Nowy użytkownik    Logowanie
» XXII OZU - Świętokrzyskie - 22-25.09.2011
autor: majkiel Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2015-05-26 23:53:01, odsłon: 2738

W dniach 22 - 25 września 2011 roku w ośrodku nieopodal miejscowości Chańcza, w województwie świętokrzyskim, odbył się 22 Ogólnopolski Zlot Uno.

Czwartek

Klubowicze zjechali do ośrodka, jedni ze Śląska, inni z Podkarpacia, jeszcze inni z Podlasia, Mazowsza, a nawet z wybrzeża. Wieczór upłynął pod znakiem biesiady, ogniska i dyskusji do późnych godzin.

Piątek

Po śniadaniu wyruszyliśmy w kierunku Starachowic, gdzie byliśmy umówieni na zwiedzanie Muzeum Przyrody i Techniki, a w nim takie wystawy jak: zakład wielkopiecowy, Wielki Piec, Górnictwo rud żelaza, technika samochodowa, wystawa paleontologiczna, osada starożytnego hutnictwa żelaza.

No to jedziemy...

Eksklusywne wnętrze

Silniczki

A tu mamy silnik :)

Kolejki

Trochę gadów

Następnie wycieczka udała się do Ostrowca Świętokrzyskiego, gdzie przeszliśmy się po mieście, zjedliśmy obiad.

Kliknij żeby powiększyć

Po posileniu się podjechaliśmy do pobliskich Krzemionek by zobaczyć Muzeum i Rezerwat Archeologiczno- Przyrodniczy. Główną atrakcję Rezerwatu Krzemionki stanowi podziemna trasa turystyczna, gdzie pokazane są pradziejowe kopalnie krzemienia pasiastego. Na powierzchni pokazana jest jeszcze zrekonstruowana wioska z zabudowaniami z epoki kamiennej.

A ten co psuje?

Zwiedzanie zakończone, powoli wracamy do ośrodka, gdzie jak co wieczór będziemy biesiadować :)

Sobota

Poranny rozruch i w drogę - mieliśmy 65km do Sandomierza, gdzie o 12 czekał na nas przewodnik. W trakcie czterogodzinnej wycieczki, zobaczyliśmy stare miasto, wysłuchaliśmy historii miasta i okolicy, a także popatrzyliśmy na Sandomierz z wieży.

Po dość męczącej wycieczce usiedliśmy na obiad, a później ruszyliśmy na zamek. Naszym przystankiem był zamek Krzyżtopór w Ujeździe (a raczej to co z niego zostało). Budowla na wszystkich zrobiła ogromne wrażenie.

Z zamku powróciliśmy do ośrodka, by tam uzupełnić elektrolity. Podczas wieczornych dyskusji, wybrano również miejsce kolejnego zlotu - DamianBAD i Chemicq zorganizują je na Roztoczu.

Niedziela

Wszystko dobre szybko się kończy - niestety. Nie inaczej jest z OZU, czas się pożegna i czekać na kolejny zlot już wiosną.

W drodze powrotnej, część ekipy zatrzymała się w Chęcinach, zwiedziliśmy jaskinię i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

Ekipa XX OZU w Chęcinach

Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.