Nowy użytkownik    Logowanie 
» Srebrne Uno Junaka
autor: Junak Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2012-09-07 23:22:50, odsłon: 4675


Moja „znajomość” z Uno zaczęła się w 2004 roku kiedy dostał je mój dziadek, jeździł nim 6 lat, w tym czasie z tego co wiem dokonywał kilku napraw blacharskich, i tego co konieczne w każdym aucie czyli wymiany oleju i tak dalej. W wakacje 2010 roku dostałem to Uno ja, od razu się z nim bardzo „zaprzyjaźniłem”, od tamtego czasu w moim samochodzie dokonałem wielu zmian. Z zewnątrz auto prezentuje się dobrze blachy są już zdrowe, wszystko co wymagało naprawy zostało zrobione.
Kliknij żeby powiększyć
uno Junaka 1

Kliknij żeby powiększyć
uno Junaka 2

Kliknij żeby powiększyć
uno Junaka 3

Kliknij żeby powiększyć
uno Junaka 4

Jedną z pierwszych zmian było zamontowanie przekaźników świateł co poprawiło znacznie ich świecenie. Następnie zamontowałem zegary z wersji SX. Prezentują się one tak:
Kliknij żeby powiększyć
zegary sx

Kliknij żeby powiększyć
podświetlenie zegarów sx

Razem z montażem zegarów zabrałem się także za zmiany podświetlenia przycisków i zegarka z koloru zielonego na niebieski, oraz zastąpiłem żarówki diodami.
Kliknij żeby powiększyć
przyciski

Kolejną z przeróbek było zamontowanie światła w schowku:
Kliknij żeby powiększyć
lampka w schowku

Przerobiłem także lampkę w podsufitce aby dało się ją wyłączyć, a także dołożyłem drugą koło lusterka kierowcy, wykonałem do nich sobie żarówki na diodach oraz podświetlenie na nogi które sterowane jest za pomocą lampki koło lusterka
Kliknij żeby powiększyć
lampka

Następną modyfikacją było wykonanie lampek w bagażniku, po stwierdzeniu że w nocy po prostu nie idzie nic w nim znaleźć, lampki wkomponowałem tak żeby wyglądały jak fabryczne
Kliknij żeby powiększyć
lampka lewa

Kliknij żeby powiększyć
lampka prawa

Kliknij żeby powiększyć
lampka zgaszona

W aucie zmieniłem także hamulce przednie na 240mm wentylowane ze Sieny 1.6 16v, w planach mam także montaż większego Serwa z Tipo i pompy hamulcowej z wspomnianej już Sieny. Zmiana hamulców się opłaciła bo auto teraz się zatrzymuje a nie tylko zwalnia. W planach na przyszłość mam montaż hamulców tarczowych z tyłu.
Kliknij żeby powiększyć
tarcza 240mm

Wymieniłem także podsufitkę na nową i wykonałem nowe obicia drzwi bo na starych rosły grzybki:P i się rozlatywały. Obicia wykonałem od podstaw samodzielnie, kosztowały mnie wiele pracy ale się opłacało, teraz mam czarno niebieskie zrobione ze skóry
Kliknij żeby powiększyć
lewy przod

Kliknij żeby powiększyć
prawy przod

Kliknij żeby powiększyć
tył

Kolejną z przeróbek jest założenie elektrycznych szyb, szukałem zwykłego podnośnika bo miałem jeden zepsuty i trafiłem na okazję i kupiłem cały komplet potrzebny do montażu, odrazu podświetliłem oryginalne przyciski.
Kliknij żeby powiększyć
przycisk dzien

Kliknij żeby powiększyć
podswietlenie 1

Kliknij żeby powiększyć
podswietlenie 2


1.IV.2012
Przyszedł czas na aktualizację tematu o moim Uno
od kiedy pisałem ten artykuł w Uno się trochę zmieniło, dostało halogeny, zostało oznakowane lepkami UKP i autokącikowymi, oto fotki tych zmian:
Kliknij żeby powiększyć
Uno 2012

Kliknij żeby powiększyć
Uno 2012

Kliknij żeby powiększyć
Uno 2012

Kliknij żeby powiększyć
Uno 2012

Kliknij żeby powiększyć
Uno 2012

Kliknij żeby powiększyć
Uno 2012

Kliknij żeby powiększyć
Uno 2012

Kliknij żeby powiększyć
Uno 2012

Kliknij żeby powiększyć
Uno 2012

we wnętrzu także doszło kilka zmian, uno dostało nowy mieszek biegów:
Kliknij żeby powiększyć
mieszek

Kliknij żeby powiększyć
mieszek

poza tym została uporządkowana już dość rozbudowana instalacja elektryczna:
Kliknij żeby powiększyć
skrzynka bezpieczników

zmieniłem też kontrolki w liczniku teraz dopiero widać je po ich zapaleniu:
Kliknij żeby powiększyć
licznik sx

Kliknij żeby powiększyć
licznik sx

Kliknij żeby powiększyć
licznik sx

wykonałem też niebieski panel od nawiewu:
Kliknij żeby powiększyć
konsola środkowa

jeszcze dodaje zdjęcia wnętrza w zarysie ogólnym:
Kliknij żeby powiększyć
wnętrze

Kliknij żeby powiększyć
wnętrze

Kupiłem też alufelgi, na razie wyglądają tak:
Kliknij żeby powiększyć
aluski

będą one wypolerowane dla uzyskania ciekawszego efektu.

Na koniec dzisiejszej aktualizacji dodaje taką oto ciekawą fotkę
Kliknij żeby powiększyć
Ufo


7.IX.2012
Przyszedł czas na następną aktualizacje, od ostatniego wpisu dokonałem w Uno paru kolejnych zmian, na początek wymienię zmiany do których nie mam zdjęć, a są to:
-wymiana oleju i rozrządu
-wymiana miski olejowej na taką z miejscem na czujnik temperatury oleju
-montaż czujnika ciśnienia oleju na wskazówkę
A teraz zmiany do których mam zdjęcia:

Zamontowalem światła do jazdy dziennej i zrobiłem atrape z wyciętą środkową belką
Kliknij żeby powiększyć
atrapa i dzienne

Kliknij żeby powiększyć
dzienne i atrapa 2

W aucie w końcu pojawiły się alufelgi
Kliknij żeby powiększyć
Alufelgi

Kliknij żeby powiększyć
Alufelgi 2

Zdobyłem też w końcu kierownicę i licznik z Uno Turbo, w liczniku odrazu zamontowałem niebieskie podświetlenie i przerobiłem kontrolki tak żeby zamiast całego kwadracika świecił się tylko sam piktogram
Kliknij żeby powiększyć
kierownica UT

Kliknij żeby powiększyć
Zegary UT

Na tylnej szybie nakleiłem nowe lepki "EAT SLEEP FIAT"
Kliknij żeby powiększyć
Lepki

I na koniec zdjęcia Uno w ogólnym zarysie
Kliknij żeby powiększyć
Uno

Kliknij żeby powiększyć
Uno 2

Kliknij żeby powiększyć
Uno 3


Autor: szefol84  Zobacz profil  Kontakt Data: 2012-07-14 00:03:18
Super Autko widać że wsadziłeś dużo serca oraz pracy w jego wygląd. PozdRawiam.

Bardzo proszę o kontakt na PW lub szefol84@wp.pl odnośnie cięgna zmiany biegów mam kilka pytań.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3299 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer