Nowy użytkownik    Logowanie 
» Uno 1.0 MPI SX
autor: majkiel Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2022-04-27 14:52:25, odsłon: 37437


Kliknij żeby powiększyć
Moja Punia - klubowa maskotka :)
Witam

Na imię mam Krzysztof, od urodzenia mieszkam w Gliwicach, tutaj chodziłem do szkoły, ukończyłem studia (kiedy to było ;) ), tutaj kupiłem Uniaka ;) Moja przygoda z UNO zaczęła się 5 marca 2005 roku, kiedy to zamieniłem mojego Fiata 126p na Fiata Uno 1.0 i.e.S.

Pięciodrzwiowe nadwozie w popularnym kolorze "blue capri", litrowy silnik, przebieg ponad 75000km. W sumie nic specjalnego. Z samochodu jednak od początku byłem bardzo zadowolony, oszczędny, całkiem żwawy, dość (jak na tę klasę i wiek) wygodny, prosty w obsłudze, jednym słowem w sam raz dla kogoś świeżo po studiach.

W sierpniu, a więc pięć miesięcy po zakupie auta i wstąpieniu do klubu wirtualnie, pojechałem na pierwszy, słynny już spot w Jeziorowicach, zorganizowany przez kolegę Abarth`a.

Kliknij żeby powiększyć
W drodze na spot
Kliknij żeby powiększyć
Na pierwszym spocie
Kliknij żeby powiększyć
Na pierwszym spocie


Wówczas to "złapałem bakcyla" UKP, okleiłem samochód klubowymi lepkami i postanowiłem pojechać na OZU.
Kliknij żeby powiększyć
Samochód niedługo po oklejeniu lepkami
Kliknij żeby powiększyć
Na X OZU
Kliknij żeby powiększyć
X OZU


No i się zaczęło...
Jedną z pierwszych rzeczy po zakupie, było:
  • montaż centralnego zamka
  • nowa instalacja głośnikowa wraz z czterema głośnikami
  • cyfrowy obrotomierz wkomponowany w tablicę wskaźników

Kliknij żeby powiększyć
Kliknij żeby powiększyć
Licznik z zainstalowanym przeze mnie obrotomierzem


W kolejnym roku zdecydowałem się na rozpórkę przednich kielichów - robiona na zamówienie, z grubego profilu, malowana proszkowo.

Kliknij żeby powiększyć
Podczas montażu
Kliknij żeby powiększyć
...ze skosa...
Kliknij żeby powiększyć
Wygląd ogólny...

Kliknij żeby powiększyć
...z lewej strony...
Kliknij żeby powiększyć
...z prawej...
Kliknij żeby powiększyć
...cewkę i zbiorniczek należało przeadresować


W lipcu zaliczyłem małe "bum", na szczęście skończyło się na połamanym zderzaku i rozbitej lampie, więc samochód szybko powrócił do pełnej sprawności.

Kliknij żeby powiększyć
Bum
Kliknij żeby powiększyć
Bum

Kliknij żeby powiększyć
Wymiana zderzaka
Kliknij żeby powiększyć
Z nowym zderzakiem


Później czas przyszedł na wymianę skorodowanych drzwi (10 lat i dziury na wylot) oraz dalszą zabawę z zegarami - doszedł dwukanałowy termometr (mikrokontroler + czujniki I2C).

Kliknij żeby powiększyć
Zmodyfikowane wskaźniki


W 2008 Uniak dostał alufelgi ACP z oponami 175 w miejsce oryginalnych "rowerówek", zamontowałem też światła do jazdy dziennej

Kliknij żeby powiększyć
Wakacje 2008
Kliknij żeby powiększyć
Wakacje 2008
Kliknij żeby powiększyć
.. muzycznie...


W październiku stałem się posiadaczem Fiata Grande Punto, w wersji Sport z silnikiem 1.4 16V. Ale poczciwy Uniak pozostał :) W kolejnym roku dostał relingi dachowe, światła przeciwmgłowe ze starego Poloneza oraz lusterko wewnętrzne z lampką i zegarkiem (z Uno SX rocznik 1985).

Kliknij żeby powiększyć
Teraz to wszystko widać
Kliknij żeby powiększyć
Tył
Kliknij żeby powiększyć
Przed XVIII OZU

Kliknij żeby powiększyć
Widziany z góry
Kliknij żeby powiększyć
Lustereczko powiedz przecie...


W kolejnym roku udało mi się zdobyć oryginalne zegary z wersji SX oraz siłowniki i przełączniki szyb elektrycznych. Wymieniłem też sprężyny na pochodzące z wersji z silnikiem wysokoprężnym - samochód stał się troszkę wyższy z przodu ;)

Kliknij żeby powiększyć
Weekendowe Uno - nic tylko zapakować rower, psa i ruszyć za miasto :-)
Kliknij żeby powiększyć
Kliknij żeby powiększyć

Kliknij żeby powiększyć
SXowy licznik


W wakacje roku 2012, postanowiłem trochę zakonserwować podłogę i wzmocnić trochę skorodowane łączenie progów z podłogą. Jak zacząłem czyścić, to dosłownie wyczyściłem owe połączenie i powstały szerokie na 2-3 cm, podłużne dziury (od przedniego do tylnego błotnika. W zasadzie nie było już czego łapać - samochód trafił więc do blacharza, który wymienił progi zewnętrzne, uzupełnił braki w podłodze i progach wewnętrznych.

Kliknij żeby powiększyć
Jak się wziąłem za czyszczenie podłogi
Kliknij żeby powiększyć
to wyczyściłem trochę za dużo


Dorwałem też fotele, dzieloną kanapę, boczki i niebieską wykładzinę z SX`a :)

W 2013 na tylnej klapie znalazł się spojler, a oryginalna kierownica ustąpiła miejsca takiej z wersji SX.

Kliknij żeby powiększyć
Latem 2013


W 2014 pod maskę trafił silnik 1.0, ale z górą pochodzącą z Fiata Palio 1.2, z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Podziękowania dla Pawła78 za przełożenie bebechów i ogarnięcie kabelków. Zlikwidowałem też halogeny z Poloneza i oryginalne fiatowskie trafiły w miejsce do tego celu przeznaczone.

Rok później wymieniłem alufelgi na "czternastki" pochodzące z Fiata Pandy II generacji, wymieniłem też przednie zaciski hamulcowe na wentylowane 240mm pochodzące z Fiata Palio/Siena.

Kliknij żeby powiększyć
Na wrześniowym OZU
Kliknij żeby powiększyć
Pojazd do zadań specjalnych


W 2017 w końcu udało mi się zdobyć kompletny stabilizator (z obejmami) i to była ostatnia większa modyfikacja. Przy okazji zamieniłem sprężyny z diesla na normalne.

Kliknij żeby powiększyć
Na XXXIII OZU na Podlasiu (18-21 V 2017)
Kliknij żeby powiększyć
Nad Soliną (XXXIV OZU)
Kliknij żeby powiększyć
W Bieszczadach (XXXIV OZU)


W kwietniu 2021 przesiadłem się do Kii Cee`d 1.6 crdi, Punciak poszedł "do ludzi", a Uniak dalej jeździ, bez zająknięcia zawiózł naszą czwórkę na jubileuszowe 40-te OZU na Suwalszczyźnie (660km w jedną stronę)


Zimowo:
Zasypało...


Autor: Andrzejek  Kontakt Data: 2010-08-15 00:04:15
Nie ma co bardzo ładny i zadbany samochód. Myślę że pasowałaby dobra felunka i lekka gleba i nic więcej do szczęścia nie trzeba. Pozdro

Autor: LiLPoul  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-04-24 15:12:09
Super bryka ma UNKO szczęscie że trafiło na takiego właściciela :) Pozdrawiam

Autor: jolka74  Kontakt Data: 2008-11-27 14:37:11
Widać że zadbany samochodzik.

Autor: majkiel  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-08-04 22:59:26
Kupiłem na Allegro "Obrtomierz cyfrowy", podłączyłem go do masy, zasilania i sygnału obrotomierza - na szczęście był w kostce pry liczniku. W plastiku maskującym licznik, wyciąłem scyzorykiem i wyszlifowałem pilnikiem (do paznokci) prostokątną dziurę, wielkości wyświetlacza, Poskładałem wszystko "do kupy" - no i działa :-)

Autor: Gogaczek  Kontakt Data: 2005-08-03 10:50:16
Ja też chciałabym mieć taki obrotomierz. Może zdradzisz tajemnicę jak to zrobiłeś. Bo mój Unio z 1992 ma również SKROMNE wyposażenie. :)

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer