Nowy użytkownik    Logowanie 
» Zakładamy hamulce tarczowe z tyłu
autor: joshi777 Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2011-06-09 09:34:49, odsłon: 22606


Poniższy opis ma ułatwić montaż w seryjnym Uno tylnych hamulców tarczowych takich jak w Uno Turbo.
Oczywiście zaczynamy od zakupu tylnych zacisków z Uno Turbo, Punto GT lub Fiata Coupe.
W moim przypadku są to oryginalne zaciski z Uno Turbo.

Kliknij żeby powiększyć
Zaciski po zakupie
Kliknij żeby powiększyć
Zaciski po zakupie










Ponieważ zaciski były skorodowane, oddałem je do piaskowania i malowania proszkowego, po tym zabiegu wyglądają jak nowe ;)

Kliknij żeby powiększyć
Zaciski po zabiegu
Kliknij żeby powiększyć
Zaciski po zabiegu











Renowacją zacisków zajęła się firma Zalbart.

Po doprowadzeniu zacisków i jarzm do normalnego wyglądu nadeszła pora na wymianę prowadnic zacisków, wszelkich gum i gumeczek oraz przewodów hamulcowych.

Kliknij żeby powiększyć
Prowadnice zacisków
Kliknij żeby powiększyć
Prowadnice zacisków
















Kliknij żeby powiększyć
Gumki i gumeczki
Kliknij żeby powiększyć
Przewody hamulcowe













Do montażu zacisków potrzebne będą nam wsporniki pod jarzma wycięte z blachy 8mm
Rysunek można znaleźć na
Kliknij żeby powiększyć
Wsporniki
Forum Uno Turbo













Ponieważ tylne piasty w UT są szersze o 5mm musimy zastosować dystans 5mm pod tarczą hamulcową. Najlepiej kupić na szrocie / allegro dystanse, które były oryginalnie montowane w Polonezie i dotoczyć je u tokarza do odpowiedniej średnicy, żeby zmieściły się do wnętrza tarczy hamulcowej.
Kliknij żeby powiększyć
Dystanse
Kliknij żeby powiększyć
Tarcze












Dodatkowo potrzebne nam będą nowe klocki, śruby do tarcz, linki hamulcowe z Uno Turbo i dobre chęci ;)


Kliknij żeby powiększyć
Klocki
Kliknij żeby powiększyć
Śruby do tarcz















Kliknij żeby powiększyć
Linka lewa 1
Kliknij żeby powiększyć
Linka lewa 2
















Kliknij żeby powiększyć
Linka prawa 1
Kliknij żeby powiększyć
Linka prawa 2













Jak już mamy wszystko przygotowane, chęci również, nie pozostaje nic innego jak zdjąć koła ...

Kliknij żeby powiększyć
Bęben



... zdjąć bęben, wyjąć szczęki, usunąć stare linki hamulcowe, następnie zdejmujemy piastę i odkręcamy tarcze kotwiczne. Dodatkowo musiałem wymienić przewody hamulcowe na nowe, ponieważ poukręcały się przy próbie odkręcenia z cylinderków.

Kliknij żeby powiększyć
Bez bębna
Kliknij żeby powiększyć
Bez tarcz
Kliknij żeby powiększyć
Bez szczęk


Jak widać na zdjęciu powyżej przygotowane są już nowe linki hamulcowe i nowe przewody.
Teraz zaczynamy montaż, czyli przykręcamy wspornik pod jarzmo, następnie zakładamy piastę ...

Kliknij żeby powiększyć
Wspornik jarzma
Kliknij żeby powiększyć
Założona piasta












... przykręcamy jarzmo do wspornika, na piastę zakładamy dotoczony dystans, następnie tarczę, którą przykręcamy śrubkami. Teraz możemy założyć klocki i przykręcić zacisk do jarzma ...



Kliknij żeby powiększyć
Przykręcone jarzmo
Kliknij żeby powiększyć
Założona tarcza, klocki i zacisk










... do zacisku przykręcamy przewód hamulcowy i podpinamy linkę hamulca ręcznego



Drugą stronę robimy dokładnie tak samo ;)
Na koniec odpowietrzamy cały układ hamulcowy i cieszymy się lepszymi hamulcami.
Powodzenia


Autor: joshi777  Zobacz profil  Kontakt Data: 2011-06-09 09:36:12
z pośpiechu założyłem je odwrotnie ;) poprawiłem, ale wrzuciłem złą fotkę ;)

Autor: pavelqmm  Zobacz profil  Kontakt Data: 2011-05-26 18:51:45
No właśnie mi też coś w pierwszej chwili nie pasowało :D Faktycznie zamienione są stronami ale po co?

Autor: gajos  Zobacz profil  Kontakt Data: 2011-05-18 09:45:26
Czy aby zaciski nie są założone do góry nogami? Fabrycznie w UT linka ręcznego jest z dołu a przewód elastyczny wchodzi z góry.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer