Nowy użytkownik    Logowanie 
» Kilka słów o mnie...
autor: Viper Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2006-11-18 16:50:45, odsłon: 9641


Witam. Mam na imię Krzysiek, mam 25 lat, mieszkam w Krakowie, studiuję na Politechnice Krakowskiej Budownictwo Wodne i Sanitarne, i posiadam małego trzydrzwiowego ciemno-zielonego Fiata UNO.

Moja historia z Fiatem Uno rozpoczęła się 1999 roku , kiedy to uczyłem się jeździć i zdawałem na prawo jazdy. Od pierwszych chwil polubiłem to autko. Mój instruktor miał pięciodrzwiowe FIRE z silniczkiem 1.1 koloru niebieskiego :) Pierwsze metry jakie przejechałem samodzielnie w swoim życiu, to właśnie tym autkiem. Zaraz po odebraniu prawa jazdy bardzo chciałem kupić UNO, jednak fundusze mi na to nie pozwoliły.

W październiku 2000 roku kupiłem Skodę 120L - to była dopiero maszyna… zielona torpeda z czterobiegową skrzynią biegów :) Bardzo fajne autko, paliło tyle co maluch, a wygoda o wiele większa.

Kliknij żeby powiększyć
Skoda 120 L
Kliknij żeby powiększyć
Skoda 120 L
Kliknij żeby powiększyć
Skoda 120 L














W listopadzie 2002 Rodzice postanowili kupić większy i nieco nowszy samochód, do którego nie trzeba było tyle dokładać. Wybór padł na Skodę Favorit. Też bardzo wdzięczne auto, o wiele mocniejszy i bardziej nowoczesny silnik od 120-tki, lepsze przyspieszenie, no i ten komfort jazdy… lepszy od starej Skody. Przez jakiś czas w domu były dwa auta, jednak mnie z biegiem czasu przestało być stać na samodzielne utrzymanie samochodu i musiałem sprzedać Skodę. Tak, więc w 2003 roku pożegnałem się ze starą „babcią” - Skodą 120 L. Już nigdy jej nie widziałem, ale słyszałem od znajomych, że jeździ po Krakowie. Od tego czasu poruszałem się Favoritką (na zmianę z Rodzicami), ale często dochodziło do konfliktów na tle posiadania w danym dniu samochodu ;)

Kliknij żeby powiększyć
Skoda Favorit
Kliknij żeby powiększyć
Favoritka na wycieczce na Słowację ;)
Kliknij żeby powiększyć
Skoda Favorit i jeden ze współwłaścicieli :) czyli ja














Od października 2006 roku mam nowego „przyjaciela” Fiata Uno 3D 60S z silnikiem pojemności 1108 ccm z 1994 roku.
W końcu spełniły się moje marzenia o posiadaniu Fiata Uno. Autko wypatrzyłem na Allegro i zupełny przypadek sprawił, że sprzedawali go moi znajomi, a dokładniej wychowawczyni z Technikum, którą oczywiście bardzo serdecznie w tym miejscu pozdrawiam ;).

Samochód zaraz po kupnie wyglądał po prostu jak seryjny Fiat Uno - bez większych rewelacji, troszkę porysowany, delikatnie poobijany i zeżarty na drzwiach przez "rudą".

Zaraz po kupnie wyglądał tak :

Kliknij żeby powiększyć
1
Kliknij żeby powiększyć
2
Kliknij żeby powiększyć
3













... i trochę zdjęć ze środka ...

Kliknij żeby powiększyć
4
Kliknij żeby powiększyć
5













Po znalezieniu w internecie strony www.fiatuno.pl a zwłaszcza działu „zrób to sam” zabrałem się za zmiany w moim samochodzie. Na pierwszy ogień poszły tylne lampy. Klosze zostały pomalowane od środka chromem dekoracyjnym w spray-u - super efekt. Jak już byłem przy oświetleniu, wymieniłem kierunkowskazy w błotnikach na białe i zamontowałem oświetlenie bagażnika wykorzystując do tego celu stare dodatkowe światło STOP, pomalowane wewnątrz chromem i zamknięte przezroczystą plexą zamiast czerwonej. Następnym krokiem było zamontowanie halogenów przednich i naprawa (a w zasadzie zrobienie od nowa) ich instalacji elektrycznej.

Kolejne naprawy i udoskonalenia :

- zamontowanie alarmu,
- podpięcie wyłącznika czasowego oświetlenia wnętrza,
- założenie do panelu wentylacji i ogrzewania wskaźnika naładowania akumulatora, który polutował i zmontował mi Tato ;) (dzięki) ;)
- zamontowanie dolnej części konsoli środkowej - tunelu
- wyciszenie wnętrza z tyłu, przez zastosowanie grubej wykładziny założonej pod oryginalnym „dywanem”,
- wymiana amortyzatorów tylnej klapy (aktualnie mam założone amory z Opla Kadeta GSI)
- naprawa ogrzewania tylnej szyby,
- zamiana brzydkiego i dużego dodatkowego światła STOP na zgrabne, ładne, cienkie i długie :)
- montaż podgrzewaczy do lusterek zewnętrznych,
- montaż chlapaczy z przodu i z tyłu,
- założenie kołpaków ozdobnych,

Poważniejsze naprawy :

- wymiana płynów, olejów, itp.
- wymiana przednich giętkich przewodów hamulcowych,
- wymiana klocków hamulcowych,
- wymiana wahaczy,
- wymiana łożysk kolumny Mc Persona,
- wymiana poduszek amortyzatorów przednich i tylnych...
- c.d.n.

A tu kilka fotek aktualnego wyglądu samochodu :

Kliknij żeby powiększyć
... boczek ...
Kliknij żeby powiększyć
... przodek ...
Kliknij żeby powiększyć
... dupcia ...













Kliknij żeby powiększyć
zaglądnijmy pod maskę ...
Kliknij żeby powiększyć
silniczek ...
Kliknij żeby powiększyć
nowy kolorek obudowy filtra powietrza ...














Kliknij żeby powiększyć
najazd do napraw własnej konstrukcji ;)
Kliknij żeby powiększyć
chlapacze przód i białe kierunkowskazy ...
Kliknij żeby powiększyć
chlapacze tył ...














Kliknij żeby powiększyć
Deska rozdzielcza
Kliknij żeby powiększyć
Wskaźnik napięcia akumulatora
Kliknij żeby powiększyć
Konsola środkowa i tunel















Planowane zmiany i naprawy:

- poprawki lakiernicze i blacharskie !!! (ale to po zimie),
- przyciemnienie tylnych szyb,
- oklejenie autka wlepkami UKP,
- montaż licznika od modelu SX albo od Sienny z obrotomierzem,
- ciepłe powietrze ze środkowych kratek ;-) przydało by się teraz bo zimno na zewnątrz.

Kolejne zdjęcia już wkrótce...

==============================================================

Dziś tj. 18.11.2006 nadszedł "ten" dzień... mój Unolot został w końcu oklejony wlepkami UKP... i dostał nowe dodatkowe światło STOP. Prezentuje się teraz tak :

Kliknij żeby powiększyć
UKP na tylnej szybie
Kliknij żeby powiększyć
UKP pod lustereczkiem :)
Kliknij żeby powiększyć
Wlepka UKP i dodatkowy STOP


Autor: torba  Zobacz profil  Kontakt Data: 2008-07-29 22:23:09
całkiem fajnie wyglądają te chlapacze też niebawem montuje :)

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer