!!! i lampka w dachu!!!) zaczalem sklaniac sie ku wymianie auta na jakies inne. Co prawda przy pomocy sporych nakladow finansowych udalo mnie sie przywrocic pierwotny wyglad auta, ale pocieta karoseria juz nie byla tak odporna na korozje i wplyw warunkow atmosferycznych. I wtedy w zasiegu reki pojawil sie 1.4 i.e.S. Czarny 96r. Fura jak sie patrzy.Burza jednym slowem. Oczywiscie kupilem. Autko bylo serwisowane, jednak tylko do jednej rzeczy nie moglem przywyknac. Wiem, ze mam tzw. ciezka noge, ale 12 litrow w miescie to juz lekka przesada. Rozwiązanie? LPG. 1750 zł. Wszystko gra i buczy , az przyjemnie jezdzic. Od tamtego czasu zrobilem jakie 50000km i zaczely sie problemy. Pompka paliwa? Oczywiscie spalona. Powód? Oczywisty : zaniedbanie w postaci suszy w baku. Ale po tym nastapil problem powazniejszy. Mianowicie przy zimnym silniku zarowno na gazie jak i benzynie wkreca sie na obroty normalnie. Ale w momencie kiedy silnik lapie temperature zaczyna sie dramat. A nie daj Boze jest jeszcze nieco wilgoci (w deszcz po prostu nie jezdze, bo sie nie da), auto nie lapie obrotow i zachowuje sie podobnie jakby przy 1000 obr/min mialo odciecie doplywu paliwa. Dramat. wymienilem przewody, sprawdzilem aparat zalonowy, cewke i nic. Prosze o pomoc. Pozdrawiam wszystkich.



Użytkownik: Ajni

Ja dostałem UNO w spadku bo ojciec kupił golfa 3. Rocznik 93 1.0 na gaźniku gaz założony przy 66667km w 2001 roku teraz ma 112 tyś. Instalacja Lovato bez kompa oczywiście (koszt wtedy 1400 zł). Spadek mocy nieznaczny, 2 razy były problemy z instalacją ale gazownicy poprawili za free. Zbiornik 34l w kole zapasowym. Spalanie na trasie w 2 osoby bez bagażów nawet 5,7l miasto 5 osób w zimie hmm max 10l/ 100km. Ogólnie jestem zadowolony z auta tanie części łatwa naprawa w domu jak malucha. Jak narazie to wymieniłem świece, kable i filtr gazowy i jest spoko. Po założeniu gazu kolor oleju od zmiany do amizny tylko delikatnie przyciemnieje nie jest czarny jak na benzynie. Troche słabe bo niby 45 KM ale ujdzie. Ostatnio musioałem sam regulować ustawienia silnika do gaziarze nie chciali się czepić. Pół dnia roboty i jedzie jak przecinak.
Pozdro.



Użytkownik: Seba108

Witam ja swojm uniakim na LPG zrobilem 60 tys a instalacjie zakladalem przy stanie licznika 130 tys . Po przejechaniu 50 tys musialem wymienic pierscienie bo kompresjia z tlokow uciekla ale pierscieni nowe i juz bylo ok . Mialem tez problem z jazda na paliwie , pompka pociagnela wode z zbiornika i woda dostala sie na wtryski ,czyscilem pod cisnieniem bo jak sie dowiedzialem ile nowe kosztuja ......... ale podzialalo i teraz smiga .Jesli chodzi o spalanie to w miescie okolo 10 literkow mam cieszka noge dodam tez ze to motor 1.5


Czekamy na opis Waszych doświadczeń z instalacją LPG w Fiacie Uno.


Autor: Drzazga  Kontakt Data: 2012-04-12 22:05:02
Witam.
Jestem posiadaczem Fiata Uno 1.0 Fire z 1996 roku.
Samochód jest praktycznie od nowości w mojej rodzinie.
Instalacja gazowa została założona przy przebiegu 47 tyś km. Obecnie samochód ma przejechane 200 tyś km. Instalacja jest firmy LOVATO. Zużycie paliwa w chwili obecnej wynosi ok. 8l/100km w lato, 9l/100km w zimę oraz 6.5l/100km w trasie, a nawet niżej. Ostatnio jadąc do Ostrudy (220km w jedną stronę) wypalił mi 5.98l/100km (zawsze to poniżej 6l). Olej oraz filtry wymieniam co 10 tyś km.
Nie ma lepszego samochodu dla studenta!!!
Pozdrawiam

Autor: Marcin103222  Kontakt Data: 2010-08-27 11:47:16
witam wszystkich :) mam pytanie, a mianowicie... kto wie gdzie jest w poznaniu dobry gazownik ???:) za wszystkie informacje z gory dziekuje :)

Autor: quodi  Kontakt Data: 2010-06-05 01:31:55
witam mam problem bo moje autko troche duzo spala gazu da sie jakoś samemu wyregulować bez zajeżdzania na serwis?

Autor: noodle1981  Kontakt Data: 2010-05-13 18:02:27
!!!Do ElPablo!!!
Podjedź do DOBREGO elektryka i niech sprawdzi czujnik Haala i moduł. Ja miałem podobne problemy choć moje Uno jest bez instalacji LPG. Ewentualnie może też to być czujnik płynu chłodzącego, czasem występują przekłamania wartości temperatury jakie podaje do komputera. Bardziej jednak nastawiłby bym się na diagnostykę pierwszej opcji. PZDR ;-]

Autor: noodle1981  Kontakt Data: 2010-05-13 18:02:04
!!!Do ElPablo!!!
Podjedź do DOBREGO elektryka i niech sprawdzi czujnik Haala i moduł. Ja miałem podobne problemy choć moje Uno jest bez instalacji LPG. Ewentualnie może też to być czujnik płynu chłodzącego, czasem występują przekłamania wartości temperatury jakie podaje do komputera. Bardziej jednak nastawiłby bym się na diagnostykę pierwszej opcji. PZDR ;-]

Autor: Morlinek  Kontakt Data: 2010-05-03 19:50:07
Jestem posiadaczem uniacza 1.4i.e i nigdy w zyciu nie założyłbym do tego samochodu gazu poniewaz mysle ze jest to po pierwsze strata pieniedzy a po drugie szkoda silnika. W zaszłym roku wyciasnąłem z niego 190 km\h i jestem z niego bardzo zadowolony.:) pozdrawiam

Autor: Morlinek  Kontakt Data: 2010-05-03 19:49:40
Jestem posiadaczem uniacza 1.4i.e i nigdy w zyciu nie założyłbym do tego samochodu gazu poniewaz mysle ze jest to po pierwsze strata pieniedzy a po drugie szkoda silnika. W zaszłym roku wyciasnąłem z niego 190 km\h i jestem z niego bardzo zadowolony.:) pozdrawiam

Autor: zyga71  Kontakt Data: 2009-05-20 15:39:29
Mam taki sam problem jak ELPABLO.Jak silnik zimny czy ciepły to jest ok,tylko trochę wilgoci silnik przerywa na gazie wymieniłem świece,kable,cewke dalej to samo.PROŚIŁBYM oRADE

Autor: czapaj  Kontakt Data: 2008-10-23 00:21:10
Ogólnie jestem zadowolony moj uniak ma 15 lat 93r gaz zalozony w 2000/2001 silnik 1108 8l/100km w kazdych warynkach i niezaleznie czy trasa czy miasto chociaż swego czasu przy mojej "nauce jazy" bo prawko mam od maja 2008 potrafil spalic i 12l/100km ale to i tak oszczedny samochod instalacja gazowa LOVATO

Autor: maras  Kontakt Data: 2008-04-14 17:40:37
najlepszym wyjściem będzie zadanie pytania na http://autokacik.pl/ :)

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer