Nowy użytkownik    Logowanie 
» Wymiana paska rozrządu w silniku FIRE
autor: EGON Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2004-09-07 10:13:24, odsłon: 106966


Niniejszy artykuł pomoże Wam samodzielnie zmienić pasek rozrządu. Przedstawiamy zmianę paska rozrządu w silniku FIRE, jednak czynności przy innych silnikach są prawie identyczne.
A więc zaczynamy. Najpierw odkręcamy obudowę paska rozrządu kluczem 10mm, następnie wrzucamy 5 lub 4 bieg i zaciągamy hamulec ręczny, luzujemy koło pasowe kluczem 13mm (3 śruby - patrz foto)
Kliknij żeby powiększyć
koło pasowe
Kliknij żeby powiększyć
znak wałka rozrządu strzałkami zaznaczone miejsce znaków
Kliknij żeby powiększyć
mocowanie alternatora

Następnie luzujemy alternator kluczem 16mm i zdejmujemy pasek klinowy. Odkręcamy do końca koło pasowe. Po odkręceniu wrzucamy luz, ustawiamy koła na znakach fabrycznych i luzujemy napinacz kluczem 13mm.
Kliknij żeby powiększyć
znak wału korbowego
Kliknij żeby powiększyć
kierunek paska
Kliknij żeby powiększyć
naciąg paska

Po poluzowaniu napinacza zsuwamy pasek i zakładamy nowy zaczynając od koła wału korbowego (dolnego małego), poprzez pompe wodną i następnie na koło wałka rozrzadu, przez napinacz naciągamy napinacz i sprawdzamy czy zgadzają sie nam znaki. Pasek naciągamy tak aby nie skręcał się więcej niż o kąt 90 stopni.

Następnie wrzucamy 4 lub 5 bieg przykręcamy koło pasowe, zakładamy pasek klinowy i naciągamy go alternatorem. Na koniec obudowa paska rorządu.

To wszystko, życze przyjemnej pracy.


Autor: Mirek22  Kontakt Data: 2009-04-24 17:01:17
Witam .Posiadam uniaczka z 93r. gaznik. Od kilku dni silnik chodzi nierowno.Z moich skromnych doswiadczen wynika ze nie pracuje na jeden lub dwa cylindry. Jesli ktos wie co to moze byc to prosze o pomoc moje gg7762238 lub na email madziaprazynska18@interia.pl. POzdrawiam

Autor: baster911  Kontakt Data: 2008-10-15 16:26:29
Witam na 4 zdjęciu jest napisane że "kreska z koła rozrządu musi pokrywać się z miejscem zaznaczonym strzałka na obudowie".Ale która strzała ta biała czy ta czarna?.

Autor: EGON  Zobacz profil  Kontakt Data: 2006-05-30 12:05:58
w silnikach tego typu FIRE (1.0,1.1,1.2) wymiana rozrządu jest identyczna

Autor: luki  Kontakt Data: 2005-02-13 19:00:14
heja egon.mam pytanko czy ustawienia znaków zozrzadu w uniaczku 1.1 gaznik 94r sa takie jak w 1.0 fire?tzn czy rozrzad ustawia sie na te same znaki co podales w opisie zrob to sam.kwestia jest taka ze sa jakies znaki jeszczr na plastikowej oslonie paska.odpisz jak najszybciej.

Autor: makler48  Kontakt Data: 2005-01-13 18:42:35
Gratuluje . Opis bardzo jasny i zrozumiały.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3313 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer