|
 |
» Dwa s³owa o mnie i moim aucie...
autor:
Klaudek
Modyfikacja artyku³u: 2020-05-24 12:59:55, ods³on: 35194
No wiêc... Jestem Piotr i moja przygoda z Fiatem Uno zacze³a sie 26 Czerwca 1997r... przez rok cieszy³em siê nowiutkim Fiacikiem prosto z salonu... po roku znudzi³ mi siê nieco i postanowi³em go lekko zmienic... Jak juz mia³ przyciemniane szyby i zakupi³em alufelgi to wypatrzy³ mnie honza ;), zagada³ i wci±gn±³ na forum supermedia.pl (by³ to marzec 2001) bo taki adres kiedys mia³o nasze forum... obecnie autokacik.pl. Pocz±tkowo nie mialem dostêpu do internetu wiec by³em taki z doskoku... nie przeszkadza³o to w tym aby wybraæ siê na pierwszy Ogólnopolski Zlot Uno ( I OZU Koronowo 17-18.08.2001r.) to tyle z Historii...
Auto spisywa³o siê wrêcz idealnie, przejecha³em nim 165000km i nie zawiód³ mnie ani razu, jedyna rzecz to taka ¿e alternator siê zepsu³ po 6600km, wina by³a w z³ym z³o¿eniu alternatora a nie jak to w 90% przypadkach bywa, ¿e uszkodzenie jest powodowane przez zalanie, ochlapanie, wjechanie w ka³u¿e... Po tym incydencie wymieni³em alternator na nowy mocniejszy od uno wersja z klim±, mocniejszy bo 65A.
W 2001r auto wygl±da³o tak...
 | stan 2001r |
|
 | stan 2001r widok z innej strony |
|
lecz stwierdzi³em ¿e to nie jest to czego oczekiwa³em i postanowi³em zmieniæ moje auto jeszcze w inny sposób.... a wiêc...
Zmieni³em zderzaki na malowane do po³owy, by³y ca³e lakierowane ale nie podoba³o mi siê. W katalogu fiata znalaz³em model który mia³ malowane zderzaki do po³owy, takie malowanie ma sens poniewa¿ ma³e dotkniecie nie powoduje zadrapania i odpryskiwania lakieru, który to lakier jest tyko w miejscu gdzie nic nie zagra¿a w normalnym codziennym u¿ytkowaniu...a jednocze¶nie auto prezentuje siê du¿o lepiej. Dosz³y nak³adki na nadkola z ty³u i na progi, przednie nak³adki na nadkola tez mia³em lecz nie zd±¿y³em zamontowaæ...
 | Nakladka1 |
|
 | Nakladka2 |
|
Halogeny w zderzak oryginalne. By³a to pierwsza rzecz któr± zamontowa³em jako dodatkow±, wygl±d auta zmieni³ sie na lepsze.
 | Halogen |
|
Przerobiona atrapa. Atrape przerobi³em w³asnorêcznie, u¿y³em do tego pi³ki (brzeszczota), opakowania od p³yty CD, szpachli i papieru sciernego...i efekt mamy taki jak na foto...
 | atrapa |
|
 | Atrapka i Halogenki.... |
|
Spoiler z trzecim ¶wiat³em stopu. Auto nie posiada³o trzeciego swiat³a stopu, jako ¿e zaczyna byæ wymagane trzecie ¶wiat³o stopu to postanowi³em zainstalowaæ je wraz ze spoilerem... Spoiler z tworzywa sztucznego dostêpny na gie³dach samochodowych jak i w sklepach...spoiler mocowany na klej do szyb.
 | Spoiler1 |
|
 | spoiler2 |
|
Bia³e kierunkowskazy. Zmieni³em te¿ kierunkowskazy z pomarañczowych na bia³e z pomarañczow± ¿arówk±. Zmiana ta polepszy³a wizualny wyglad auta.
 | Kierunek1 |
|
 | kierunek2 |
|
I Aluminiowe Felgi 6x14, nazwy modelu nie pamiêtam, oponki ‘Gislaved’ (od³am Continentala) 175/60/14
 | Opona1... |
|
 | Opona 2... |
|
Zmiany s± tylko takie poniewa¿ stara³em siê zachowaæ jak najwiêcej Klasycznego stylu. W ¶rodku te¿ by³y lekkie zmiany: Kompletnie nowa tapicerka wszystkich siedzeñ i boczki drzwi, boczki dodatkowo pogrubione zosta³y 2cm g±bk± w celu zmiêkczenia, poprawy wizualnej i dotykowej, materia³ obiciowy jest to materia³ Mercedesa, tapicer restaurowa³ i zosta³o, zaproponowa³ mi i siê zgodzi³em na taki, tapicerka siedzenia jest wykonana z dwóch rodzajów materia³u, wzorzysty to ten mercedesa a g³adki to materia³ stosowany w obiciu foteli sportowych.
 | ¦rodeczek... |
|
 | Tylna kanapa.... |
|
Usuniêta zosta³a wycieraczka szyby tylnej, jako¶ nie brakowa³o mi jej, szyba musia³a zostaæ wymieniona na tak± bez dziur na wycieraczkê i spryskiwacz oraz musia³em sprowadziæ z W³och tyln± pó³kê bez wyciêcia na silnik wycieraczki.
 | Brak wycieraczki... |
|
Zmieni³em kierownice, w modelach od 2000r zaczêto wstawiaæ kierownice du¿o ³adniejsz± ni¿ w modelach do 2000r, w celu poprawy przyjemno¶ci trzymania, kierownica ta zosta³a obszyta skór±...
 | poprzedni model kierownicy |
|
 | Kiera... |
|
Szyby by³y przyciemnione co w letnie upa³y powodowa³o ¿e samochód siê mniej nagrzewa³ w ¶rodku, brak klimatyzacji niestety i trzeba jako¶ sobie radziæ. Ca³y samochód zosta³ wyklejony od ¶rodka matami bitumicznymi w celu wyciszenia i przystosowania do monta¿u sprzêtu Car Audio, maty takie likwiduj± blaszany d¼wiêk który mo¿na us³yszeæ czasem przy zamykaniu drzwi lub wystarczy pukn±æ w dach.
 | W trakcie wyklejania 1 |
|
 | W trakcie wyklejania 2 |
|
 | Drzwi wyklejone mat±, ciche drzwi... |
|
Zainstalowa³em Szyber Dach szklany uchylno wysuwany, dach taki jest rzecz± niezbêdna przy niewydolnej wentylacji jak± spotykamy w samochodzie marki Fiat model Uno.
 | Szyberdach w ¦rodku... |
|
 | Szyberdaszek... |
|
 | Szyberdach uchylony... |
|
Zmieni³em seryjne zegary na zegary od wersji 1.4 Turbo dziêki czemu mia³em dodatkowo, obrotomierz, wska¼nik temperatury oleju i wska¼nik ci¶nienia oleju, uruchomienie wska¼ników kosztowa³o trochê zachodu, kombinowania i kupê pieniêdzy ale warto by³o. Dziêki tym dodatkowym wska¼nikom mia³em pogl±d na to co dzieje siê w silniku...
 | Zegary |
|
Elektryczne szyby z przodu, mia³y byæ wszystkie ale tylnych nie otwieram wiêc stwierdzi³em ¿e nie musze tam woziæ silników z których nie bêdê korzysta³. Robi±c przednie szyby elektryczne zrobilem wi±zke na 4szyby i przyciski mia³em cztery w tym dwa zapasowe w wersji obecnej Zaadoptowa³em te¿ ¶ciemniacz do regulacji jasno¶ci pod¶wietlenia, zosta³ zaadoptowany z BMW serii 3
 | ¦ciemniacz... |
|
Panele w przednich drzwiach na g³o¶niki 16.5cm (rêczna robota) Panele wykonane z p³yty MDF, skrêcone i wyszlifowane tak aby uzyskaæ wymy¶lony przezemnie kszta³t. Wszystko by³o wykonane zgodnie ze sztuk± CAR AUDIO.
 | Panel i Tweeter... |
|
 | Panel2 |
|
Wysokie tony w miejscu sterowania lusterkiem (rêczna robota) Fiat Uno jest kompletnie nie przystosowany do monta¿u sprzêtu Car Audio, miejsca fabryczne pozwalaj± na zamontowanie sprzêtu marnej jako¶ci...postanowi³em zrezygnowaæ z regulacji lusterek (jestem jedynym kierowc± tego auta i regulacja dla mnie jest zbedna poniewa¿ jak raz na rok przestawie lusterka to jest to dobry wynik, hehehehehe) i w miejscu tym umie¶ciæ g³o¶niki wysokotonowe.
 | Tweeter... |
|
Skrzynka zamkniêta z ¿ywicy w baga¿niku na g³o¶nik 25cm. (skrzynka stacjonarna raczej nie wyjmowana) czyli razem 5g³o¶ników.
 | Skrzynka pusta... |
|
 | Skrzynka wyt³umiona... |
|
Kondensator 0.5F ma³a moc ma³y kondensator. Radyjko Alpine CTA-1505R + zmieniarka Alpine CHA-S624 i dwa ma³e wzmacniacze, Alpine MRV-505F i MRV-305F, generalnie nic nadzwyczajnego.
 | Zabudowa... |
|
Dodatkowo dwa wska¼niki do monitorowania pr±du, Amperomierz i Woltomierz oraz wska¼nik cyfrowy temperatury zew. z czujnikiem umieszczonym pod halogenem max. Blisko ziemi lecz dobrze os³oniêty przed wiatrem co powoduje realne i nie przek³amywane wskazania.
 | amperomierz,voltomierz |
|
Dodatkowa lampka w suficie zapo¿yczona od Fiata Albea, lampka jest 2w1 bo ma dodatkowo lampkê pilotkê dla pasa¿era, która to lampka nie przeszkadza kierowcy w je¼dzie i pasa¿er mo¿e sobie spokojnie czytaæ w czasie nocnej jazdy.
 | Lampka |
|
I jeszcze zmieni³em system spryskiwania przedniej szyby, nie maj±c tylnego spryskiwacza wykorzysta³em wolny silnik i z 3strumieni zrobi³em 2x3 strumienie. Jako ¿e operacja wymaga³a rozebrania ca³ego podszybia zamontowa³em przy okazji siatke, siatka ta powoduje ¿e w³±czajac teraz nawiew nie wpadaja mi drobne liscie i inne tym podobne ¶mieci...
 | Spryski natryski... |
|
 | Siatka... |
|
Tylne klosze od modelu 1.4Turbo S± dwa rodzaje takich lamp, mianowicie z czerwonymi lub bia³ymi paskami...
 | Klosz |
|
Najnowsza zdobycz to rozpórka przedniego zawieszenia... Wpad³em na pomys³ aby wzmocniæ auto z przodu, bardzo d³ugo nie mog³em nigdzie znale¼æ rozpórki do uno z silnikiem 1.4 :( Pewnego dnia uda³o siê :) Znalaz³em, zamówi³em, przypasowa³em w sklepie, zakupi³em :) Wyda³em 300z³ na markowy produkt firmy OMP i ucieszony pojecha³em do domu pracowaæ nad montazem.... Gdy przysz³o co do czego okaza³o siê jednak ¿e rozpórka kompletnie nie nadaje siê do monta¿u, powodem by³o.... po lewej stronie (patrzac na silnik) jest uchwyt trzymaj±cy filtr paliwa który to kompletnie przeszkadza³, po prawej jest modu³ i bezpieczniki, cewka... ma³o tego, blachy w które wchodzi poduszka amortyzatora maj± rant, rant ten kompletnie przeszkadza w doleganiu rozpórki do nadwozia i wszystko by siê przesuwa³o po sobie wzglêdem siebie.... kompletna pora¿ka... ma³o tego, jak by ju¿ kto¶ na si³e chcia³ montowaæ co na 100% by³o nie mo¿liwe, ale jak by kto¶ jakim¶ cudem ju¿ ulokowa³ rozpórke na miejscu, okaza³o by sie ze brakuje gwintu, ¶ruby za krótkie.... No ale ¿e ja zawsze mam g³owe pe³n± pomys³ów :), wiêc wpad³em na pomys³ zrobiæ tê rozpórke lekko wed³ug mojego planu :) Na poczatek opracowa³em blache która bêdzie trzyma³a element metalowy na którym mieszcz± siê bezpieczniki, cewka... Dokupi³em drug± bleche na której znajduje siê modu³ zap³onowy...
 | elementy przed zespoleniem... |
|
Znajomy ¶lusarz przyszed³ z pomoc± i po³±czy³ to wszystko w jedn± ca³o¶æ...
 | elementy po³aczone... |
|
Zosta³o pomalowaæ...
 | pomalowane |
|
Dziêki tej ma³ej przeróbce, zintegrowa³em ze sob± na sta³e trzy elementy z ka¿dej strony i wszystko mo¿na by³o przymocowaæ jak nale¿y, rozpórka teraz dolega bezpo¶rednio do nadwozia tak jak zaplanowa³em... To co zrobi³em wydaje mi siê optymalnym wyj¶ciem z sytuacji... Pracy by³o troche ale efekt jest znakomity.... Kompletnie inaczej siê auto zachowuje w zakrêtach.... zakrêty mo¿na pokonywaæ 10-30km szybciej ni¿ do tej pory i auto nigdzie nie ucieka, jest stabilne i jedzie wyra¼nie wyznaczonym przez kierowce torem...precyzyjnie reaguje na ruch kierownic±... przy je¼dzie po ³uku nie ucieka .... Druga pozytywna rzecz to, zupe³nie inna jazda po nierówno¶ciach, zupe³nie inaczej odczuwalne s± do³ki... zawieszenie pracuje, teraz czuæ ¿e pracuje jak nalezy... Moim zdaniem ka¿de uno powinno byc wyposa¿one w tak± rozpórke seryjnie... Tego siê nie da opisaæ i wyt³umaczyæ, zrozumieæ mo¿e tylko ten kto nie mia³ i je¼dzi³ unem bez rozpórki, zamontowa³ i poje¼dzi³ chwile...
 | rozpórka zamontowana |
|
 | rozpórka zamontowana2 |
|
Ca³y samochód ju¿ rozebra³em i z³o¿y³em w³asnorêcznie po swojemu, mo¿na powiedzieæ ¿e jest z³o¿ony rêcznie tak jak sk³ada siê bardzo drogie auta.
Silnika nie rusza³em, tak jak wspomina³em od 165000km nie robi problemów wiec nie chcê go psuæ na si³ê, jest to 1.4 70KM czyli silnik nie wysilony który ma d³ug± ¿ywotno¶æ, moc jak±¶ tam posiada w miarê przyspiesza i wystarcza³o mi to, w szczególno¶ci ¿e mamy teraz sezon na fotoradary i inne taki tam, wiêc szybka jazda kosztuje.
Pali tyle ile musi znaczy w normie a LPG nie posiadam...
Mia³em jeszcze plany na ró¿ne bajery np. nagrzewnice sterowan± elektrozaworem z elektroniczn± regulacja temperatury tj. taka niby klima ale bez mo¿liwo¶ci ch³odzenia, znaczy klima na zimê i jeszcze takie tam drobne duperele.
Te plany jednak nie zosta³y zrealizowane, postanowi³em zmieniæ samochód.... w dniu 31.05.2005r mój Fiat Uno zmieni³ w³a¶ciciela.... sprzeda³em go i juz nie mam Uniaka...
mój nowy samochód to: Lancia Kappa S.W 2.0 20V zamiarowa³em zakupiæ Coupe ale jest ich tak ma³o ¿e nie sposób wybraæ co¶ dobrego....
 | Kombi z lewej strony... |
|
 | Kombi z prawej strony... |
|
 | Kombi z ty³u... |
|
 | ¦rodeczek... |
|
 | ¦rodek inne ujêcie... |
|
 | Tylna kanapka... |
|
 | Przedzia³ baga¿owy... bardzo pakowny i pojemny... |
|
... po przejechaniu 10000km Lanci± z silnikiem 2.0 20V stwierdzam, ¿e nie warto kupowaæ modelu z najmniejszym proponowanym przez producenta silnikiem... ... po piêciu miesiacach jazdy moge powiedzieæ ¿e to nie jedzie, brak mocy mnie mêczy i dlatego postanowi³em zmieniæ dwu litrowe kombi na trzy litrowego sedana ... ... poszukiwania rozpoczête ...
... w dniu 22.11.2005r sprzeda³em moj± Lancie :( , teraz pozosta³o mi czekaæ i szukaæ nowej ;)...
... jest :) znalaz³em :), po d³ugich poszukiwaniach znalaz³em, jest to samochód kolekcjonerski - wyprodukowano 3600 egzemplarzy wersji Lancia K Coupe. a oto kilka fot...
 | Coupe z lewej strony... |
|
 | Coupe z prawej strony... |
|
 | Coupe z ty³u... |
|
 | ¦rodeczek... |
|
 | ¦rodek inne ujêcie... |
|
 | Tylna kanapka... |
|
 | Silniczek...2.0T 205KM :))) |
|
 | Zimowa alufelga...na lato s± inne :))) |
|
Lanci± Kappa Coupe 2.0T je¼dzi³em rok, po roku eksploatacji stwierdzi³em ¿e Lancie Kappa Coupe mo¿na posiadaæ jako jeden z wielu w gara¿u, jako jedyny samochód jest zbyt ma³o praktyczny...nie mo¿na pojechaæ na zakupy swobodnie gdy¿ ma jedne wielkie drzwi które otwieraj± siê bardzo szeroko aby wygodnie wsiadac i wysiadaæ... na parkingach jest to nie do zrobienia...miejsca w±skie a ludzie parkuj± jak buraki na polu... Ogólnie autko super, bardzo wygodne fotele, komfort cisza i moc... Spalanie... nie interesowa³o mnie to nigdy... wiem ¿e raz dosz³o do 30L/100km, kolega sie bawi³ w liczenie... i jeszcze raz kiedy zbadali¶my, po mie¶cie nie da³o rady zej¶æ poni¿ej 14L/100km... no ale có¿...205Koni musi cos je¶æ :)
 | Coupe Zegary |
|
 | Dodatkowe wska¼niczki... |
|
 | Fotele znanej firmy... |
|
 | ...nie by³ bym sob± jak bym czego¶ nie zmodernizowa³... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ...poprostu piêkna... |
|
Kappe Coupe sprzeda³em 05.10.2006r :(...
na chwile musia³em zacisnaæ pasa aby zrobiæ generalny remont w domu.... i dnia 02.11.2006r naby³em wspania³y miejski samochód Seat Ibiza 1.4 z Klimatyzacj± ca³e 60KM wspomaganie i elektryczne szyby...
 | Z przodu :) |
|
 | Z Boku... |
|
 | Z ty³u... |
|
 | ¦rodeczek... |
|
 | Zegarki... |
|
 | Potêga mocy... |
|
Naprawde super samochodzik... przez rok nic sie nie dzia³o i nie sta³o...zero problemu, ¿adnych faluj±cych obrotów, bardzo dobre i szybkie ogrzewanie... 4.7 w trasie z klim±... zero rdzy, mo¿e dlatego ¿e to by³ 12.2002r salonowy krajowy... a nie szrot sprowadzany spawany z trzech innych co le¿a³y one w rzece te trzy... :)) Seata odda³em w nowe dobre rêce 23.10.2007 :( naprawde bardzo go polubi³em...no ale trzeba i¶c do przodu ...
narazie to by by³o na tyle :)
18.10.2007r kupi³em Opla Omege 2.5 DTI Automat :) sze¶æ garnków w automacie... podobnie jak seat rok 2002, skóra, klima x2, xenony, navi felga 17` 235/45/17 i takie tam duperele... kolejny etap zaliczony, sedan, diesel, automat...
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
.....................................................................
|
Autor:
Klaudek
| Data: 2005-12-12 18:52:09 |
Nastêpne jak nic musi byæ 3.0 V6 w automacie.... musze zaliczyc sze¶æ garnków ... uda³o sie zdobyæ Coupe-tke to chwile ¶migne... boje sie ze ta chwila teraz troche d³ugo mo¿e sie ci±gn±æ ;) |
Autor:
EGON
| Data: 2005-12-12 10:01:34 |
Teraz to widze piêkne autko Coupe :-) , ale co bedzie teraz nastêpne mam nadzieje ¿e z mercem ci przejdzie , bo jak mo¿na z w³oskiej piêknej lini prze¶æ na topornego mercedesa |
Autor:
Klaudek
| Data: 2005-09-27 21:26:47 |
Coupe se innym razem kupie ;) teraz po¶migam lekszo cienszaruuffffkom ;] |
Autor:
EGON
| Data: 2005-07-14 17:41:12 |
Chcia³ se ch³opak polepszyæ komfort i se kupi³ kapiszona Klaudek gdzie to porównywac do Coupe to tak jak by malucha do duzego fiata :D |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ komentarzy. |
|
|
|