Nowy użytkownik    Logowanie 
» Rdza w drzwiach Fiata Uno
autor: Klaudek Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2004-11-01 19:14:31, odsłon: 47195


Rdza w drzwiach Fiata Uno
Technologia produkcyjna drzwi do fiata uno jest tak niedopracowana, że blacha jest kiepsko zabezpieczana oraz w miejscach zaciskanych kiepsko uszczelniana...
Drzwi, wszystkie cztery sztuki lub dwie w przypadku różnych wersji nadwozia, są identycznie wadliwe. Na dole, gdzie woda się zbiera i powinna spływać do otworów odprowadzających, jest miejsce w którym spotykają się trzy warstwy blachy; zewnętrzny płat drzwi zawinięty do środka w kształcie ‘U’, a w środku ‘U’ wypełnia kawałek wewnętrznego płata drzwi.
Jest to zaciskane i uszczelnienie ale tylko z zewnętrznej strony - od wewnątrz jest niby jakoś zabezpieczane, ale za słabo. Nie mówię już o blasze niskiej jakości, która to nosi wyraźne ślady rdzy - tak rdzy - już w momencie produkcji drzwi. Blacha jest lekko naruszona przez rdzę, no niestety to tylko Fiat.

A więc gdy zobaczymy coś takiego na drzwiach...
Kliknij żeby powiększyć
Początek rdzy

To za rok będzie to wyglądało nie inaczej jak w ten sposób...
Kliknij żeby powiększyć
Zaawansowana rdza
Kliknij żeby powiększyć
Zaawansowana rdza od środka ponownie
Kliknij żeby powiększyć
Zaawansowana rdza od środka

Niestety tak się dzieje z modelami wyprodukowanymi w kraju. Fiat mówi, że gwarancja na powłokę lakierniczą jest 3 lata a na perforacje blachy daje niby osiem lat, niestety elementy wymienne: drzwi, błotniki ... nie podlegają oczywiście gwarancji...
Tak więc każdy kupuje, słucha co powiedzieli w serwisie i jeździ nie zabezpieczając nic, po co się martwić jak gwarancja na osiem lat, gdy posiadacz tak zrobi to po około czterech latach od środka drzwi zauważy rdze a po sześciu latach skończy się to dziurą tak jak na foto wyżej...

Dla czytających ten tekst w większości przypadków będzie już za późno...
Ale nic, aby temu zaradzić, wystarczy rozebrać drzwi, wyczyścić i zabezpieczyć, proste nie??

Gdy już zajrzymy do dzrwi, to przekonamy się o podstępie. Na foto widzimy kanał przez który woda powinna wypływać z drzwi... niestety nieudolność produkcyjna przygotowała haczyk, przed otworem odpływowym można trafić na dołeczek w którym woda sobie będzie bardzo dobrze stała...
Kliknij żeby powiększyć
Odpływ

Niestety generalnie nie można z tym nic nadzwyczajnego zrobić...
Ale szczelina wzdłuż drzwi powinna być fabrycznie dobrze zabezpieczona i wypełniona, gdyby tak było to problemu by nie było oczywiście ... niestety tak nie jest, więc staramy się dobrze oczyścić - przyda się benzyna ekstrakcyjna i duża ilość ręczniczków papierowych...
Kliknij żeby powiększyć
Szczelina przygotowana do zabezpieczenia

Po oczyszczeniu jako pierwszą warstwę zastosowałem rzadki Fluidol, aby dobrze wsiąkł w zakamarki...
Kliknij żeby powiększyć
Pierwsza warstwa
Kliknij żeby powiększyć
Pierwsza warstwa zabezpieczenia
Kliknij żeby powiększyć
Pierwsza warstwa Fluidolu

Pozostawiłem aby podeschło i na to położyłem grubą warstwę Bitexu, zastosowałem Bitex w spray`u ze względu na łatwość użycia i konsystencję.
Kliknij żeby powiększyć
Kolejny etap - Bitex
Kliknij żeby powiększyć
Kolejny etap zabezpieczenia

Taką samą operacje przeprowadzamy w tylnych drzwiach, jeśli takie posiadamy...
Kliknij żeby powiększyć
Tylne drzwi po czyszczeniu
Kliknij żeby powiększyć
Tylne drzwi zabezpieczone
Kliknij żeby powiększyć
Tylne drzwi gotowe

Po zabiegu należy zostawić otwarte drzwi, nadmiar będzie wyciekał przez otwory odpływowe, a gdy zamkniemy drzwi wyciekać będzie na próg, po zaschnięciu trzeba usuwać rozpuszczalnikiem...
Kliknij żeby powiększyć
Wyciekający nadmiar zabezpieczenia

Taki zabieg warto przeprowadzić nawet na drzwiach już dość naruszonych przez rdze, spowoduje to duże spowolnienie działania rdzy a co za tym idzie, unikniemy powstania dziury...
Fiat jaki jest każdy widzi, rdza była i będzie, lecz możemy spowolnić jej działanie, a to już bardzo dużo...


Autor: raifort  Kontakt Data: 2012-04-05 20:39:18
Może pochłaniacz wilgoci (silikażel) zamontować w drzwiach?
Prawdopodobnie we wnętrzu drzwi woda to skutek kondensacji pary wodnej, rozbryzgów, przeciekania uszczelki szyb ruchomych.
Włożyłem do bagażnika dwa woreczki po 200 g. z silikażelem. W kabinie także.
Subiektywne odczucie bardziej sucho. Nie wiem jak dobrać optymalną ilość.
Nigdy czegoś takiego nie widziałem w samochodach.

Autor: chodorek1989  Kontakt Data: 2009-08-15 12:19:25
U mnie w moim Uno jest inna wada m.in duzo rdzy w podłodze nie wie ktos moze gdzie dostane nowa podłoge? poprzedni własciciele po prostu wsiadali i jezdzili jak by to krotko ujac wiec nie robili przy nim nic wiec ktos musi to teraz nadrobic prosze o odpowiedz...

Autor: Ajni  Zobacz profil  Kontakt Data: 2006-06-23 16:13:52
Ja za późno interweniowałem, zalałem dzrzwi konserwacją ale było za późno, w prawych tylnych dzrzwiach już wypadła dziura. Reszta w idealnym stanie, tylko lewe tylne w przedniej części. Wkacje się zbliżają troche czasu to trzeba będzie wyciąć i wspawać kawałek blachy po podmalować. Jak narazie zamalowałem podkładem, nawet się za bardzo nie życa w oczy bo auto koloru bordo metalik. Na drugi raz ratujcie jak tylko coś zaczyna być widać, bo inaczej będzie za późno.

Autor: seboboss  Kontakt Data: 2006-04-05 21:39:51
Profilaktyka i jeszcze raz profilaktyka.
Co rok zalewam fluidolem spód drzwi i do dzisiaj tj.6 rok ani grama rdzy.

Autor: fred77  Kontakt Data: 2005-07-29 17:08:52
Rdza postępuje prawdopodobnie dlatego, że te blachy pozawijane jedna na drugą na dolnej krawędzi nie są niczym zabezpieczone i pomiędzy tymi warstwami zbiera się w małych ilościach rdza i wilgoć, a to niestety jest prawie niemożliwe o usunięcia wtedy gdy rdza pojawi się na dobre i wciąż wyłazi.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3308 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer