Nowy użytkownik    Logowanie 
» Moja biała strzała
autor: LeoLepsi Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2008-06-19 13:55:34, odsłon: 8542


Fiat Uno 1.4 i.e.S


Kliknij żeby powiększyć
Uno


Przygodę z Uno zacząłem od niebieskometalizowanego Fiata Uno 1.0 i.e. , trzydrzwiowego, z najuboższej wersji. Legitymował się niesamowitą mocą 45 KM i katapultował się do "setki" w niecałe 18 sekund, co pozwalało mi sobie zaparzyć kawę w tym czasie, podczas przyspieszania ;)

Miałem go krótko, może z pół roku, bo mój szanowny szwagier, jadąc kiedyś w odwiedziny do swojej żony, która powiła mu syna w tym czasie, skasował go. Szczęście w nieszczęściu, że nic nikomu się nie stało a ucierpiał jedynie portfel ubezpieczyciela ;)
Ponieważ ubezpieczyciel wywiązał się dobrze ze swojej roli, wkrótce nabyliśmy drugie uno, tym razem 5 drzwiowe i z silnikiem 1.4 , co pozwalało już na pewne harce na drodze.

Kliknij żeby powiększyć
Boczek


Jestem fanem tuningu mechanicznego, ale zaczynałem od pierdół w stylu - tłumiki, doloty, końcówki tłumików... jednym słowem - nic specjalnego. Uniak najpierw dostał wydech w nieistniejącej już (na szczęście) poznańskiej firmie Agma Tuning GMBH, niesławnej z kilku projektów które zakończyły się fiaskiem. Potem mogło być już tylko lepiej. Uniak dostał przyciemniane szybki tylne i podkładki pod tablice .

Następnie było długo długo nic, ze względu na nowe autko, które zaszczyciło moje progi, a które potrafi dać dużo przyjemności - Audi Coupe S2. Można poczytać o nim na mojej stronie :www.audis2.freshsite.pl Dość powiedzieć, że autko przyspiesza do "setki" w czasie 4.6 sekundy.

Wracając do Uno. W tym roku udało się zmodyfikować je bardziej, od strony mechanicznej przede wszystkim.

Dotychczasowe przeróbki - całość wykonana przez firmę http://www.lpmautosport.prv.pl/:

- głowica (poszerzenie i polerka kanałów dolotowych)
- zawory (polerka i profilowanie gniazd)
- przepustnica (powiększenie)
- wałek (made by Świątek Tuning)
- wydech (skończyło się na 1 tłumiku końcowym z Forda Sierry - bardzo ładnie gra)
- dolot (stożek plus pucha cała)
- pomniejsze pierdoły
- sportowa odma (Catch Can)
- Hamulce 240mm - kombinacja zacisków z uno turbo i tarcz z Fiata Siena
- Rozpórka górna własnej produkcji
- Filtr paliwa sportowy
- oświetlenie przedziału bagażnika
- halogeny z przodu
- teleskop maski silnika
- podświetlenie i tło wskaźników panelu nawiewów na diodach led
- oświetlenie schowka
- podświetlenie na nogi podczas wsiadania i wysiadania z auta
- zmiana tarcz i piktogramów nawiewów, zegarka
- licznik ze SIENY


Efekt:

Kliknij żeby powiększyć
Uno dyno



... oraz rzeczywista prędkość max (mierzona 5 kołem) 185 km/h


Kliknij żeby powiększyć
Felgi 14


Ze strony stylistyki : Felgi 14" (thx to del78) , opony 185/55/14 + dystanse po 5 mm na koło , zawieszenie Uno Turbo (thx to jmjanko), licznik Siena z obrotomierzem (thx to UKP ), halogenki by me & allegro, wydech 52mm by www.kalinski.pl .

Kliknij żeby powiększyć
Przód autka


Pozdrawiam
Adam

Uno


  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3299 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer