|
 |
» Moja biała strzała
autor:
LeoLepsi
Modyfikacja artykułu: 2008-06-19 13:55:34, odsłon: 10820
Fiat Uno 1.4 i.e.S
 | Uno |
|
Przygodę z Uno zacząłem od niebieskometalizowanego Fiata Uno 1.0 i.e. , trzydrzwiowego, z najuboższej wersji. Legitymował się niesamowitą mocą 45 KM i katapultował się do "setki" w niecałe 18 sekund, co pozwalało mi sobie zaparzyć kawę w tym czasie, podczas przyspieszania ;)
Miałem go krótko, może z pół roku, bo mój szanowny szwagier, jadąc kiedyś w odwiedziny do swojej żony, która powiła mu syna w tym czasie, skasował go. Szczęście w nieszczęściu, że nic nikomu się nie stało a ucierpiał jedynie portfel ubezpieczyciela ;) Ponieważ ubezpieczyciel wywiązał się dobrze ze swojej roli, wkrótce nabyliśmy drugie uno, tym razem 5 drzwiowe i z silnikiem 1.4 , co pozwalało już na pewne harce na drodze.
 | Boczek |
|
Jestem fanem tuningu mechanicznego, ale zaczynałem od pierdół w stylu - tłumiki, doloty, końcówki tłumików... jednym słowem - nic specjalnego. Uniak najpierw dostał wydech w nieistniejącej już (na szczęście) poznańskiej firmie Agma Tuning GMBH, niesławnej z kilku projektów które zakończyły się fiaskiem. Potem mogło być już tylko lepiej. Uniak dostał przyciemniane szybki tylne i podkładki pod tablice .
Następnie było długo długo nic, ze względu na nowe autko, które zaszczyciło moje progi, a które potrafi dać dużo przyjemności - Audi Coupe S2. Można poczytać o nim na mojej stronie :www.audis2.freshsite.pl Dość powiedzieć, że autko przyspiesza do "setki" w czasie 4.6 sekundy.
Wracając do Uno. W tym roku udało się zmodyfikować je bardziej, od strony mechanicznej przede wszystkim.
Dotychczasowe przeróbki - całość wykonana przez firmę http://www.lpmautosport.prv.pl/:
- głowica (poszerzenie i polerka kanałów dolotowych) - zawory (polerka i profilowanie gniazd) - przepustnica (powiększenie) - wałek (made by Świątek Tuning) - wydech (skończyło się na 1 tłumiku końcowym z Forda Sierry - bardzo ładnie gra) - dolot (stożek plus pucha cała) - pomniejsze pierdoły - sportowa odma (Catch Can) - Hamulce 240mm - kombinacja zacisków z uno turbo i tarcz z Fiata Siena - Rozpórka górna własnej produkcji - Filtr paliwa sportowy - oświetlenie przedziału bagażnika - halogeny z przodu - teleskop maski silnika - podświetlenie i tło wskaźników panelu nawiewów na diodach led - oświetlenie schowka - podświetlenie na nogi podczas wsiadania i wysiadania z auta - zmiana tarcz i piktogramów nawiewów, zegarka - licznik ze SIENY
Efekt:
 | Uno dyno |
|
... oraz rzeczywista prędkość max (mierzona 5 kołem) 185 km/h
 | Felgi 14 |
|
Ze strony stylistyki : Felgi 14" (thx to del78) , opony 185/55/14 + dystanse po 5 mm na koło , zawieszenie Uno Turbo (thx to jmjanko), licznik Siena z obrotomierzem (thx to UKP ), halogenki by me & allegro, wydech 52mm by www.kalinski.pl .
 | Przód autka |
|
Pozdrawiam Adam
 | Uno |
|
|
|
|
|