Nowy użytkownik    Logowanie 
» Uno 1.0 i.e.SX
autor: majkiel Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2016-03-19 23:54:23, odsłon: 34062


Kliknij żeby powiększyć
Moja Punia - klubowa maskotka :)
Witam

Na imię mam Krzysztof, od urodzenia mieszkam w Gliwicach, tutaj chodziłem do szkoły, ukończyłem studia na kierunku informatyka na Politechnice Śląskiej (kiedy to było ;) ), tutaj kupiłem Uniaka ;)

Moja przygoda z UNO zaczęła się 5 marca 2005 roku, kiedy to zamieniłem mojego Fiata 126p na Fiata Uno 1.0 i.e.S.

Pięciodrzwiowe nadwozie w popularnym kolorze "blue capri", litrowy silnik, przebieg ponad 75000km. W sumie nic specjalnego. Z samochodu jednak od początku byłem bardzo zadowolony, oszczędny, w miarę dynamiczny, bardzo (jak na tę klasę i wiek) wygodny, prosty w obsłudze, jednym słowem w sam raz dla kogoś świeżo po studiach.

W sierpniu, a więc pięć miesięcy po zakupie auta i wstąpieniu do klubu wirtualnie, pojechałem na pierwszy, słynny już spot w Jeziorowicach, zorganizowany przez kolegę Abarth`a.

Kliknij żeby powiększyć
W drodze na spot
Kliknij żeby powiększyć
Na pierwszym spocie
Kliknij żeby powiększyć
Na pierwszym spocie


Wówczas to "złapałem bakcyla" UKP, okleiłem samochód klubowymi lepkami i postanowiłem pojechać na OZU.
Kliknij żeby powiększyć
Samochód niedługo po oklejeniu lepkami
Kliknij żeby powiększyć
Na X OZU
Kliknij żeby powiększyć
X OZU


2005

Jedną z pierwszych rzeczy po zakupie, było:

  • montaż centralnego zamka

  • nowa instalacja głośnikowa wraz z czterema głośnikami

  • cyfrowy obrotomierz wkomponowany w tablicę wskaźników



Kliknij żeby powiększyć
Kliknij żeby powiększyć
Licznik z zainstalowanym przeze mnie obrotomierzem


2006


  • Rozpórka przednich kielichów - robiona na zamówienie, z grubego profilu, malowana proszkowo.

  • Oświetlenie bagażnika



Kliknij żeby powiększyć
Podczas montażu
Kliknij żeby powiększyć
...ze skosa...
Kliknij żeby powiększyć
Wygląd ogólny...


Kliknij żeby powiększyć
...z lewej strony...
Kliknij żeby powiększyć
...z prawej...
Kliknij żeby powiększyć
...cewkę i zbiorniczek należało przeadresować



W lipcu zaliczyłem małe "bum", na szczęście skończyło się na połamanym zderzaku i rozbitej lampie, więc samochód szybko powrócił do pełnej sprawności.

Kliknij żeby powiększyć
Bum
Kliknij żeby powiększyć
Bum


Kliknij żeby powiększyć
Wymiana zderzaka
Kliknij żeby powiększyć
Z nowym zderzakiem


Już z nowym zderzakiem pojechałem nad morze :)

Kliknij żeby powiększyć
Gdzies nad morzem
Kliknij żeby powiększyć
Gdzieś w lesie niedaleko Łeby
Kliknij żeby powiększyć
Prawie na plaży w Łebie



2007


  • Montaż CB Radio

  • Montaż dwukanałowego termometru (mikrokontroler + czujniki I2C) na tablicy wskaźników

  • Wymiana skorodowanych drzwi



Kliknij żeby powiększyć
Zmodyfikowane wskaźniki


2008


  • Alufelgi ACP 13" z oponami 175 w miejsce oryginalnych "rowerówek"

  • Montaż świateł do jazdy dziennej



Kliknij żeby powiększyć
Wakacje 2008
Kliknij żeby powiększyć
Wakacje 2008
Kliknij żeby powiększyć
.. muzycznie...



Od października 2008, jestem posiadaczem Fiata Grande Punto, w wersji Sport z silnikiem 1.4 16V. Auto, również niebieskie ;) Ale poczciwego Uno wciąż mam i nie zamierzam się go pozbywać. Sentyment, praktyczność oraz fakt że czasem się przydaje to niezbite argumenty by go zostawić.

2009


  • Wykonanie zabezpieczenia podłogi (pod nogami kierowcy pojawiła się dziura, którą trzeba było zaspawać)

  • Montaż relingów dachowych

  • Montaż lusterka wewnętrznego z lampką i zegarkiem (z Uno SX rocznik 1985)

  • Instalacja świateł przeciwmgłowych ze starego Poloneza. Jazda w nocy czy we mgle nabrała zupełnie innego wymiaru :)

  • Naklejki z logiem Abarth`a oraz napis "Design Giugiaro" na tylnych drzwiach.



Kliknij żeby powiększyć
Przed XVIII OZU
Kliknij żeby powiększyć
Przed XVIII OZU
Kliknij żeby powiększyć
Przed XVIII OZU


Kliknij żeby powiększyć
Lustereczko powiedz przecie...


Kliknij żeby powiększyć
Teraz to wszystko widać
Kliknij żeby powiększyć
Tył
Kliknij żeby powiększyć
Piękny profil

Kliknij żeby powiększyć
Widziany z góry


2010


  • Wymiana zegarów na pochodzące z wersji SX

  • Montaż oryginalnych siłowników i przełączników do elektrycznych szyb

  • Wymiana przednich sprężyn na pochodzące z wersji z silnikiem wysokoprężnym - samochód stał się troszkę wyższy z przodu ;)


Kliknij żeby powiększyć
SXowy licznik


2011

Kliknij żeby powiększyć
Weekendowe Uno - nic tylko zapakować rower, psa i ruszyć za miasto :-)
Kliknij żeby powiększyć
Kliknij żeby powiększyć


Kliknij żeby powiększyć
Choinkowo
Kliknij żeby powiększyć
Choinkowo


2012

W wakacje roku 2012, postanowiłem trochę zakonserwować podłogę i wzmocnić trochę skorodowane łączenie progów z podłogą. Jak zacząłem czyścić, to dosłownie wyczyściłem owe połączenie i powstały szerokie na 2-3 cm, podłużne dziury (od przedniego do tylnego błotnika. W zasadzie nie było już czego łapać - samochód trafił więc do blacharza, który wymienił progi zewnętrzne, uzupełnił braki w podłodze i progach wewnętrznych. Na szczęście reszta podłogi, nadkola, kielichy, okolice wlewu paliwa póki co trzymają się bardzo dobrze.


  • Wymiana progów i naprawa połączenia z podłogą, konserwacja

  • Czyszczenie i konserwacja tylnego pasa

  • Fotele i dzielona kanapa z wersji SX

  • Niebieska wykładzina z wersji SX

  • Zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy powędrował na podszybie



Kliknij żeby powiększyć
Jak się wziąłem za czyszczenie podłogi
Kliknij żeby powiększyć
to wyczyściłem trochę za dużo


2013


  • Montaż boczków z wersji SX

  • Montaż kierownicy z SX`a

  • Montaż spojlera - lotki na tylnej klapie

  • Czyszczenie i konserwacja przednich nadkoli


Kliknij żeby powiększyć
Latem 2013


2014


  • SWAP - pod maskę trafił silnik 1.0, ale z górą pochodzącą z Fiata Palio 1.2, z wielopunktowym wtryskiem paliwa.
    Podziękowania dla Pawła78 za przełożenie bebechów i ogarnięcie kabelków.

  • Montaż oryginalnych przednich halogenów w miejsca do tego przeznaczone, likwidacja tych z Poloneza, powrót świateł dziennych pod zderzak

  • Montaż oryginalnego włącznika halogenów

  • Uporządkowanie (czyt. wykonanie na nowo) elektryki dodatkowych świateł oraz elektrycznych szyb.



2015


  • Montaż alufelg 14", pochodzących z Fiata Pandy

  • SWAP przednich hamulców na wentylowane 240mm

  • Remont tylnych hamulców (czyszczenie, smarowanie, wymiana przewodów)



Kliknij żeby powiększyć
Na wrześniowym OZU




Zimowo:
Zasypało mi bławatka


Na koniec, zapraszam na moją stronę poświęconą polskiej motoryzacji


Autor: Andrzejek  Kontakt Data: 2010-08-15 00:04:15
Nie ma co bardzo ładny i zadbany samochód. Myślę że pasowałaby dobra felunka i lekka gleba i nic więcej do szczęścia nie trzeba. Pozdro

Autor: LiLPoul  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-04-24 15:12:09
Super bryka ma UNKO szczęscie że trafiło na takiego właściciela :) Pozdrawiam

Autor: jolka74  Kontakt Data: 2008-11-27 14:37:11
Widać że zadbany samochodzik.

Autor: majkiel  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-08-04 22:59:26
Kupiłem na Allegro "Obrtomierz cyfrowy", podłączyłem go do masy, zasilania i sygnału obrotomierza - na szczęście był w kostce pry liczniku. W plastiku maskującym licznik, wyciąłem scyzorykiem i wyszlifowałem pilnikiem (do paznokci) prostokątną dziurę, wielkości wyświetlacza, Poskładałem wszystko "do kupy" - no i działa :-)

Autor: Gogaczek  Kontakt Data: 2005-08-03 10:50:16
Ja też chciałabym mieć taki obrotomierz. Może zdradzisz tajemnicę jak to zrobiłeś. Bo mój Unio z 1992 ma również SKROMNE wyposażenie. :)

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3295 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer