___________________________________________________________________________________
Na początku może trochę o sobie.
Mam na imię Karol pochodzę ze Szczekocin ( okolice Zawiercia) obecnie mieszkam także w Częstochowie. Jestem studentem informatyki, moja przygoda z Uno zaczęła się w sierpniu 2005 roku i trwa do dziś :) a więc...
Stałem się posiadaczem Fiata Uno 1.0 Fire z 1997 roku. Nabyłem go przypadkiem (gdyż znajomy rodziny sprzedawał) i nie żałuje. Na początku była to seria bez jakichkolwiek zmian, w dodatku przedni zderzak był czarny, gdyż mój poprzednik wykończył oryginał zimą. Dodatkowo fiacik posiadał pomarańczowe kierunkowskazy z przodu i po bokach (strasznie to wyglądało poniższe zdjęcia są już po wymianie)
Wtedy Uno wyglądało tak :
 | Zakupiony Uniak back |
|
 | Zakupiony Uniak front |
|
___________________________________________________________________________________
Later.....
Wraz z biegiem czasu gdy zima ustała chciałem bronić mojego autka i pozycji :) gdyż mi wypominali to jak wygląda..lakier z tylnego zderzaka zaczął także schodzić mimo iż był oryginalnie pomalowany, jednak na pierwszym miejscu były opony letnie:).. Miałem troszkę odłożonych pieniążków więc postanowiłem zakupić felgi aluminiowe i udało mi się tego dokonać. Były i są nadal to 14 calowe felgi o szerokości 6 cali opony 185/50... i wiele to dało..Uniakowi. Dodatkowo zostały przyciemnione szyby oraz słupki oklejone specjalną taśmą (czarny mat)
Uno zaczęło się jakoś prezentować:
 | Uno na alu 14 |
|
(Na zdjęciu jednak widać odstraszający zderzak i dodatkowo obicie tylnej klapy które powstało jeszcze zimą..gdy jakiś palan... :) mnie zahaczył na skośnym parkowaniu.) W międzyczasie miałem kilka radyjek jednak ostatecznie został Kenwood i gra narazie wystarczająco dobrze..:)
___________________________________________________________________________________
Zmiany 2006..
Zarejestrowane przez mój aparat.. dotyczą wakacji . Wtedy został wymieniony przedni zderzak na nowy oryginał prosto z ASO i oba zderzaki zostały polakierowane na połysk w kolorze nadwozia. Wymieniłem także zegary które przeszczepiłem z Uno 1.5 SX. Autko zostało wypolerowane chociaż teraz będzie trzeba to powtórzyć, jednak jeśli chodzi o stan blacharski to jestem zdziwiony podobnie jak mój ojciec gdyż autko to nie posiada korozji i nie zapowiada się na to w najbliższym czasie. Zapomniałem dodać o końcówce wydechu (tłumik przelot, ale oryginał wypłukany) Został także założony stabilizator zawieszenia
 | lato 2006 |
|
 | lato 2006 back |
|
 | lato 2006 bok |
|
 | lato 2006 |
|
___________________________________________________________________________________
Zmiany 2007..
Przyszedł czas na kolejne modernizacje autka.. Na początek wziąłem się za układ wydechowy: Kupiłem strumienice + oryginalny nowy układ wydechowy + tłumik końcowy niklowany lekko basowy. (Zamieszczę wkrótce zdjęcia ale już założonego układu)
Następne zmiany dotknęły zawieszenia: Kupiłem sprężyny niemieckiej firmy GT Cupline -40 (czerwone) + amortyzatory gazowe KAYABY. Trakcja się poprawiła jeździ się dosyc twardo ale nie za twardo:) jednak autko super się 3ma drogi. (Zamieszczę wkrótce zdjęcia ale już po założeniu)
Plany
Wnętrze:
- zmiana tapicerki (tzn. boczki z Uno SX, hmm posiadam już ale są w kolorze brązowym zobaczymy czy uda mi się przemalować tak aby efekt był zadowalający - kierownica & gałka zmiany biegów - skórzana tapicerka - elektryka Technicznie:
- halogeny - silnik (być może 1,6 16V lub Turbo, chociaż pierwsza opcja bardziej prawdopodobna)
itc... dużo by pisać oczywiście wszystko zależy od funduszy..
___________________________________________________________________________________
Uno nie jest dla mnie tylko jakaś puszką na 4 kółkach hehe a nawet nie jest tylko samochodem :D naprawdę darzę to autko dużym uczuciem. Jestem z Niego strasznie zadowolony..zdarzyło mi się Nim pokonać ok 1000 km w jeden dzień i wszystko było ok :) i nadal jest. Jednym słowem szanuje to co mam, a więc szanuje także bardzo i jego:)
___________________
..niebawem kolejna aktualizacja.. z poważaniem
AliEnN
|