Nowy użytkownik    Logowanie 
» Drupi i NiUNiO
autor: Drupi Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2012-09-11 06:24:06, odsłon: 15093


Witam. Mam na imię Michał i pochodzę z Lublina. Znany jestem także jako Drupi.
Moją historie z Fiatem Uno rozpocząłem w listopadzie 2004 roku. Jest to moje pierwsze autko kupione dla siebie. Wcześniej był poczciwy maluszek, jednakże z przyczyn technicznych rozsypał się, wiec i nie jest wliczony. Mojego czerwonego Uniaczka nabyłem w komisie, jest to rocznik 1997 posiadający silnik 1.0 Fire.

***


Kliknij żeby powiększyć
Ja przy moim NiUNiu


***


Poszukując w internecie zdjęć z Uniakami po "upiększeniu" natknąłem się na stronkę fiatuno.pl . Zwiedziłem ją dogłębnie, poczytałem tu i ówdzie różne ciekawe artykuły, aż dotarłem do forum . Przez pewien czas byłem tam jedynie obserwatorem. Do oficjalnej rejestracji doszło 15 marca 2005. Mój pierwszy kontakt z klubowiczami odbył się na spocie w Kielcach. Oto parę zdjęć z mojego pierwszego zlociku.

***


Kliknij żeby powiększyć

Kliknij żeby powiększyć












Kliknij żeby powiększyć

Kliknij żeby powiększyć













***


Dalej poszło już z górki...Urszulin, biwak u kolegi Glacy. X OZU moje pierwsze, a zarazem jubileuszowe, oraz skromne spotkania na terenie Lublina okolicznej ekipy.

***


W międzyczasie nad Uniakiem trwały prace modernizacyjne. Na pierwszy ogień poszła tylna klapa i zderzak.

***


Kliknij żeby powiększyć


***


Następnym etapem była zmiana ubarwienia i pozbycie się niewielkich rdzawych "upiększeń". Trwało to około półtora miesiąca, a oto efekt tuż po wyjechaniu z warsztatu.


***


Kliknij żeby powiększyć

Kliknij żeby powiększyć

Kliknij żeby powiększyć

Kliknij żeby powiększyć

Kliknij żeby powiększyć

Kliknij żeby powiększyć





***


Nie obyło się też bez niewielkich napraw serduszka. Regeneracji poddano głowicę. Wielce przyczynił się do tego kolega Glaca, za co mu WIELKIE dzięki.

***


Kliknij żeby powiększyć
Kliknij żeby powiększyć













W planach pozostaje jeszcze modernizacja wnętrza. Ciąg dalszy galerii mojego Uniątka nadejdzie wraz ze zmianą pogody na bardziej dogodną do robienia sesji zdjęciowych.

***


Czas szybko płynie. Latka lecą, a autko ulega modernizacjom. Zacznę więc w miarę po kolei. Niunio zaraz po odświeżeniu otrzymał nowe zegarki od Fiata Sieny. Zmianie uległo podświetlenie z zielonego na niebieski. Do tego zamontowałem ściemniacz pomocny w jeździe nocnej. Nie męczą się oczka.
Kliknij żeby powiększyć
Zegarki

Wpadła także w moje rączki kierownica Raid o średnicy 280mm. Jako jedyny element w moim autku jest zrobiona/obszyta przez kogoś.
Kliknij żeby powiększyć
Kierowniczka


***


Zagościło także niewielkie audio na bazie odtwarzacza, oraz kilku głośniczków. W zupełności mi wystarczy. Nie obyło się także bez najważniejszego nabytku . CB Radyjko. Unidenek 520+ bacik President Alaska. CB skrzętnie ukryte, a bacik wylądował centralnie na środeczku tylnej klapy.

Kliknij żeby powiększyć
CB


***


Ciągle powstawały nowe pomysły. Była zima szybciej robiło się ciemno. Jazda na światełkach które oryginalnie w Uno "nie świecą" tylko się tlą. Ty postanowiłem poprawić nieco fabrykę. Trafiły mi się soczewkowe lampy od Mazdy 6. I to było to. Pół roku walki nad wpasowaniem podzespołów do lampy Uno, oraz samodzielne polerowanie szkła opłaciło się. W połączeniu z zestawem HID efekt jest zadowalający. Nie wspomnę o około 10 kloszach które podczas tej walki stłukłem.

Kliknij żeby powiększyć
Oczka

Kliknij żeby powiększyć
pozycje
Kliknij żeby powiększyć
drogowe
Kliknij żeby powiększyć
mijania

Kliknij żeby powiększyć
HID

***


W sierpniu przybyły nowe toczydełka. STILAUTO GRIFFO 13"/ 7" do tego pirelli 175/70. Lakier z rantów i ramion usunąłem po czym je przepolerowałem. Wnętrze polakierowałem na kolor czarny.

Kliknij żeby powiększyć
STILAUTO GRIFFO Przed pracami
Kliknij żeby powiększyć
STILAUTO GRIFFO

















***


I tak minął prawie rok. Prawie, gdyż w listopadzie silnik dokonał żywota doszczętnie. Stare poczciwe 1.0 zakrztusiło się olejem w stosunku 90% oleju na 10% benzynki. Sekcja wykazała padnięte pierścienie. Nie nie naprawiłem go. Miałem inny niecny plan. W grudniu miejsce starego zastąpiła nowa jednostka napędowa. Młodszy brat Fiat Palio oddał swoje 1,2 MPI , które w ciągu 2 dni zostało przeszczepione pod blokiem, w opadach śniegu do mojego Niunia. Lubię takie extremalne sporty:). Warto było. Od dnia 12.grudnia autko jeździ jak marzenie.



***


To nie koniec opowieści. Okazyjnie nabyłem rarytasik w postaci boczków drzwiowych z wersji SX. Na "dzień dobry" w przednie wkomponowałem głośniki po czym obszyłem materiałem flokopodobnym. Deseczka rozdzielcza nie mogła zbyt długo pozostać seryjna. Także otrzymała "pokrowiec".

Boczek nadal czeka na dopieszczenie szczegółów.
Kliknij żeby powiększyć
Zboczek





Ciągle do dziś nie zamknąłem tematu wnętrza. Nadal nad tym pracuję.

***


W ostatnim czasie a dokładnie w sierpniu 2008 nabyłem elektryczne foteliki Recaro
Kliknij żeby powiększyć
Taborecik
Kliknij żeby powiększyć
Parka
Kliknij żeby powiększyć
Tak wyglądały w serji



***


Kolejna zima i ciągle zamarzające szyby nadały kolejny pomysł. Zmianę nagrzewnicy wraz z całym zestawem dmuchawy. Oczywiście również z fiata Palio. Tu można się zapoznać z maualem który powstał podczas moich prac.
Trochę luksusiku zastąpiło także seryjne lusterka. Wybór padł na elektrykę VW polo N6. I kolejny manualik powstał przy tej okazji.
Kliknij żeby powiększyć
Lustereczko...
Kliknij żeby powiększyć
powiedz przecie...











Kliknij żeby powiększyć
A tet tu taki jeden pociąga za wszystkie sznurki


***


W 2008 rok nastąpił niewielki przełom. Zmieniła się delikatnie moja wizja. Zagościł "podtlenek zła" w postaci instalacji BRC II generacji. Miejsce felg STILAUTO GRIFFO zastąpił niemiecki "zamiennik" Steffan BCW. Rozmiary 8" i 9", oraz opony Toyo Proxes T1R 195 i 225 delikatnie zaburzyły bryłę Fiacika.

Kliknij żeby powiększyć
Steffan BCW
Kliknij żeby powiększyć
Delikatnie odstają :D
















***


Czas urlopu upłynął mi na dostosowaniu karoserii do wymagań tychże felg. Tu pomocny był jak zwykłe Glaca oraz Zuzia. Serdeczne dzięki za ugoszczenie i udostępnienie garażyku.
Kliknij żeby powiększyć
New...
Kliknij żeby powiększyć
Body Kit ...












Kliknij żeby powiększyć
made ...
Kliknij żeby powiększyć
by My :D



***


Relacyjka z walk


***


Wszystko robię sam więc pracę trwają powoli. Ciągle rodzi się coś nowego, a ja staram się to wdrażać. Ostatniego słowa nie powiedziałem i jeszcze chyba długo nie powiem. Plany są zacne ale ich nie zdradzę.

***


Znowu minęło troszkę czasu. Stronka zarosła pajęczynką. Czas więc na małą aktualizację. Troszkę się zmieniło od ostatniego czasu w moim autku. Najważniejszą zmianą jest chyba nowa jednostka napędowa. Tak tak dobrze przeczytaliście. Znowu zmieniłem silnik. 1,2 już mi się "znudziło". W jego miejsce trafiła jednostka 16 zaworowa o pojemności 1,6 litra. Czyli w skrócie stare poczciwe 1,6 16V.
Kliknij żeby powiększyć
16V

Silnik został rozebrany do najmniejszej śrubeczki. Wyczyszczony i poskładany na nowych uszczelkach. Zostały zmienione pierścienie na tłokach. Obróbce została poddana głowica oraz wał pod nowe panewki. Nowe sprzęgło i wiele, wiele szczegółów o których już zapomniałem. Oto kilka foteczek z sekcji.


Kliknij żeby powiększyć
Sedici



Kliknij żeby powiększyć
Sekcja

Kliknij żeby powiększyć
ale wau..
Kliknij żeby powiększyć
sekcja2




Kliknij żeby powiększyć
Fuj...
Kliknij żeby powiększyć
...yagh. Ohyda













***



Podzespoły silnika powróciły czyściutkie i gotowe do montażu. Poskładać to wszystko do kupy to czysta przyjemność.

Kliknij żeby powiększyć
Glowica

Kliknij żeby powiększyć
glowiczki

Kliknij żeby powiększyć
o zaworek...

Kliknij żeby powiększyć
Zboczenie montera

Kliknij żeby powiększyć
montaz

Kliknij żeby powiększyć
montaz 2

Kliknij żeby powiększyć
montaz 3

Kliknij żeby powiększyć
montaz













Kliknij żeby powiększyć
Slupek...

Kliknij żeby powiększyć
... prawie na gotowo















***


Jak tradycja nakazuje czyli "zima czas na swap". Znowu grudzień. Śnieg na dworze a Drupi grubo dłubie przy Uniaku. Tym razem nie pod chmurką. Ewolucja idzie do przodu. Więc prace przeniosły się do garażu. Tu znowu podziękowania dla Glacy za udostępnienie 4 ścianek i kanału. Cały swap łącznie trwał około 5 dni. Z niespodziankami około tygodnia :D. Byli tacy co twierdzili że bez znajomości metaloznawstwa nie ma co podchodzić do tematu. Straszyli przerabianiem łap w silniku. Że półosie nie podejdą, komputer się nie da rozkodować i wiele tym podobnych straszonek. Nie zważając na te "brednie" :P ruszyłem do walki.
Kliknij żeby powiększyć
O pusto...
Kliknij żeby powiększyć
... to był moment













***


Oczywiście ruda musiała zaatakować. Nadgryzła mi "nieco" kielichy . Pomyliła McDonaldsa z McPersonem. Troszkę druciaka, jakiś odrdzewiacz, podkładzik, mig-mag i po rudej nie ma śladu.

Kliknij żeby powiększyć
Big Mac i frytki...
Kliknij żeby powiększyć
Nie ma litości











***


Więcej chomików pod maską nie ma przebacz. Trzeba to jakoś wyhamować. Zmiana hamplekow na 257 wentylowane oraz większe serwo z palio weekend. Serwo pasowało dosłownie na żyletki. A właściwie dotyka o podłużnicę. Ale to mało ważne. Grunt że spełnia swoją role w 140%. Hamowanie stało się przyjemnością. Wystarczy delikatnie musnąć na pedał i nosek Uniaczka ślicznie nurkuje. Pompa została oryginalna. Trzeba było nieco przedłużyć trzpień w serwo, ale to akurat dla "swapmenów" najmniejszy problem. Użyto tego co było pod ręką.
Kliknij żeby powiększyć
serwo
Kliknij żeby powiększyć
serwo2















***


Zacznijmy swap. Od razu informuję iż półosie i łapy skrzyni 1.0 FIRE pasują do skrzyni paliowej. 2 dni i silnik wisiał w budzie. Cały czas twierdzono iż trzeba skracać łapę silnika. Razem z Glacą postanowiliśmy to sprostować. Profil zamknięty. 4 otworki, wspawana nakrętka i śrubeczka. Nieco przycięta poduszka i żadnej łapy nie trzeba skracać.
Kliknij żeby powiększyć
polosie 1,41,0

Kliknij żeby powiększyć
Silny jezdem co nie














Kliknij żeby powiększyć
Powolutku....

Kliknij żeby powiększyć
...troche w lewo...

Kliknij żeby powiększyć
...pomalutki...

Kliknij żeby powiększyć
...troszke w gore...

Kliknij żeby powiększyć
...i zawisl.














***


Taki oto zestaw wkręca się w fabryczne dolne otwory w podłużnicy. Na zdjęciach widać po przycinane fartuchy do osłonki ale po wszystkich przymiarkach okazuje się iż niepotrzebnie to wyciąłem. Tu też nadjadła blaszkę nieco ruda.
Kliknij żeby powiększyć
Zrób...

Kliknij żeby powiększyć
... to sam













Kliknij żeby powiększyć
Czyli zestaw...

Kliknij żeby powiększyć
Samodzielnego wisielca dla 16-tki













***


Kolejne parę dni to walki z wiązką elektryczną. Układanie kabli lutowanie itp. itd. Ogólnie 3 dni ślęczenia w schematach, metrach izolacji i oparach kalafonii.

Kliknij żeby powiększyć
Wydruki z madrej ksiegi

Kliknij żeby powiększyć
wszedzie kabelki














***


Potem poszło już z górki. Wężyki rureczki. Sru bździu, tu wyciek tam dziurka.To połatać tamto wymienić i kolejne dni na kalendarzu do skreślenia. O dziwo odpalił
Tu można sobie obejrzeć co i jak zagadało

He is a live

***


Zaczęło się składanie wszystkiego co jeszcze pozostało do poskładania.

Kliknij żeby powiększyć
Wydech prosciuuuuuuuutki made from Turbo

Kliknij żeby powiększyć
zderzaczek, atrapka

Kliknij żeby powiększyć
chlodniczka


Swap okazał się udanym (mimo paru przygodom) i obecnie autko śmiga bez zarzutu. Na razie jest na dotarciu więc wszelkie próby prędkości czy "hamowanko" będą przeprowadzone w późniejszym czasie.

***


W międzyczasie do ziemi budę przybliżyły -40stki Weiteca.
Kliknij żeby powiększyć
Weitec

Kliknij żeby powiększyć
Green














***


Co do wnętrza. Tylne boczki zostały obszyte na nowo. Materiałem pt. alcantara. Doszły także głośniki i zniknęły korbki szyb.

Kliknij żeby powiększyć
Zboczki tyl

Materiałem oberwały tylne fotele przednie także nieco się zmieniły, podsufitka, tylna półka. Na razie tyle. CDN. w tym temacie bo jeszcze troszkę pozostało
Kliknij żeby powiększyć
Kanapa

Kliknij żeby powiększyć
Sufit

Kliknij żeby powiększyć
polka







Zima przyniosła wieści o zmianie opon. Niestety poszerzona buda i oryginalne kółka ni w ząb nie współpracują ze sobą. Powstał styl tramwajowy ale tylko na parę dni. Zmieniłem to podmieniając stalowe 13" aluminiowymi 15" firmy MOMO. Oczywiście wtrąciłem w nie nieco swojego ducha. Na nie nałożono Nakangi 195/50 R15
Kliknij żeby powiększyć
Tramwajowo

Kliknij żeby powiększyć
Momo Po

Kliknij żeby powiększyć
Momo przed




Kliknij żeby powiększyć
A tak sie prezentuje to wszystko


***


Przybyły kolejne paczuszki. Wspomaganie elektryczne z Fiata Seicento. Przerobione, podłączone i działa cudnie

Kliknij żeby powiększyć
Wspomaganie Seicento



***


Klimatyzacja z Fiata Palio. Zbrakło tylko czasu na elektrykę i wypełnienie czynnikiem

Kliknij żeby powiększyć
Guziczek
Kliknij żeby powiększyć
Pokrętła












Kliknij żeby powiększyć
chłodniczka
Kliknij żeby powiększyć
Pompa klimy w miejscu wspomagania















***


C.D.N. niebawem :D

Niebawem nieco się przedłużyło. Od 2009 roku nieco się zmieniło. W sierpniu 2010 rokuzapadła decyzja o zakończeniu projektu. Został rozebrany rozsprzedany i zezłomowany. Jak się okazało był to najwyższy czas. Podłużnice miały dość i popękały.

Kliknij żeby powiększyć
Podłużnica

Kliknij żeby powiększyć
Gotowy na ...
Kliknij żeby powiększyć
.. ostatnią podróż










***



W czasie gdy stara buda była rozbierana na jej miejsce czekała już nowa muszelka. Miała za sobą już bogatą historię w rękach dj_o.

Kliknij żeby powiększyć
Muszelka
Kliknij żeby powiększyć
poprzednik i następca









***


Ogólne założenie było proste - gruba zabaweczka. Kompletowanie części troszkę trwało. W sierpniu 2011 doszło do pierwszego podejścia. Troszkę cięcia, spawania i nowe serduszko zawitało na nowe miejsce.


Kliknij żeby powiększyć
Profesjonalne obliczenia
Kliknij żeby powiększyć
nowa belka
Kliknij żeby powiększyć
coś szpecjalnego
Kliknij żeby powiększyć
nowe serduszko na miejscu
Kliknij żeby powiększyć
na tym zakończono podejście nr1
Kliknij żeby powiększyć
ciężkie bydle







***


Kolejnym etapem było zawieszenie. Już w poprzedniej karoserii miało ono zagościć ale nie doczekało się. Amortyzatory koni po niewielkich przeróbkach przeistoczyły się w zawieszenie pneumatyczne.
Poskładany napompowany przedni zawias wykazał chęć działania. Został odłożony jednak na półkę gdyż wiele jeszcze przed nim części do zamontowania. Będzie jako wisienka na torcie.

Kliknij żeby powiększyć
Amor z poduchą
Kliknij żeby powiększyć
wężyki










***


Pojawiły się nowe kółka.

Kliknij żeby powiększyć
kółka






***


2012 rok przyniósł nowe zabawki które przez pół roku przeleżały oczekując na kolejne podejście
Znowu sierpień, ale tym razem trzeba było się wziąć za robotę i pchnąć temat do przodu. Komora przygotowana i wymalowana. Układ hamulcowy uzbrojony, silnik mógł wjeżdżać na swoje miejsce. Umyty i spięty ze skrzynią finalnie zawisł.

Kliknij żeby powiększyć
Kolektorek i zaciski
Kliknij żeby powiększyć
kolejna część ukł. hamulcowego

Kliknij żeby powiększyć
gwincik Noviteca

Kliknij żeby powiększyć
Silniczek ...
Kliknij żeby powiększyć
... na gotowo, prawie











***


Można było przejść na tył. Miało być grubo więc napęd na 4 koła powinien tu pasować. Dawcą układu napędowego została Lancia Dedra Integrale. Wycięte zostało to co przeszkadzało, a było tego troszkę. Po ustaleniu co gdzie ma być wspawano "ramę zastępczą" wyciętych elementów. Tylna belka odświeżona i zamontowana.
Kliknij żeby powiększyć
przymiarki
Kliknij żeby powiększyć
prawie pasuje
Kliknij żeby powiększyć
ciach ciach dziuła

Kliknij żeby powiększyć
napęd
Kliknij żeby powiększyć
gotowe
Kliknij żeby powiększyć
składanie


***


Kolejny punkt to wał napędowy. Wstępnie zamontowany. Po przeliczeniu oddany do skrócenia i wyważenia.

Kliknij żeby powiększyć
Ale wał


***


Na koniec autko zostało umyte i tak oto prezentuje się na obecną chwilkę.

Kliknij żeby powiększyć
1
Kliknij żeby powiększyć
3
Kliknij żeby powiększyć
2
Kliknij żeby powiększyć
4


***


Pozdrawiam UNO wariatów.
Drupi


Autor: GrzesiekUno  Kontakt Data: 2013-04-17 18:23:21
Mam kilka pytań co do swapa napisz jak możesz 25414090

Autor: GrzesiekUno  Kontakt Data: 2013-04-17 18:19:16
Świetna robota, uno pięknie chodzi, sam myślę nad swapem 1.6 16v :)

Autor: mikore12  Kontakt Data: 2012-08-15 14:03:10
Siema, wykonałbyś dla mnie takie lampy i jaki koszt by ich był? daj info na maila- mikore12@wp.pl

Bardzo bym Cię prosił...

Autor: mikore12  Kontakt Data: 2012-08-15 13:57:47
Siema, wykonałbyś dla mnie takie lampy i jaki koszt by ich był? daj info na maila- mikore12@wp.pl

Bardzo bym Cię prosił...

Autor: zakonnik144  Kontakt Data: 2010-11-24 15:10:35
witam Cie serdecznie:)
zaciekawily mnie bardzo swiatla jakie wyknujesz... czy moglbys zrobic jeszcze jedne dla mnie?? i w jakich kosztach sa takie lampy?? 1282951 gg:D
od niedawna bo 3 mies jestem szczesliwym posiadaczem uno 1.1 i chce zaczac od swiatel wlasnie
dzieki i czekam na odpowiedz

Autor: EddTheBoss  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-10-06 16:33:05
Człowieku, gdybyś przeczytał co Drupi tu napisał to byś wiedział skąd wziąć takie lampy. Nie mówiąc o tym że ostatnio te konkretne lampy były na sprzedaż, być może nadal są. Musisz tylko się zarejestrować na autokąciku i tam o to zapytać.

Autor: martinfphz  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-08-07 03:17:52
muszę przyznać kawał dobrej roboty super wygląd szacun ale możesz zdradzić jak nabyć takie lampy są extra pozdro

Autor: LiLPoul  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-05-02 19:29:27
super Uno widać ze bardzo bardzo dużo pracy i czasu poświeciłeś swojemu maleństwu wielki ogromny szacun dla ciebie Pogratulować pomysłów Pozdrawiam:))

Autor: Drupi  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-04-10 22:28:18
Dzięki wszystkim za pochlebne słówka. Już niebawem. Zapewne po majowym OZU 2010 kolejna aktualizacja.

P.S.
Nie pytajcie ile kasy wpakowałem :P

Autor: Grrruby  Zobacz profil  Kontakt Data: 2009-10-15 11:16:48
szacunek dla Ciebie zrobiłeś bombę z tego autka... masakra:D
mam nadzieję że poznamy się na jakimś zlociku:)
pozdrowienia

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3314 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer