Nowy użytkownik    Logowanie 
» Jak przerobić głowicę `wtryskową` na `gaźnikową`
autor: Scream Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2004-09-27 11:26:18, odsłon: 25915


Artykuł powstał z myślą o wszystkich zainteresowanych przeszczepami głowic.
Przy przebiegu ok 155000km (w tym 30000 na gazie) dały znać o sobie uszczelniacze zaworów. Objawiało się to chmurką błękitnego dymku przy porannym rozruchu i przy każdej redukcji biegu. Jak wiadomo remont głowicy polegający najczęsciej na wymianie uszczelniaczy zaworów, dotarciu gniazd zaworowych i ew. wymianie samych zaworów jest oparacją kosztowną. Zdecydowałem się zakupić w miarę nową, kompletną głowicę. Problem polegał jednak na tym, że moje autko miało zasilanie gaźnikowe (93 rocznik), poprzez mechaniczną pompę paliwa. Podobno istnieje coś takiego jak oznaczenie `a` i `b`, które mówi o tym czy głowica pasuje do zasilania wtryskowego czy gaźnikowego (konkretnie do mechanicznej pompy paliwa). Ja w momencie zakupu o tym nie wiedziałem i kupiłem pierwszą lepszą głowicę, która wyglądała `młodo`.
Kliknij żeby powiększyć
Głowica po operacji czyszczenia
Dla tych, którzy nie wiedzą nic o magicznych literkach `a` i `b` (ja nie wiedziałem) prezentuję na zdjęciach głowicę od 1.0 na wtrysku (elektryczna pompa) przerobioną na pompę mechaniczną. Podstawowa róznica to brak otworu pod popychacz mechanicznej pompy paliwa i brak `materiału` głowicy w którym można by było wywiercić taki otwór. Przeróbka jednak nie okazała się skomplikowana. Cała przeróbka sprowadza się do wytoczenia tulejki z brązu lub mosiądzu o średnicy wewnętrznej minimalnie większej od średnicy popychacza. Grubość ścianki tulejki powinna wynosić około 1 mm. Kolejną rzeczą którą należy wykonać jest przewiercenie 2 otworów o średnicy minimalnie mniejszej od średnicy wytoczonej tulejki. Tulejkę należy wcisnąć w otwory głowicy (praska) i dodatkowo uszczelnić tzw. `czerwonym` silikonem wytrzymującym temp. do 250oC

Kliknij żeby powiększyć
Tulejowanie głowicy
To czerwone to silikon, a złote to tulejka prowadząca popychacz pompy paliwa. Przeróbka nie jest skomplikowana i każdy warsztat dysponujący tokarką i wiertarką kolumnową (stołową) powinien wykonać ją bez problemu.








.


  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer