|
 |
» Wymiana kierunkowskazów w błotnikach na białe
autor:
joshi777
Modyfikacja artykułu: 2005-05-14 20:21:57, odsłon: 47990
Witam. Ponieważ nie podobały mi się standardowe, pomarańczowe kierunkowskazy w błotnikach postanowiłem je wymienić na białe, zapożyczone z Cinquecento. Teraz w oparciu o moje doświadczenie w wymianie kierunków piszę ten manual żebyś nie musiał szukać, czy pytać na forum. Mam nadzieję, że ten manual będzie Ci pomocny :) No to zaczynamy. 1. Tak wygląda błotnik przed rozpoczęciem pracy:
 | Błotnik przed wymianą kierunkowskazu |
|
2. Oto co będzie nam potrzebne: - Białe kierunkowskazy od Cinquecento - szt. 2 - żarówki - szt. 2 (na zdjęciu są białe, ale kup pomarańczowe ponieważ o białe światło kierunkowskazu można stracić DR) - 4 wsuwki - Izolacja - śrubokręt - mały wkrętak - nóż do tapet - szczypce
 | Oto co potrzebujemy |
|
3. Bierzemy mały wkrętak i wciskamy go między blachę, a kierunkowskaz
 | Z prawej strony |
|
4. Tą samą czynność powtarzamy z drugiej strony
 | Z lewej strony |
|
Tak wygląda wyjęty kierunkowskaz
 | Wyjęty kierunkowskaz |
|
5. Następnie bierzemy kawałek izolacji i przyklejamy kable do błotnika, żeby nam nie uciekły do środka (jeżeli uciekną to czeka nas demontaż nadkola)
 | Zabezpieczone kable przed ucieczką :) |
|
6. Nożem do tapet odcinamy kable przy samym plastiku
 | Kable bez kierunkowskazu |
|
7. Następnie proponuję każdy kabel przykleić osobno do błotnika - w ten sposób jest dużo łatwiej przygotować kabel do założenia wsuwki (jak przy kablu głośnikowym ściągamy kawałek tworzywa którym jest powleczony kabel)
 | Każdy kabel przyklejony osobno |
|
8. Teraz zakładamy wsuwki - przed założeniem wsuwki na kabel proponuję dostosować jej szerokość do wtyczki w kierunkowskazie
 | Wsuwki założone |
|
9. Wsuwki izolujemy
 | Wsuwki zaizolowane |
|
10. Wpinamy wsuwki w kierunkowskaz
 | Kierunkowskaz jest już podłączony |
|
Nie zapomnij włożyć żarówek - jak już podepniesz kable do kierunkowskazu to sprawdź czy świeci włączając światła awaryjne
11. I na koniec wkładamy kierunkowskaz na jego miejsce w błotniku
 | Kierunkowskaz na swoim miejscu |
|
12. Z drugiej strony powtarzamy te czynności w identycznej kolejności.
A tak prezentuje się auto po zmianie kierunkowskazów
 | Lewy błotnik |
|
 | Prawy błotnik |
|
Koszt wymiany kierunkowskazów w moim przypadku to 14 zł: - kierunkowskazy - 12 zł / kpl - wsuwki - 1 zł / 4 szt. - żarówki - 1 zł / 2 szt.
Czas pracy to około 30 minut z przerwą na papierosa, miedzy wymianą prawej i lewej strony :) Życzę powodzenia i zachęcam do wymiany bo autko o wiele lepiej się prezentuje.
|
Autor:
BorucGT
| Data: 2019-06-28 09:19:36 |
Ja u Siebie mam kierunki boczne z Seicento/Multipla, kupione z dymionymi kloszami. Ale nie pasowały do reszty auta (białe by jeszcze pasowały) , to zakupiłem zielone klosze i jest bajka (kolor auta Blue Petrol) :) |
Autor:
winko
| Data: 2011-02-10 19:31:01 |
siemka poszukuje bialych kierunkow przednich nie wiecie gdzie znalesc?:) dzieki z gory:) |
Autor:
Tomaszek
| Data: 2010-08-22 11:54:51 |
Mnie to wyniosło w sumie 2 x 7.50zl + odrazu cale kierunki po 22zl od sztuki, naprawde niewielki wydatek a auto nabralo calkiem innego wygladu :) Zaznaczam ze przy wymianie nie zapomnijcie o tasmie zeby przykleic kabelki :D ja nie dalem a pozniej cale nadkole odkrecac bo kabelki wpadly ;p |
Autor:
faza2707
| Data: 2010-07-27 19:05:05 |
Joł Joł Pytałem dzisiaj w sklepie o te Białe klosze do kierunkowskazów z przodu.. koleś mi poiedziałże musze kupić całe lampy (Kerunkowzkaz z kloszem, wkładem i żarówką) bo one są klejone w całość... prawda to? bo mi sie wierzyć nie chce.
P.S. Taki kieruneczek mały u mnie kosztyje 12zł. |
Autor:
caliber2001
| Data: 2010-04-19 10:58:43 |
U mnie już zrobione, koszt całkowity około 12zł za wszystko w łódzkim AutoSAM`ie. Jedyna sugestia, która mi się nasunęła, to taka, żeby nie obcinać od razu obydwóch przewodów od starego kierunkowskazu, a zrobić to tak: - obcinamy jeden przewód, - zakładamy wsuwkę na nim wsuwkę, - wsuwkę zakładamy na nowy kierunek, potem to samo z drugim przewodem. W tej sytuacji na pewno przewody nie uciekną nam do środka i damy radę bez taśmy izolacyjnej ;] |
Autor:
neondg
| Data: 2007-12-26 12:07:59 |
Fajny pomysł a w dodatku praca nie jest bardzo czasochłonna i wykonanie jest nie drogie . Mam zamiar tego dokonać na wiosnę Przy czerwonym UNO będzie fajnie wyglądać . Dzięki za podsunięcie pomysłu.
|
Autor:
romano
| Data: 2007-10-02 18:58:04 |
witam. ja zrobiłem migacze w jeszcze inny sposób: klosze od seicento/cinquecento przykleiłem do oryginalnych oprawek i po sprawie. całkowity koszt to: 6zł klosze + 4zł żaróweczki pomarańczowe. fabryczne klosiki "demontujemy" od oprawki, w klosikach usuwamy mocowanie tzw. "bagnetowe" i sklejamy obie części klejem transparentnym (przeźroczystym) np. firmy DRAGON. efekt-migacze wykonane jak z fabryki, bez ingerencji w przewody. wybór należy do ciebie. jedyny minus to czas potrzebny na związanie kleju. pozdro for all. |
Autor:
sstaszewski
| Data: 2007-04-13 18:18:56 |
Dzięki za podsunięcie pomysłu :) Dzisiaj dokonałem tej wymiany, tyle, że kierunkowskazy kupiłem do Seicento [czy jak tam się to pisze ;)] - od razu przyjemniej na Uniacza popatrzeć :) Czas - ok 30 minut, koszt - niecałe 15 zł. Pozdrówka!! |
Autor:
theant
| Data: 2007-04-08 12:22:35 |
Wymieniłem niedawno na białe, tylko troszkę inaczej niż w manualu: - przewody między kierunkowskazami a kostkami wyciągnąłem całkowicie - zmieniłem ich kierunek tak, że kostki miałem w otworach na kierunki, a drugie końce zlutowałem z oryginalnym kablem - kostki niestety należało trochę przerobić - dokladnie odciąć taki listek, niedługo zmienie kostki na takie jak są w cieniasie. |
Autor:
MarcinSmiatek
| Data: 2006-05-14 23:01:19 |
w moim UNO nie dało rady wymienic samych kloszy jak proponowal kolega kadet umnie jakos te stare pomaranczowe klosze sa zklejone razem z obodowa |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|