Nowy użytkownik    Logowanie 
» Centralny zamek tylnej klapy
autor: kris74 Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2008-11-20 18:43:58, odsłon: 22892


W celu zrobienia centralnego zamka w tylnej klapie potrzebne będą:

Materiały:
-bakielit gr.10mm i wym. 20x30mm
-bakielit gr.10mm i wym. 20x35mm
-pręt mosiężny o średnicy 3mm i dł. około 300mm
-sprężyna szczotki z rozrusznika z fiata 126p
-śruba M6x20 z nakrętką po 1 szt.
-śruba M5x20-25mm
-nakrętki M3 4szt. i 2 podkładki
-siłownik centralnego zamka (3,5 kg)
-przewód dwużyłowy dł. ok. 2m (2x0,5 lub 2x1mm kw.)

Narzędzia:
-piłka do metalu
-narzynka M3
-gwintownik M6
-gwintownik M5
-wiertło 3,5mm
-wiertło 4mm
-wiertło 4,8mm(5mm)


Najpierw trzeba wyprodukować z bakielitu dwa dinksy w/g załączonych obrazków
Dinks 1
Kliknij żeby powiększyć
Dinks do siłownika

Dinks 2
Kliknij żeby powiększyć
Dinks drugi

Śrubę M6 nacinamy jak na rysunku
Kliknij żeby powiększyć
Sposób nacięcia śruby M6

W nacięty rowek wsadzamy sprężynę, śrubę wkręcamy do bakielitu i kontrujemy nakretką z drugiej strony
Sprężynę ustawiamy jak na zdjęciu
Kliknij żeby powiększyć
Ustawienie sprężyny w bakielicie

Drugi dinks mocujemy śrubą M5 do ucha siłownika
Kliknij żeby powiększyć
Dinks drugi przykręcony do ucha siłownika

Mosiężny pręt gwintujemy narzynką M3 tak na długości 5-6 cm celem możliwości regulacji,a z drugiej strony ostrzymy na szpic i mocujemy do pierwszego dinksa w/g zdjęcia
Kliknij żeby powiększyć
Zaostrzony pręt

Zamek wyciągamy z auta i wiercimy dziurkę wiertłem 4 mm
Kliknij żeby powiększyć
Wywiercona dziurka w zamku

Zamek można zamontować spowrotem do klapy

Nakręcamy drugi dinks na śrubę mocującą plastik do klapy(oczywiście w klapie)
Kliknij żeby powiększyć
Sposób montażu dinksa drugiego

Następnie mocujemy siłownik do klapy (w/g uznania) ale tak aby pręt przechodził przez drugi dinks i trafiał prosto w dziurkę w zamku
Kliknij żeby powiększyć
Pręt musi celować prosto w dziurkę w zamku


Naciskajac od zewnątrz na zamek(zamknięty kluczem) pręt otwiera zamek
Kliknij żeby powiększyć
Widok przy wciśniętym guziku od zewnątrz


Ja zamocowałem blaszkę do klapy i do blaszki siłownik,przy czym musiałem skrócić pierwszą srubkę mocującą plastik do klapy zaraz za nakretką.

Na koniec podłączyć siłownik do instalacji reszty siłowników.
Kabelki należy podłączyć odwrotnie kolorami,tj. gdy wszystkie sie cofają to ten siłownik ma wyjść.

Pręcik wchodząc w zamek umożliwia otwarcie klapy gdy zamek jest przekręcony kluczem w pozycję zamkniętą.


-


Autor: weztospompuj  Kontakt Data: 2011-03-06 00:24:13
a czy ktos moglby wytlumaczyc jak sciagnac ta listwe na klapie bagaznika? bo chcialbym pochromowac ja :) a nie wiem jak zdemontowac ja zeby nie połamać.

Autor: zavadz  Kontakt Data: 2009-02-12 01:36:39
Ok, przepraszam, dopiero teraz zrozumiałem zasadę działania tej konstrukcji, a wszystko dlatego, że ja miałem inną koncepcję, która wydaje mi się dokładniejsza, ale to może przedstawię w innym manualu, jeśli tylko znajdę na to czas, mój zamek zasuwa już ponad 5 lat, wiec myślę, że jest udaną konstrukcją. Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam

Autor: kris74  Zobacz profil  Kontakt Data: 2008-11-20 18:50:13
Bakielitowy element z ostatniej fotki jest niezbędny.
Jak pręcik ma trafić w dziurkę jakby nie był ukierunkowany właśnie tym elelmentem?
Także co ma do tego sprężyna w zamku.
Owalny otwór w bakielicie zapobiega wyginaniu się mosiężnego pręcika przy otwieraniu zamka.
Proszę nie pisać, że nie będzie działało skoro u mnie działało przez dwa lata, aż do sprzedarzy auta.

Pozdrawiam Kris74

Autor: zavadz  Kontakt Data: 2005-05-31 12:57:07
Po dokładnej lekturze tego manuala, muszę powiedzieć, ze jest to wielki niewypał, gdyż zasadniczym błędem jest mocowanie cięgna od siłownika, jeśli zamocujemy je od strony jaka pokazana jest w artykule to zamek zawsze bedzie nam się otwierał, jesli nie oryginalnym bolcem, to własnie cięgnem od siłownika, mam taki zamek na biurku i wszykto było by dobrze, gdyby nie strona mocowania, jesli wszsystko założymy z drugiej strony to zgadzam się będzie dobrze. Aha jeszcze co do tych uchwytów bakielitowych, to nie wiem czy one sa potrzebne, bo jesli kupimy siłownik z obrotową główką to mozna bez tych uchwytów to zakładać, a ta sprężyna do odciagania tez jest zbędna, gdyż w zamku jest mocna sprężyna, która poradzi sobie z powróceniem do stanu początkowego. Ja tak zrobie, tylko zastanaiwam się, czy skok siłownika nie jest zbyt duży i czy nie bedzie on się przeciażał :-/. No ale zobaczymy, jeśli będe mógł to napisze manuala o tym :)

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer