Nowy użytkownik    Logowanie 
» Mój Niebieski HuRaGaN :)
autor: pszecho Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2006-11-15 17:25:33, odsłon: 6747



Kliknij żeby powiększyć
To Ja :D


Cześć, mam na imię Dominik i od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Uno:) 1.4 i.e.s z rocznika 95. Jest to wersja pięciodrzwiowa (niebieska) z czego wzięła się nazwa NiEbIeSkI HuRaGaN :) Nazwę mojemu Uno mobilowi nadaliśmy wspólnie z chłopakami po kilku wypadach na miasto ;) osiągi ma dosyć dobre śmiga jak niejeden porządny samochód, niektórzy dziwią się że tak niepozorny samochodzik może aż tak dużo :) Zużywa niewielkie ilości paliwa jak na tak zrobiony silnik (około 8/9 litrów w trasie i 10/11 w mieście) Zapewnia bardzo dobry komfort jazdy jak na taki skromny niepozorny samochodzik :)

Kliknij żeby powiększyć
NiEpozOrNy HuRaGaN :)


Kiedy kupiłem to autko było typowym standardem, nie miało zbyt dużo wyposażenia dodatkowego :D
Pierwsze co zrobiłem to zainstalowałem porządny autoalarm z centralnym zamkiem, który usprawniłem podłączając jeszcze czujniki ruchu wewnątrz pojazdu. Teraz nawet najmniejszy ruch powietrza wewnątrz pojazdu spowoduje załączenie systemu :) Reaguje nawet na uderzenie mocniejsze w drzwi lub szybę a nawet na mocne kopnięcie w oponę ;]
Następnie zakupiłem trochę elementów poprawiających estetykę mojego autka a mianowicie: gąbkową nakładkę na kierownice, materiałowe dywaniki, niebiesko czarny mieszek wraz z gałką zmiany biegów, oraz koszulki na siedzenia. Starałem się żeby wszystko było w barwach czarno - niebieskich i muszę przyznać, że bardzo ładnie to wygląda. :) Nie obeszło się też bez zmiany opon. Obecnie posiadam oponki o wymiarach 165/65/13 i muszę przyznać że zakręty, które kiedyś sprawiały problemy i straszyły bo pojazd się kiepsko trzymał ze względu na swoją wysokość przestały być nawet najmniejszym kłopotem.


Kliknij żeby powiększyć
wydeszek i przydymione klosze :)



Wprowadziłem do Uniaka pewne zmiany - większość z nich własnoręcznie :

  • zainstalowałem radio oraz cztery głośniki średniotonowe w drzwiach przednich i tylnych i jeden basowy w bagażniku, niedawno dodałem tez wzmaka 4 kanałowego 750W. Wydaje mi się, że takie wyposażenie audio w zupełności wystarczy jak na tak małe autko - zapewnia mi bardzo miłą i przyjemną jazdę. Wyjazd poza miasto jest już tylko przyjemnością :D


  • uniak przeszedł gruntowne leczenie blachy ze rdzy :) co jest niestety normą w tym pięknym stalowym autku. Zostały wymienione progi, przednia podłoga pod kierowcą i pasażerem dwie pary drzwi do połowy oraz tylna klapa. Nie można jeszcze ominąć renowacji dzwonów, na których trzymają się amortyzatory one najczęściej są dopadane przez rdzę ale i z tym dałem sobie radę. Teraz Uniak wygląda przecudnie ;] Gdy go kupiłem był już zardzewiały i nie wyobrażałem sobie, że może tak super wyglądać jak wygląda teraz:)


  • Kliknij żeby powiększyć
    zero rdzy :)


  • zmieniłem podświetlenie całej konsoli wraz z pokrętłami i przyciskami od wycieraczki itp. na kolor niebieski. Użyłem do tego celu 12v diodek niebieskich, zmiana ta sprawiła, że uniacz wieczorem wygląda kosmicznie:) Dodałem również białe zegary i podświetliłem je na niebiesko za pomocą niebieskich żaróweczek 12V wygląda to super :) teraz już cały przód świeci pięknie na niebiesko.


  • Kliknij żeby powiększyć
    front :)


    Jeżeli chodzi o eksploatację to mój Uniak przejechał już 159 tys. km i nie zdarzyło mi się żeby kiedykolwiek mnie zawiódł. Nigdy nie musiałem być holowany ani popychany, zawsze o własnych siłach odpalam silnik i gnam przed siebie :) Jak do tej pory wymieniłem w nim przeguby, amortyzatory przednie i tylne, poduszki olejowe pod silnikiem i skrzynią biegów, alternator na mocniejszy BOSHA, oraz akumulator. Po wymianie tych części moje autko śmiga tak jak trzeba. Już od ponad roku nic się nie dawało we znaki i z tego co słyszałem po gruntownym przeglądzie jeszcze długo o żadnej awarii nie usłyszę. Silnik pracuje na najlepszych olejach typu Mobil 1 10w40 co spowolniło jego starzenie po badaniu żywotności, które przeprowadziłem niedawno wyszło, że mój silnik jest sprawny w 94% co jest jak powiedzieli fachowcy wspaniałym wynikiem jak na 10 letnie auto tego typu :). Dzięki temu, że moje Uno posiada już wtrysk paliwa jest o wiele dynamiczniejsze i nie muli się na mrozie w zimie lub gdy jest zimno i wilgotno jak to było w Unach na gaźniku.Zainstalowałem również sportowy wydech, niestety nie dawał fajnego efektu, na początku dopóki silnik nie został rozwiercony, dodaliśmy sportowy kolektor, wałek i sprzęgło od punta HGT, świece NGK, sportowy filtr powietrza oraz zmieniliśmy komputer sterujący mieszanką na wtrysku co dało nam ostro ponad 120 koników teraz mój wydech KM daje po uszach nawet do 106 Db czasem aż mnie dobija ;] :)
    Mam zamiar wybrać się na hamownię, żeby dokładnie zbadać osiągi tego silniczka ;]. Moje uno może i wygląda zwyczajnie bo nie inwestuje w ogóle w tuning zewnętrzny ale to dodaje mi zabawy gdy większość cwaniaczków nie daje rady porządnymi furami mnie dogonić:) Uniak jest lekki więc przy ponad 120 konikach fruwa jak samolot od 0 do 100km/h rozpędza się w 7/8 sekund co jest jak myślę super czasem dla niego :) . Za nic w świecie nie sprzedam tego samochodu ponieważ jest moją drugą połową i za dużo serca włożyłem w jego intensywną rozbudowę ;)

    Kliknij żeby powiększyć
    Tył :)


    Mam pewne plany co do pewnych drobnych zmian które wprowadzę w życie najbliższym czasie :

  • przyciemnienie szyb

  • zakupienie alufelg

  • montaż tylnego spojlera nad szybą

  • montaż silniczków do elektrycznych szyb w przednich drzwiach

  • obszycie niebiesko czarną skórą siedzeń, obić, oraz podsufitki



  • Pozdrawiam wszystkich klubowiczów ( Unomaniaków) !!!


    Autor: neondg  Zobacz profil  Kontakt Data: 2008-01-01 17:23:43
    Cześć to co zrobiłeś w swoim Unie to po prostu odlot.

    Mam Uno od miesiąca i mam podobne plany co do swojej formuły. Jestem w trochę lepszej sytuacji ponieważ moje UNO jest z rocznika 98 i jest w dobrym stanie, brak rdzy to żadkość w Uno. Moje Uno posiada silnik FIRE 1,0 l , więc dużej mocy z niego nie wyciągne ale jestem pewien że jeżeli dokaonam paru operacji w mojej formule jak ty w swojej, to na pewno poprawi mi to konfort jazdy.

    Spoko artykuł, mi się bardzo przyda.
    Pozdrawiam

    Autor: zwirko  Kontakt Data: 2006-04-03 10:03:25
    witam. Opis twojego auta dostarczył mi wiele uciechy a 120 KM. powaliło mnie na kolana
    ja rozumie fantazjie..... przyjeć kiedyś na zlot do nas to może całą ekipe ze śląska i małopolski powalisz na kolana

    Autor: herman  Zobacz profil  Kontakt Data: 2006-04-02 21:44:30
    "Uniak jest lekki więc przy ponad 120 konikach fruwa jak samolot od 0 do 100km/h rozpedza się w 7/8 sekund"
    Witam, czy nie przesadziles z tymi 120 KM ??
    Zapraszam na forum autokacik.pl i na spoty lubelskie.

    Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
      Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3314 
    Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
    Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
    Design i wykonanie - Messer