|
|
» Zakładamy hamulce tarczowe z tyłu
autor:
joshi777
Modyfikacja artykułu: 2011-06-09 09:34:49, odsłon: 22606
Poniższy opis ma ułatwić montaż w seryjnym Uno tylnych hamulców tarczowych takich jak w Uno Turbo. Oczywiście zaczynamy od zakupu tylnych zacisków z Uno Turbo, Punto GT lub Fiata Coupe. W moim przypadku są to oryginalne zaciski z Uno Turbo.
| Zaciski po zakupie |
|
| Zaciski po zakupie |
|
Ponieważ zaciski były skorodowane, oddałem je do piaskowania i malowania proszkowego, po tym zabiegu wyglądają jak nowe ;)
| Zaciski po zabiegu |
|
| Zaciski po zabiegu |
|
Renowacją zacisków zajęła się firma Zalbart.
Po doprowadzeniu zacisków i jarzm do normalnego wyglądu nadeszła pora na wymianę prowadnic zacisków, wszelkich gum i gumeczek oraz przewodów hamulcowych.
| Prowadnice zacisków |
|
| Prowadnice zacisków |
|
| Gumki i gumeczki |
|
| Przewody hamulcowe |
|
Do montażu zacisków potrzebne będą nam wsporniki pod jarzma wycięte z blachy 8mm Rysunek można znaleźć na
| Wsporniki |
| Forum Uno Turbo
Ponieważ tylne piasty w UT są szersze o 5mm musimy zastosować dystans 5mm pod tarczą hamulcową. Najlepiej kupić na szrocie / allegro dystanse, które były oryginalnie montowane w Polonezie i dotoczyć je u tokarza do odpowiedniej średnicy, żeby zmieściły się do wnętrza tarczy hamulcowej.
| Dystanse |
|
| Tarcze |
|
Dodatkowo potrzebne nam będą nowe klocki, śruby do tarcz, linki hamulcowe z Uno Turbo i dobre chęci ;)
| Klocki |
|
| Śruby do tarcz |
|
| Linka lewa 1 |
|
| Linka lewa 2 |
|
| Linka prawa 1 |
|
| Linka prawa 2 |
|
Jak już mamy wszystko przygotowane, chęci również, nie pozostaje nic innego jak zdjąć koła ...
| Bęben |
|
... zdjąć bęben, wyjąć szczęki, usunąć stare linki hamulcowe, następnie zdejmujemy piastę i odkręcamy tarcze kotwiczne. Dodatkowo musiałem wymienić przewody hamulcowe na nowe, ponieważ poukręcały się przy próbie odkręcenia z cylinderków.
| Bez bębna |
|
| Bez tarcz |
|
| Bez szczęk |
|
Jak widać na zdjęciu powyżej przygotowane są już nowe linki hamulcowe i nowe przewody. Teraz zaczynamy montaż, czyli przykręcamy wspornik pod jarzmo, następnie zakładamy piastę ...
| Wspornik jarzma |
|
| Założona piasta |
|
... przykręcamy jarzmo do wspornika, na piastę zakładamy dotoczony dystans, następnie tarczę, którą przykręcamy śrubkami. Teraz możemy założyć klocki i przykręcić zacisk do jarzma ...
| Przykręcone jarzmo |
|
| Założona tarcza, klocki i zacisk |
|
... do zacisku przykręcamy przewód hamulcowy i podpinamy linkę hamulca ręcznego
Drugą stronę robimy dokładnie tak samo ;) Na koniec odpowietrzamy cały układ hamulcowy i cieszymy się lepszymi hamulcami. Powodzenia
|
Autor:
joshi777
| Data: 2011-06-09 09:36:12 |
z pośpiechu założyłem je odwrotnie ;) poprawiłem, ale wrzuciłem złą fotkę ;) |
Autor:
pavelqmm
| Data: 2011-05-26 18:51:45 |
No właśnie mi też coś w pierwszej chwili nie pasowało :D Faktycznie zamienione są stronami ale po co? |
Autor:
gajos
| Data: 2011-05-18 09:45:26 |
Czy aby zaciski nie są założone do góry nogami? Fabrycznie w UT linka ręcznego jest z dołu a przewód elastyczny wchodzi z góry. |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|