|
 |
» Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów w modelu z silnikiem 1.4
autor:
Klaudek
Modyfikacja artykułu: 2004-09-09 10:05:50, odsłon: 32517
UNO z silnikiem 1.4 cierpi na straszna przypadłosć wycieku oleju z pod pokrywy zaworów. Olej cieknie po bloku silnika, kurz sie czepia i wygląda to paskudnie... Poradzić sobie z tym można w bardzo prosty sposób: kupujemy uszczelke oryginalną za 15zł, nie polecam uszczelek gumowych, nie sprawdzają sie a koszt to ok 10zł. Oryginalna uszczelka nie jest z gumy, nie wiem dokładnie jak to nazwac ale gumą to nie jest....
Zacznijmy: | Filtr |
|
Odkręcamy jedną śrubę mocującą obudowe filtra powietrza, należy stosować bardzo szeroki śrubokręt aby nie zniszczyc śruby, gdy silnik jest zimny łatwiej odkręcić tą śrube... Luzujemy opaske na rurce doprowadzajacej powietrze.. Na dole są dwa zaczepy na sprężynkach które odczepiamy i zdejmujemy ładnie filtr. Do filtra od dołu idzie jeszcze jedna rurka mocowana na wcisk, ściągamy ją.
Po zdjęciu obudowy filtra zaczynamy odkręcać 6szt. śrubek, które trzymają pokrywę zaworów i jedną śrubkę która mocuje rurkę od bagnetu służącego do sprawdzania poziomu oleju. Pod śrubkami są oczywiście podkładki, przydatny będzie śrubokręt magnetyczny który to pomoże zdjac podkładki.
Dobrze jest zabezpieczyć wtrysk przed dostawaniem sie kurzu i innych śmieci latających w powietrzu...
 | Śrubki pierwsze |
|
 | Wałek |
|
 | Śrubki drugie |
|
Po zdjęciu pokrywy ukaże nam się wałek i stara uszczelka. Powierzchnie pod nową uszczelkę należy dokładnie wytrzeć, zaleca się tez odtłuścić czymś, może być to benzyna ekstrakcyjna. Na dobrze przygotowaną powierzchnie można zakładać nową uszczelkę...
 | Wałek - inne ujęcie |
|
 | Nowa uszczelka |
|
 | Czyszczenie |
|
Postanowiłem fabryczne zwykłe śruby zastąpić śrubami z wkładką teflonową. Zostaje dokręcanie śrub. W specjalistycznej książce wyczytaliśmy, że wartosć z jaką powinny być dokręcane to 8.5Nm, wykonaliśmy więc operacje przy pomocy klucza dynamometrycznego...
 | Śrubka |
|
 | Dokręcanie Kluczem Dynamo... |
|
 | Klucz |
|
Na koniec montujemy filtr, należy pamiętać o rurce od spodu...
|
Autor:
PrzemekBajor
| Data: 2006-08-05 20:13:47 |
Witam,ja mam uniaka 899 i jest to samo,mam na wtrysku,więc jak ktoś to robił w tym modelu proszę o pomoc. |
Autor:
EGON
| Data: 2006-05-30 12:20:29 |
klucz dynamometryczny można sobie w tym wypadku odpuścić ważne aby równą siłą dokręcić każda z srub |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|