Nowy użytkownik    Logowanie 
» Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów w modelu z silnikiem 1.4
autor: Klaudek Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2004-09-09 10:05:50, odsłon: 29084


UNO z silnikiem 1.4 cierpi na straszna przypadłosć wycieku oleju z pod pokrywy zaworów.
Olej cieknie po bloku silnika, kurz sie czepia i wygląda to paskudnie...
Poradzić sobie z tym można w bardzo prosty sposób:
kupujemy uszczelke oryginalną za 15zł, nie polecam uszczelek gumowych, nie sprawdzają sie a koszt to ok 10zł.
Oryginalna uszczelka nie jest z gumy, nie wiem dokładnie jak to nazwac ale gumą to nie jest....

Zacznijmy:
Kliknij żeby powiększyć
Filtr

Odkręcamy jedną śrubę mocującą obudowe filtra powietrza, należy stosować bardzo szeroki śrubokręt aby nie zniszczyc śruby, gdy silnik jest zimny łatwiej odkręcić tą śrube...
Luzujemy opaske na rurce doprowadzajacej powietrze..
Na dole są dwa zaczepy na sprężynkach które odczepiamy i zdejmujemy ładnie filtr.
Do filtra od dołu idzie jeszcze jedna rurka mocowana na wcisk, ściągamy ją.

Po zdjęciu obudowy filtra zaczynamy odkręcać 6szt. śrubek, które trzymają pokrywę zaworów i jedną śrubkę która mocuje rurkę od bagnetu służącego do sprawdzania poziomu oleju. Pod śrubkami są oczywiście podkładki, przydatny będzie śrubokręt magnetyczny który to pomoże zdjac podkładki.

Dobrze jest zabezpieczyć wtrysk przed dostawaniem sie kurzu i innych śmieci latających w powietrzu...
Kliknij żeby powiększyć
Śrubki pierwsze
Kliknij żeby powiększyć
Wałek
Kliknij żeby powiększyć
Śrubki drugie

Po zdjęciu pokrywy ukaże nam się wałek i stara uszczelka. Powierzchnie pod nową uszczelkę należy dokładnie wytrzeć, zaleca się tez odtłuścić czymś, może być to benzyna ekstrakcyjna. Na dobrze przygotowaną powierzchnie można zakładać nową uszczelkę...
Kliknij żeby powiększyć
Wałek - inne ujęcie
Kliknij żeby powiększyć
Nowa uszczelka
Kliknij żeby powiększyć
Czyszczenie

Postanowiłem fabryczne zwykłe śruby zastąpić śrubami z wkładką teflonową. Zostaje dokręcanie śrub. W specjalistycznej książce wyczytaliśmy, że wartosć z jaką powinny być dokręcane to 8.5Nm, wykonaliśmy więc operacje przy pomocy klucza dynamometrycznego...
Kliknij żeby powiększyć
Śrubka
Kliknij żeby powiększyć
Dokręcanie Kluczem Dynamo...
Kliknij żeby powiększyć
Klucz

Na koniec montujemy filtr, należy pamiętać o rurce od spodu...


Autor: PrzemekBajor  Kontakt Data: 2006-08-05 20:13:47
Witam,ja mam uniaka 899 i jest to samo,mam na wtrysku,więc jak ktoś to robił w tym modelu proszę o pomoc.

Autor: EGON  Zobacz profil  Kontakt Data: 2006-05-30 12:20:29
klucz dynamometryczny można sobie w tym wypadku odpuścić ważne aby równą siłą dokręcić każda z srub

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3316 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer