|
 |
» Wymiana paska rozrządu w silniku CLIP 994cm3
autor:
EGON
Modyfikacja artykułu: 2005-06-12 17:22:58, odsłon: 50819
Przed wymianą musimy zaopatrzyć się w pasek 131 zębów 17mm szerokości oraz rolkę napinająca taka sama jak w silniku fire, pozatym w klucz 38 mm nasadowy lub oczko podgięte (płaskim nie dojdziemy) oraz klucz 13mm i 10 mm Zaczynamy od odkręcenia nakrętki na wale korbowym która trzyma koło pasowe wrzucamy 5 bieg zaciągamy hamulec ręczny i przystępujemy do odkręcania śruby , śrubę tą tylko luzujemy jeśli udało nam się ją poluzować przystępujemy do zdjęcia paska wieloklinowego i obudowy paska rozrządu warto wykręcić filtr powietrza 3 śruby 13mm będziemy mieli wtedy łatwiejszy dostęp. Luzujemy alternator kluczem 13 mm (patrz foto) pociągamy go do siebie i ściągamy pasek wieloklinowy, następnie odkręcamy obudowę plastikową paska rozrządu kluczem 10mm i obudowę metalową również kluczem 10mm i czujnik położenia wału korbowego kluczem 13 mm po zdjęciu obudowy mamy taki widok
 | Luzowanie alternatora |
|
Teraz musimy wrzucić luz i pokręcić kołem rozrządu lub wału korbowego tak aby pokryły nam się znaki na wałku rozrządu z obudową metalową (są to takie trójkąciki niestety na fotce ich nie widać) jeśli mamy ustawione znaki na wałku rozrządu bierzemy mazak (lub coś podobnego) i znaczymy sobie koło wału korbowego tak jak na fotce te niebieskie kropki tak aby jedna wpadała w 2 jeśli mamy już zaznaczone możemy odkręcić do końca nakrętkę koła pasowego na wale korbowym kluczem 38 i zdjąć koło pasowe następnie poluzować napinacz kluczem 13 mm i zdjąć pasek.
 | Rozrząd |
|
Zakładamy nowy pasek i napinacz naciągamy tak aby po naciągnięciu pasek miedzy wałkiem rozrządu a pompą oleju w połowie długości skręcał się o kąt max.90 stopni przy okazji zakładamy koło pasowe dokręcamy i ustawiamy tak pasek by po naciągnięciu znaki na wałku rozrządu i wale korbowym pokrywały się tak jak przed demontażem. Obracamy następnie silnikiem by koło wałka rozrządu zrobiło 1 pełny obrót ( w przypadku złego ustawienia paska może dojść do zderzenia tłoka z zaworem dlatego obracamy koła ręka jak będą bardzo duże opory silnik będzie się blokował należy sprawdzić ustawienie paska czy znaki się pokrywają ) jeśli udało nam się obrócić sprawdzamy jeszcze raz czy znaki się pokrywają tak jak przed demontażem jeśli wszystko jest wporządku to zakładamy obudowę metalową zakładamy pasek wieloklinowy naciągamy alternator i przykręcamy czujnik położenia wału korbowego jak najbliżej koła pasowego (jeśli czujnik będzie za daleko koła samochód nie zapali dlatego musi być blisko ale nie może obcierać) następnie skręcamy obudowę plastikowa i zakładamy filtr powierza i możemy robić próbę.
|
Autor:
Glaca
| Data: 2009-05-09 18:28:01 |
Krzysztof: jest normalny prawy gwint. Używaj forum do zadawania pytań :D |
Autor:
Krzysztof
| Data: 2009-05-09 18:02:56 |
slyszalem ze w kole walu korbowego gwint jest lewoskrętny możecie napisać czy to prawda bo i mnie czeka wymiana paska rozrządu |
Autor:
EGON
| Data: 2006-05-30 12:07:51 |
ja też musiałem się troche pomęczyć z nakrętką na wale 38mm jest ona bardzo mocno dokręcona |
Autor:
teo
| Data: 2005-11-06 21:04:39 |
Dzięki za fachowy przewodnik wymiany rozrządu w Clipie - zastosowałem się do Twoich wskazówek i poszło jak z płatka (problem był tylko z odkręceniem nakrętki koła pasowego wału). Czekam na inne porady :) |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|