|
 |
» Uno 1.0 MPI SX
autor:
majkiel
Modyfikacja artykułu: 2018-09-04 11:57:36, odsłon: 36029
 | Moja Punia - klubowa maskotka :) |
| Witam
Na imię mam Krzysztof, od urodzenia mieszkam w Gliwicach, tutaj chodziłem do szkoły, ukończyłem studia (kiedy to było ;) ), tutaj kupiłem Uniaka ;) Moja przygoda z UNO zaczęła się 5 marca 2005 roku, kiedy to zamieniłem mojego Fiata 126p na Fiata Uno 1.0 i.e.S.
Pięciodrzwiowe nadwozie w popularnym kolorze "blue capri", litrowy silnik, przebieg ponad 75000km. W sumie nic specjalnego. Z samochodu jednak od początku byłem bardzo zadowolony, oszczędny, całkiem żwawy, dość (jak na tę klasę i wiek) wygodny, prosty w obsłudze, jednym słowem w sam raz dla kogoś świeżo po studiach.
W sierpniu, a więc pięć miesięcy po zakupie auta i wstąpieniu do klubu wirtualnie, pojechałem na pierwszy, słynny już spot w Jeziorowicach, zorganizowany przez kolegę Abarth`a.
 | W drodze na spot |
|
 | Na pierwszym spocie |
|
 | Na pierwszym spocie |
|
|
Wówczas to "złapałem bakcyla" UKP, okleiłem samochód klubowymi lepkami i postanowiłem pojechać na OZU.
 | Samochód niedługo po oklejeniu lepkami |
|
 | Na X OZU |
|
 | X OZU |
|
|
2005
Jedną z pierwszych rzeczy po zakupie, było:
- montaż centralnego zamka
- nowa instalacja głośnikowa wraz z czterema głośnikami
- cyfrowy obrotomierz wkomponowany w tablicę wskaźników
 | Licznik z zainstalowanym przeze mnie obrotomierzem |
|
|
2006
- Rozpórka przednich kielichów - robiona na zamówienie, z grubego profilu, malowana proszkowo.
- Oświetlenie bagażnika
 | Podczas montażu |
|
 | ...ze skosa... |
|
 | Wygląd ogólny... |
|
|
 | ...z lewej strony... |
|
 | ...z prawej... |
|
 | ...cewkę i zbiorniczek należało przeadresować |
|
|
W lipcu zaliczyłem małe "bum", na szczęście skończyło się na połamanym zderzaku i rozbitej lampie, więc samochód szybko powrócił do pełnej sprawności.
 | Bum |
|
 | Bum |
|
|
 | Wymiana zderzaka |
|
 | Z nowym zderzakiem |
|
|
Już z nowym zderzakiem pojechałem nad morze :)
 | Gdzies nad morzem |
|
 | Gdzieś w lesie niedaleko Łeby |
|
 | Prawie na plaży w Łebie |
|
|
2007
- Montaż CB Radio
- Montaż dwukanałowego termometru (mikrokontroler + czujniki I2C) na tablicy wskaźników
- Wymiana skorodowanych drzwi
 | Zmodyfikowane wskaźniki |
|
|
2008
- Alufelgi ACP 13" z oponami 175 w miejsce oryginalnych "rowerówek"
- Montaż świateł do jazdy dziennej
 | Wakacje 2008 |
|
 | Wakacje 2008 |
|
 | .. muzycznie... |
|
Od października 2008, jestem posiadaczem Fiata Grande Punto, w wersji Sport z silnikiem 1.4 16V. Auto, również niebieskie ;) Ale poczciwego Uno wciąż mam i nie zamierzam się go pozbywać. Sentyment, praktyczność oraz fakt że czasem się przydaje to niezbite argumenty by go zostawić.
2009
- Wykonanie zabezpieczenia podłogi (pod nogami kierowcy pojawiła się dziura, którą trzeba było zaspawać)
- Montaż relingów dachowych
- Montaż lusterka wewnętrznego z lampką i zegarkiem (z Uno SX rocznik 1985)
- Instalacja świateł przeciwmgłowych ze starego Poloneza. Jazda w nocy czy we mgle nabrała zupełnie innego wymiaru :)
- Naklejki z logiem Abarth`a oraz napis "Design Giugiaro" na tylnych drzwiach.
 | Przed XVIII OZU |
|
 | Przed XVIII OZU |
|
 | Przed XVIII OZU |
|
|
 | Lustereczko powiedz przecie... |
|
|
 | Teraz to wszystko widać |
|
 | Tył |
|
 | Piękny profil |
|
|
 | Widziany z góry |
|
2010
- Wymiana zegarów na pochodzące z wersji SX
- Montaż oryginalnych siłowników i przełączników do elektrycznych szyb
- Wymiana przednich sprężyn na pochodzące z wersji z silnikiem wysokoprężnym - samochód stał się troszkę wyższy z przodu ;)
 | SXowy licznik |
|
2011
 | Weekendowe Uno - nic tylko zapakować rower, psa i ruszyć za miasto :-) |
|
|
 | Choinkowo |
|
 | Choinkowo |
|
|
2012
W wakacje roku 2012, postanowiłem trochę zakonserwować podłogę i wzmocnić trochę skorodowane łączenie progów z podłogą. Jak zacząłem czyścić, to dosłownie wyczyściłem owe połączenie i powstały szerokie na 2-3 cm, podłużne dziury (od przedniego do tylnego błotnika. W zasadzie nie było już czego łapać - samochód trafił więc do blacharza, który wymienił progi zewnętrzne, uzupełnił braki w podłodze i progach wewnętrznych. Na szczęście reszta podłogi, nadkola, kielichy, okolice wlewu paliwa póki co trzymają się bardzo dobrze.
- Wymiana progów i naprawa połączenia z podłogą, konserwacja
- Czyszczenie i konserwacja tylnego pasa
- Fotele i dzielona kanapa z wersji SX
- Niebieska wykładzina z wersji SX
- Zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy powędrował na podszybie
 | Jak się wziąłem za czyszczenie podłogi |
|
 | to wyczyściłem trochę za dużo |
|
|
2013
- Montaż boczków z wersji SX
- Montaż kierownicy z SX`a
- Montaż spojlera - lotki na tylnej klapie
- Czyszczenie i konserwacja przednich nadkoli
 | Latem 2013 |
|
2014
- SWAP - pod maskę trafił silnik 1.0, ale z górą pochodzącą z Fiata Palio 1.2, z wielopunktowym wtryskiem paliwa.
Podziękowania dla Pawła78 za przełożenie bebechów i ogarnięcie kabelków.
- Montaż oryginalnych przednich halogenów w miejsca do tego przeznaczone, likwidacja tych z Poloneza, powrót świateł dziennych pod zderzak
- Montaż oryginalnego włącznika halogenów
- Uporządkowanie (czyt. wykonanie na nowo) elektryki dodatkowych świateł oraz elektrycznych szyb.
2015
- Montaż alufelg 14", pochodzących z Fiata Pandy
- SWAP przednich hamulców na wentylowane 240mm
- Remont tylnych hamulców (czyszczenie, smarowanie, wymiana przewodów)
 | Na wrześniowym OZU |
|
|
2016
- Naprawa podłogi pod nogami kierowcy i pasażera
 | Pojazd do zadań specjalnych |
|
2017
- Montaż stabilizatora (w końcu)
- Wymiana końcówek drążków kierowniczych
 | Na XXXIII OZU na Podlasiu (18-21 V 2017) |
|
 | Nad Soliną (XXXIV OZU) |
|
 | W Bieszczadach (XXXIV OZU) |
|
|
2018
- W ramach przygotowań do OZU wymieniłem filtr powietrza :P
Zimowo: Zasypało...
|
Autor:
Andrzejek
| Data: 2010-08-15 00:04:15 |
Nie ma co bardzo ładny i zadbany samochód. Myślę że pasowałaby dobra felunka i lekka gleba i nic więcej do szczęścia nie trzeba. Pozdro |
Autor:
LiLPoul
| Data: 2010-04-24 15:12:09 |
Super bryka ma UNKO szczęscie że trafiło na takiego właściciela :) Pozdrawiam |
Autor:
jolka74
| Data: 2008-11-27 14:37:11 |
Widać że zadbany samochodzik. |
Autor:
majkiel
| Data: 2005-08-04 22:59:26 |
Kupiłem na Allegro "Obrtomierz cyfrowy", podłączyłem go do masy, zasilania i sygnału obrotomierza - na szczęście był w kostce pry liczniku. W plastiku maskującym licznik, wyciąłem scyzorykiem i wyszlifowałem pilnikiem (do paznokci) prostokątną dziurę, wielkości wyświetlacza, Poskładałem wszystko "do kupy" - no i działa :-)
|
Autor:
Gogaczek
| Data: 2005-08-03 10:50:16 |
Ja też chciałabym mieć taki obrotomierz. Może zdradzisz tajemnicę jak to zrobiłeś. Bo mój Unio z 1992 ma również SKROMNE wyposażenie. :) |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|