|
|
» Uno 1.0 MPI SX
autor:
majkiel
Modyfikacja artykułu: 2022-04-27 14:52:25, odsłon: 37437
| Moja Punia - klubowa maskotka :) |
| Witam
Na imię mam Krzysztof, od urodzenia mieszkam w Gliwicach, tutaj chodziłem do szkoły, ukończyłem studia (kiedy to było ;) ), tutaj kupiłem Uniaka ;) Moja przygoda z UNO zaczęła się 5 marca 2005 roku, kiedy to zamieniłem mojego Fiata 126p na Fiata Uno 1.0 i.e.S.
Pięciodrzwiowe nadwozie w popularnym kolorze "blue capri", litrowy silnik, przebieg ponad 75000km. W sumie nic specjalnego. Z samochodu jednak od początku byłem bardzo zadowolony, oszczędny, całkiem żwawy, dość (jak na tę klasę i wiek) wygodny, prosty w obsłudze, jednym słowem w sam raz dla kogoś świeżo po studiach.
W sierpniu, a więc pięć miesięcy po zakupie auta i wstąpieniu do klubu wirtualnie, pojechałem na pierwszy, słynny już spot w Jeziorowicach, zorganizowany przez kolegę Abarth`a.
| W drodze na spot |
|
| Na pierwszym spocie |
|
| Na pierwszym spocie |
|
|
Wówczas to "złapałem bakcyla" UKP, okleiłem samochód klubowymi lepkami i postanowiłem pojechać na OZU.
| Samochód niedługo po oklejeniu lepkami |
|
| Na X OZU |
|
| X OZU |
|
|
No i się zaczęło... Jedną z pierwszych rzeczy po zakupie, było:
- montaż centralnego zamka
- nowa instalacja głośnikowa wraz z czterema głośnikami
- cyfrowy obrotomierz wkomponowany w tablicę wskaźników
| Licznik z zainstalowanym przeze mnie obrotomierzem |
|
|
W kolejnym roku zdecydowałem się na rozpórkę przednich kielichów - robiona na zamówienie, z grubego profilu, malowana proszkowo.
| Podczas montażu |
|
| ...ze skosa... |
|
| Wygląd ogólny... |
|
|
| ...z lewej strony... |
|
| ...z prawej... |
|
| ...cewkę i zbiorniczek należało przeadresować |
|
|
W lipcu zaliczyłem małe "bum", na szczęście skończyło się na połamanym zderzaku i rozbitej lampie, więc samochód szybko powrócił do pełnej sprawności.
| Bum |
|
| Bum |
|
|
| Wymiana zderzaka |
|
| Z nowym zderzakiem |
|
|
Później czas przyszedł na wymianę skorodowanych drzwi (10 lat i dziury na wylot) oraz dalszą zabawę z zegarami - doszedł dwukanałowy termometr (mikrokontroler + czujniki I2C).
| Zmodyfikowane wskaźniki |
|
|
W 2008 Uniak dostał alufelgi ACP z oponami 175 w miejsce oryginalnych "rowerówek", zamontowałem też światła do jazdy dziennej
| Wakacje 2008 |
|
| Wakacje 2008 |
|
| .. muzycznie... |
|
W październiku stałem się posiadaczem Fiata Grande Punto, w wersji Sport z silnikiem 1.4 16V. Ale poczciwy Uniak pozostał :) W kolejnym roku dostał relingi dachowe, światła przeciwmgłowe ze starego Poloneza oraz lusterko wewnętrzne z lampką i zegarkiem (z Uno SX rocznik 1985).
| Teraz to wszystko widać |
|
| Tył |
|
| Przed XVIII OZU |
|
|
| Widziany z góry |
|
| Lustereczko powiedz przecie... |
|
|
W kolejnym roku udało mi się zdobyć oryginalne zegary z wersji SX oraz siłowniki i przełączniki szyb elektrycznych. Wymieniłem też sprężyny na pochodzące z wersji z silnikiem wysokoprężnym - samochód stał się troszkę wyższy z przodu ;)
| Weekendowe Uno - nic tylko zapakować rower, psa i ruszyć za miasto :-) |
|
|
| SXowy licznik |
|
W wakacje roku 2012, postanowiłem trochę zakonserwować podłogę i wzmocnić trochę skorodowane łączenie progów z podłogą. Jak zacząłem czyścić, to dosłownie wyczyściłem owe połączenie i powstały szerokie na 2-3 cm, podłużne dziury (od przedniego do tylnego błotnika. W zasadzie nie było już czego łapać - samochód trafił więc do blacharza, który wymienił progi zewnętrzne, uzupełnił braki w podłodze i progach wewnętrznych.
| Jak się wziąłem za czyszczenie podłogi |
|
| to wyczyściłem trochę za dużo |
|
|
Dorwałem też fotele, dzieloną kanapę, boczki i niebieską wykładzinę z SX`a :)
W 2013 na tylnej klapie znalazł się spojler, a oryginalna kierownica ustąpiła miejsca takiej z wersji SX.
| Latem 2013 |
|
W 2014 pod maskę trafił silnik 1.0, ale z górą pochodzącą z Fiata Palio 1.2, z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Podziękowania dla Pawła78 za przełożenie bebechów i ogarnięcie kabelków. Zlikwidowałem też halogeny z Poloneza i oryginalne fiatowskie trafiły w miejsce do tego celu przeznaczone.
Rok później wymieniłem alufelgi na "czternastki" pochodzące z Fiata Pandy II generacji, wymieniłem też przednie zaciski hamulcowe na wentylowane 240mm pochodzące z Fiata Palio/Siena.
| Na wrześniowym OZU |
|
| Pojazd do zadań specjalnych |
|
|
W 2017 w końcu udało mi się zdobyć kompletny stabilizator (z obejmami) i to była ostatnia większa modyfikacja. Przy okazji zamieniłem sprężyny z diesla na normalne.
| Na XXXIII OZU na Podlasiu (18-21 V 2017) |
|
| Nad Soliną (XXXIV OZU) |
|
| W Bieszczadach (XXXIV OZU) |
|
|
W kwietniu 2021 przesiadłem się do Kii Cee`d 1.6 crdi, Punciak poszedł "do ludzi", a Uniak dalej jeździ, bez zająknięcia zawiózł naszą czwórkę na jubileuszowe 40-te OZU na Suwalszczyźnie (660km w jedną stronę)
Zimowo: Zasypało...
|
Autor:
Andrzejek
| Data: 2010-08-15 00:04:15 |
Nie ma co bardzo ładny i zadbany samochód. Myślę że pasowałaby dobra felunka i lekka gleba i nic więcej do szczęścia nie trzeba. Pozdro |
Autor:
LiLPoul
| Data: 2010-04-24 15:12:09 |
Super bryka ma UNKO szczęscie że trafiło na takiego właściciela :) Pozdrawiam |
Autor:
jolka74
| Data: 2008-11-27 14:37:11 |
Widać że zadbany samochodzik. |
Autor:
majkiel
| Data: 2005-08-04 22:59:26 |
Kupiłem na Allegro "Obrtomierz cyfrowy", podłączyłem go do masy, zasilania i sygnału obrotomierza - na szczęście był w kostce pry liczniku. W plastiku maskującym licznik, wyciąłem scyzorykiem i wyszlifowałem pilnikiem (do paznokci) prostokątną dziurę, wielkości wyświetlacza, Poskładałem wszystko "do kupy" - no i działa :-)
|
Autor:
Gogaczek
| Data: 2005-08-03 10:50:16 |
Ja też chciałabym mieć taki obrotomierz. Może zdradzisz tajemnicę jak to zrobiłeś. Bo mój Unio z 1992 ma również SKROMNE wyposażenie. :) |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|