Nowy użytkownik    Logowanie 
» Historia pewnej miłości
autor: Sapphire Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2010-05-17 15:07:32, odsłon: 7545


Witam.

Mam na imię Marcin i jestem z Warszawy. Urodziłem się 24.05.1986 roku.
W 2007 roku zakończyłem naukę w studium policealnym na kierunku informatycznym, następnie uczyłem sie również w szkole policealnej tyle, że na fototechnice. Obecnie studiuję informatykę. Od najmłodszych lat interesuję się motoryzacją, a od listopada 2004, kiedy to odebrałem prawko, Uno stało się moją największą miłością, która trwa po dzień dzisiejszy.

Kliknij żeby powiększyć
Oto ja :)


Na forum autokacik.pl trafiłem w sumie przypadkowo, podczas przeglądania stron internetowych w celu znalezienia jakichś ciekawych pomysłów na przerobienie autka. Od razu też się zarejestrowałem a niedługo potem pojechałem mój na pierwszy spot, gdzie poznałem część klubowiczów z Warszawy. Na spotach bardzo spodobała mi się atmosfera panująca wśród klubowiczów. Niestety od dłuższego czasu nie byłem na żadnym spocie, gdyż nie pozwalały mi na to moje zajęcia, ale mam nadzieję, że w niedługim czasie to się zmieni i zacznę czynnie uczestniczyć w życiu klubu.

Teraz trochę o moim autku:
Jest to FIAT Uno 45 Sting z 1989 roku w kolorze Azurro Nautico i wtedy była to jedna z najuboższych wersji wyposażeniowych aż do momentu, w którym trafiłem do klubu ;-). Niestety nie mam zdjęć sprzed dokonywanych zmian, ale mogę zagwarantować, że teraz Uniak prezentuje się dużo lepiej :-).

A teraz trochę o dokonanych zmianach:
Pierwszą modyfikacją była wymiana reflektorów na H4, a przy okazji zmiana kierunków przednich i bocznych na białe. Boczne fabrycznie były do Golfa II. Następna była zmiana standardowych zegarów na wersje z obrotomierzem z Uno SX przeprowadzoną dzięki ogromniej pomocy Witka-Ettore za co wielkie Mu dzięki. Po kilku miesiącach udało mi się dostać moje wymarzone zegary z Turbo i tym razem już sam je założyłem. Następnym krokiem było wymienienie seryjnego oparcia tylnej kanapy na oparcie z zagłówkami w celu zwiększenia wygody i bezpieczeństwa pasażerów. Następnie trafiłem na Uno Turbo przeznaczone do rozbiórki i dzięki temu nabyłem większą ilość części na raz. Mianowicie: zderzak z halogenami, atrapa z halogenami, długa środkowa konsola, klapka do schowka i plastikowe nakładki na progi i nadkola. Jak do tej pory na swoim miejscu znalazła się konsola środkowa, klapka i zderzak (dzięki pomocy klubowiczów również we własnym zakresie wykonałem instalacje elektryczna do halogenów). Atrapa okazała się niestety uszkodzona na tyle, że nie wiem czy da rade ją naprawić. Na szczęście niedawno trafiłem na allegro na seryjna atrapę z wbudowanymi miejscami na lampy. Oczywiście padła ona moim łupem ;-) a teraz pręży się dumnie na samochodzie :-) Niestety już podczas aukcji okazało się, że atrapa jest przystosowana do zupełnie innych lamp niż moje, ale stwierdziłem, że w końcu od czego są narzędzia ;-). To jak na razie wszystko co zostało zmienione. Na przyszły rok planuję dalsze zmiany. Na pewno założę nakładki na błotniki i lusterko od Fiata Regaty, które teraz kurzy się w szafce. Planuję jeszcze przerobić sterowanie nawiewem tak żeby regulacja siły nadmuchu była płynna. Może jeszcze w tym roku uda się przerobić nagrzewnice tak żeby cieple powietrze leciało również ze środkowych kratek a nie tylko na nogi i szybę. Jeśli wymyślę jakiś sposób to może uda mi się zrobić również coś takiego żeby ciepłe powietrze leciało też z bocznych kratek, ale na razie jeszcze nad tym nie myślałem. Oprócz tego w planach jest jeszcze: obicie boczków i podsufitki jakimś przyjemnym dla oka materiałem, założenie podświetlenia schowka i bagażnika, zamontowanie podłokietnika między przednimi fotelami oraz założenie uchwytów na napoje.

Na razie myślę, że to już chyba wszystko. W miarę postępów prac na Uniakiem będę się starał aktualizować tą stronkę i informować Was o kolejnych zmianach.

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie.

A tu kilka zdjęć mojego autka:
Kliknij żeby powiększyć
Ach to spojrzenie :-)
Kliknij żeby powiększyć
Pyszczek
Kliknij żeby powiększyć
A po tym mnie rozpoznacie na trasie :-)

________________________________________________________________________________________________________

I kolejne modyfikacje :-)

- Założyłem wreszcie lusterko od Regaty, na zdjęciu jeszcze nie widać, ale lusterko jest już podłączone,
- Wymieniłem halogeny w zderzaku na białe,
- Obiłem boczki drzwi niebieskim aksamitem,
- Zrobiłem panele drzwiowe na głośniki,
- Zamontowałem podświetlenie bagażnika,
- Założyłem atrapę z halogenkami,
- Założyłem plastikowe nakładki na progi i nadkola z Uno Turbo,
- Zrobiłem podświetlenia schowka,
- Założyłem wygłuszenie maski,
- Założyłem uchwyty na ręce dla pasażerów tylnej kanapy,
- Załóżyłem tylna klape z Turbiacza,
- Wymieniłem seryjne fotele na taki z Alfy Romeo 145, do tego czeka tylna kanapa,

Kliknij żeby powiększyć
Przód
Kliknij żeby powiększyć
Tył



Kliknij żeby powiększyć
Halogenki
Kliknij żeby powiększyć
Lusterko
Kliknij żeby powiększyć
Zegarki


Kliknij żeby powiększyć
Nakładeczki
Kliknij żeby powiększyć
Nakładeczki
Kliknij żeby powiększyć
Klapa


A tutaj link do filmiku jaki zmontowała dla mnie i częściowo o mnie, a w większości o Uniaku moja Narzeczona :)


Autor: Manfred  Zobacz profil  Kontakt Data: 2007-12-02 08:45:41
mm klasyka , fajny taki mk1 zegarki i lusterko - bardzo ciekawa sprawa

ladnie sie prezentuje

Autor: Sperber  Zobacz profil  Kontakt Data: 2007-01-16 23:32:34
Nooo elegancka bryczka! Wrzuć więcej fotek jak mozesz.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3316 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer