|
 |
» Historia pewnej mi³o¶ci
autor:
Sapphire
Modyfikacja artyku³u: 2010-05-17 15:07:32, ods³on: 9658
| Witam.
Mam na imiê Marcin i jestem z Warszawy. Urodzi³em siê 24.05.1986 roku. W 2007 roku zakoñczy³em naukê w studium policealnym na kierunku informatycznym, nastêpnie uczy³em sie równie¿ w szkole policealnej tyle, ¿e na fototechnice. Obecnie studiujê informatykê. Od najm³odszych lat interesujê siê motoryzacj±, a od listopada 2004, kiedy to odebra³em prawko, Uno sta³o siê moj± najwiêksz± mi³o¶ci±, która trwa po dzieñ dzisiejszy.
 | Oto ja :) |
|
Na forum autokacik.pl trafi³em w sumie przypadkowo, podczas przegl±dania stron internetowych w celu znalezienia jakich¶ ciekawych pomys³ów na przerobienie autka. Od razu te¿ siê zarejestrowa³em a nied³ugo potem pojecha³em mój na pierwszy spot, gdzie pozna³em czê¶æ klubowiczów z Warszawy. Na spotach bardzo spodoba³a mi siê atmosfera panuj±ca w¶ród klubowiczów. Niestety od d³u¿szego czasu nie by³em na ¿adnym spocie, gdy¿ nie pozwala³y mi na to moje zajêcia, ale mam nadziejê, ¿e w nied³ugim czasie to siê zmieni i zacznê czynnie uczestniczyæ w ¿yciu klubu.
Teraz trochê o moim autku: Jest to FIAT Uno 45 Sting z 1989 roku w kolorze Azurro Nautico i wtedy by³a to jedna z najubo¿szych wersji wyposa¿eniowych a¿ do momentu, w którym trafi³em do klubu ;-). Niestety nie mam zdjêæ sprzed dokonywanych zmian, ale mogê zagwarantowaæ, ¿e teraz Uniak prezentuje siê du¿o lepiej :-).
A teraz trochê o dokonanych zmianach: Pierwsz± modyfikacj± by³a wymiana reflektorów na H4, a przy okazji zmiana kierunków przednich i bocznych na bia³e. Boczne fabrycznie by³y do Golfa II. Nastêpna by³a zmiana standardowych zegarów na wersje z obrotomierzem z Uno SX przeprowadzon± dziêki ogromniej pomocy Witka-Ettore za co wielkie Mu dziêki. Po kilku miesi±cach uda³o mi siê dostaæ moje wymarzone zegary z Turbo i tym razem ju¿ sam je za³o¿y³em. Nastêpnym krokiem by³o wymienienie seryjnego oparcia tylnej kanapy na oparcie z zag³ówkami w celu zwiêkszenia wygody i bezpieczeñstwa pasa¿erów. Nastêpnie trafi³em na Uno Turbo przeznaczone do rozbiórki i dziêki temu naby³em wiêksz± ilo¶æ czê¶ci na raz. Mianowicie: zderzak z halogenami, atrapa z halogenami, d³uga ¶rodkowa konsola, klapka do schowka i plastikowe nak³adki na progi i nadkola. Jak do tej pory na swoim miejscu znalaz³a siê konsola ¶rodkowa, klapka i zderzak (dziêki pomocy klubowiczów równie¿ we w³asnym zakresie wykona³em instalacje elektryczna do halogenów). Atrapa okaza³a siê niestety uszkodzona na tyle, ¿e nie wiem czy da rade j± naprawiæ. Na szczê¶cie niedawno trafi³em na allegro na seryjna atrapê z wbudowanymi miejscami na lampy. Oczywi¶cie pad³a ona moim ³upem ;-) a teraz prê¿y siê dumnie na samochodzie :-) Niestety ju¿ podczas aukcji okaza³o siê, ¿e atrapa jest przystosowana do zupe³nie innych lamp ni¿ moje, ale stwierdzi³em, ¿e w koñcu od czego s± narzêdzia ;-). To jak na razie wszystko co zosta³o zmienione. Na przysz³y rok planujê dalsze zmiany. Na pewno za³o¿ê nak³adki na b³otniki i lusterko od Fiata Regaty, które teraz kurzy siê w szafce. Planujê jeszcze przerobiæ sterowanie nawiewem tak ¿eby regulacja si³y nadmuchu by³a p³ynna. Mo¿e jeszcze w tym roku uda siê przerobiæ nagrzewnice tak ¿eby cieple powietrze lecia³o równie¿ ze ¶rodkowych kratek a nie tylko na nogi i szybê. Je¶li wymy¶lê jaki¶ sposób to mo¿e uda mi siê zrobiæ równie¿ co¶ takiego ¿eby ciep³e powietrze lecia³o te¿ z bocznych kratek, ale na razie jeszcze nad tym nie my¶la³em. Oprócz tego w planach jest jeszcze: obicie boczków i podsufitki jakim¶ przyjemnym dla oka materia³em, za³o¿enie pod¶wietlenia schowka i baga¿nika, zamontowanie pod³okietnika miêdzy przednimi fotelami oraz za³o¿enie uchwytów na napoje.
Na razie my¶lê, ¿e to ju¿ chyba wszystko. W miarê postêpów prac na Uniakiem bêdê siê stara³ aktualizowaæ t± stronkê i informowaæ Was o kolejnych zmianach.
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie.
A tu kilka zdjêæ mojego autka:
 | Ach to spojrzenie :-) |
|
 | Pyszczek |
|
 | A po tym mnie rozpoznacie na trasie :-) |
|
________________________________________________________________________________________________________
I kolejne modyfikacje :-)
- Za³o¿y³em wreszcie lusterko od Regaty, na zdjêciu jeszcze nie widaæ, ale lusterko jest ju¿ pod³±czone, - Wymieni³em halogeny w zderzaku na bia³e, - Obi³em boczki drzwi niebieskim aksamitem, - Zrobi³em panele drzwiowe na g³o¶niki, - Zamontowa³em pod¶wietlenie baga¿nika, - Za³o¿y³em atrapê z halogenkami, - Za³o¿y³em plastikowe nak³adki na progi i nadkola z Uno Turbo, - Zrobi³em pod¶wietlenia schowka, - Za³o¿y³em wyg³uszenie maski, - Za³o¿y³em uchwyty na rêce dla pasa¿erów tylnej kanapy, - Za³ó¿y³em tylna klape z Turbiacza, - Wymieni³em seryjne fotele na taki z Alfy Romeo 145, do tego czeka tylna kanapa,
 | Przód |
|
 | Ty³ |
|
 | Halogenki |
|
 | Lusterko |
|
 | Zegarki |
|
 | Nak³adeczki |
|
 | Nak³adeczki |
|
 | Klapa |
|
A tutaj link do filmiku jaki zmontowa³a dla mnie i czê¶ciowo o mnie, a w wiêkszo¶ci o Uniaku moja Narzeczona :)
Autor:
Manfred
| Data: 2007-12-02 08:45:41 |
mm klasyka , fajny taki mk1 zegarki i lusterko - bardzo ciekawa sprawa
ladnie sie prezentuje |
Autor:
Sperber
| Data: 2007-01-16 23:32:34 |
Nooo elegancka bryczka! Wrzuæ wiêcej fotek jak mozesz. |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ komentarzy. |
|
|
|