Nowy użytkownik    Logowanie 
» Parę słów (i fotek) o moim uniaczku :)
autor: domel78 Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2010-12-29 14:04:09, odsłon: 3646


Witam wszystkich klubowiczów :)


Mojego uniaczka zakupiłem w listopadzie 2008 r. przypadkowo, od kolegi który miał małe starcie na drodze z innym autem, jest to rocznik 2000 i poj. 0,9l, kupiłem go za "grosze" co pozwoliło na wpompowanie gotówki w przeróbki. Była to wersja najuboższa jaka tylko była dostępna :/ więc zakupiłem kilka brakujących, użytecznych detali oraz postanowiłem zrobić lifting nadwozia i wnętrza autka. Przy okazji napraw dokonałem delikatnych zmian w wyglądzie zewnętrznym co było wstępem do większych zmian wewnątrz auta. Przed przystąpieniem do liftingu przemyślałem ogólną koncepcję i stwierdziłem, że do ciemno-niebieskiego auta pasować będą srebrne i chromowane dodatki i tą też drogę obrałem :)

Delikatne zmiany nadwozia

Kliknij żeby powiększyć
null


Oczywiście pierwsze co zrobiłem to wymieniłem przednie kierunkowskazy na białe, grill wykonałem samodzielnie (szukałem w internecie ale element taki jest nie do kupienia), czyli piła+szpachlówka+siatka alu+3godz. wolnego czasu i gotowe, brewki czy jak kto woli bad-look zakupione w internecie, chyba najładniejsze jakie mi się udało znaleźć do uniaczka

Kliknij żeby powiększyć
null


Alu felgi w rozmiarze 13 cali i oponki 155 to kompromis pomiędzy dobrym wyglądem a ekonomią jazdy, w odniesieniu do stalowych felg poszerzony rozstaw kół wpłynął korzystnie nie tylko na wygląd ale również na stabilność auta na zakrętach - zakupiłem wcześniej felgi 14cali i szer. 185 ale po prostu się nie mieściły w nadkolach (na szerokość, wymagane były by pierścienie dystansowe) nie mówiąc o spalaniu i osiągach które i tak są już nienajlepsze :(

Kliknij żeby powiększyć
null


Tył auta - tutaj nie zmieniło się wiele, znikły brzydkie znaczki fabryczne, górna część kloszy została pokryta perłową folią transparentną, polakierowana nakładka/uchwyt nad tablicą rejestracyjną oraz delikatna naklejka nad końcówką wydechu

Kliknij żeby powiększyć
null



Kliknij żeby powiększyć
null


Usunięty został kolejny fabryczny znaczek oraz zamontowany został kierunkowskaz chromowany

Kliknij żeby powiększyć
null


Jak widać również na wcześniejszych fotkach, polakierowane zostały lusterka i klamki :) Niewielka naklejka na drzwiach była inspirowana przez NFS :)

Kliknij żeby powiększyć
null


Wnętrze auta


W środku auta napracowałem się najbardziej: lakierowany kokpit centralny oraz jego elementy (kokpit oczywiście musiałem całkowicie zdemontować), alcantarą obłożyłem boki całego kokpitu oraz daszki przeciwsłoneczne, alu uchwyt na napoje między siedzeniami, skrócony drążek zmiany biegów (o ok 30-40% - znacznie szybciej "wachluje" się lewarkiem), mieszek wykonany samodzielnie z alcantary, nowiutka gałka zmiany biegów, alu nakładki pedałów, półeczka kokpitu podświetlana neonikiem na niebiesko, zegarek oraz inne przełączniki również są podświetlane na niebiesko, przygotowana instalacja pod dodatkowy wzmacniacz oraz zdalne otwieranie klapy bagażnika

Kliknij żeby powiększyć
null


Znacznej przeróbce poddałem zestaw zegarów/wskaźników: tarcze zegarów z nietypową czcionką wykonane zostały na zamówienie, cyfry podświetlane od dołu - oczywiście z regulacją jasności świecenia, alu ramki również na zamówienie, podświetlenie wykonałem samodzielnie (folia alu+kilka diod+neonik i mnóstwo przewodów), świecąca wskazówka prędkościomierza również wykonana samodzielnie, dodałem wskaźnik temperatury cieczy z wyższego modelu - wszystko pochłonęło mi bardzo dużo czasu ale na pewno warto ;)

Kliknij żeby powiększyć
null


Kliknij żeby powiększyć
null


Kilka chromowanych dodatków dopełnia całości, samoprzylepne chromowane listwy biegnące wzdłuż całego kokpitu oraz kilka chromowanych nakładek na kratki nawiewów rozjaśniają to szare wnętrze :) Oczywiście nie mogło zabraknąć chromowanych tweeterów stanowiących element 6-głośnikowej instalacji audio

Kliknij żeby powiększyć
null


Kliknij żeby powiększyć
null


Wszystkie 4 drzwi wraz z kieszeniami obiłem grafitową alcantarą (sztuczny zamsz z dodatkiem teflonu - nie przepuszcza wody i się nie brudzi, stosowany w drogich autach ;)) delikatne, srebrne dodatki mają rozjaśnić całość, w planach mam montaż neoników do podświetlenia kieszeni na niebiesko

Kliknij żeby powiększyć
null
Kliknij żeby powiększyć
null



Pracy było mnóstwo, ale co robić w dłuuugie jesienne wieczory?! Niemalże wszystko wykonałem samodzielnie, tego co nie widać z przeróbek to: założenie centr. zamka na pilota, co w wersji 5D uważam jest niezbędne, uchwyt na napoje pomiędzy siedzeniami (uchwyt na bidon rowerowy - pomysł z działu Zrób to sam), w bagażniku-schowek na drobne przedmioty zamontowany na tylnim oparciu tylnego siedzenia wykonany z zakupionej kieszeni drzwi przednich, w końcu w bagażniku jest dużo miejsca - polecam :)

Ale to nie koniec - choć uważam, że aby zachować "smak" wiele nie zostało do zrobienia (przynajmniej jeśli chodzi o nadwozie), na wiosnę chcę pozbyć się kilku elementów z tylnej klapy, przerobić dolot powietrza, przyciemnienie a raczej rozjaśnienie tylnych szyb lustrem weneckim, montaż siłowników zdalnego otwierania klapy bagażnika oraz jego oświetlenie. Jeśli chodzi o zmiany mechaniczne to nie zamierzam mocno ingerować, gdyż nie warto męczyć silniczka 0,9l (tym bardziej, że sprawuje się teraz idealnie) - lepiej od razu wymienić na 1,4l co być może uczynię wiosną...

Pozdrawiam wszystkich klubowiczów!!





Witam klubowiczów.
Z przykrością rozstałem się z moim uniaczkiem we wrześniu na rzecz Civica, zmiana podyktowana została popytem na większą wygodę oraz.... na większą ilość KM :) Jednakże Uno powędrowało w dobre ręce, do innego klubowicza z Bydgoszczy który - z tego co widzę - dobrze się zaopiekował autem :)

Zapewne auto pojawi się niebawem na forum kontynuując historię zmian i tuningu tego wspaniałego egzemplarza :)

Pozdrawiam wszystkich!


Autor: Diablun  Zobacz profil  Kontakt Data: 2009-09-26 23:37:34
Wpadaj jutro na spota pod Tesco 16:00

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3316 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer