Nowy użytkownik    Logowanie 
» Kilka słów o mnie, więcej o uniaczku
autor: Krisstof Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2010-12-04 22:58:00, odsłon: 7081


Witam

Mam na imię Krzysiek. Moja przygoda z fiatem UNO rozpoczęła się w 2001 r. kiedy to pełen dumy wyprowadziłem go z salonu :-) Miało być ekonomicznie więc wziąłem pełnego golaska i wielkie 899 cm pod maską.
Za cel założyłem sobie, że stopniowo będę uzupełniał braki których dopuściła się fabryka w tej wersji.
Jako pierwszy założyłem centralny zamek gdyż zdarzało się że zapominałem pozamykać drzwi :-/
Później przyszedł czas na LPG – wiem, wiem – słyszałem że to zło, ale dla portfela to mniejsze zło :-)
Kolejną zmianą jaką zaproponowałem autku były białe kierunki – przednie i boczne ponieważ te pomarańczowe nieco drażniły mnie, a białe zmieniły „buźkę”. Następnie wziąłem się za wnętrze – założyłem oświetlenie bagażnika, kieszenie boczne w drzwiach i zamknięcie schowka. Później miałem jakiś problemik – teraz nie pamiętam już jaki – i szukając po necie napotkałem na stronę fiatuno a za pośrednictwem niej na forum UKP. Na stronce znalazłem pomoc i manuale dotyczące zmian w uniaczku co bardzo mnie ucieszyło. Postanowiłem więc zrobić podświetlenie przycisków w konsoli środkowej, wstawiłem wyłącznik czasowy oświetlenia i postanowiłem zmienić zegary. Wstępnie pozyskałem takie ze wskaźnikiem temp. Wstawiłem piktogramy z CC, zrobiłem podświetlane tarcze i wskazówki, ale to było mało – zamarzyło mi się mieć od SX i zdobyłem je dzięki koledze z forum. Wprowadziłem w nich niewielkie modyfikacje na podstawie wskazówek innych forumowiczów i dołożyłem nieco własnej inicjatywy :-) Przyszedł czas na wstawienie zegarka i korzystając ze wskazówek kolegów zmieniłem w nim podświetlenie na niebieskie – aby pasowało do przycisków :-) Kolejną i jak na razie ostatnią rzeczą była zmiana instalacji oświetlenia przedniego (na przekaźnikach) i wstawienie halogenów. Są jeszcze plany na przyszłość, ale to za jakiś czas :-)

A oto kilka fotek mojego uniaczka

Kliknij żeby powiększyć
widok buźki

Kliknij żeby powiększyć
inne ujęcie

Kliknij żeby powiększyć
profil


Moja zmodyfikowana deska

Kliknij żeby powiększyć
moje zegary


No i minął jakiś czas więc prac ciąg dalszy.
Zrobiłem elektryczne przednie szybki :) Fotkę zapodam niebawem.

Jak obiecałem dodaje fotki kolejnych zmian

Kliknij żeby powiększyć
przycisk lewy
Kliknij żeby powiększyć
przycisk prawy












inna odsłona deski - ta pozostanie
Kliknij żeby powiększyć
ostatnia odsłona deski


zmieniona kiera
Kliknij żeby powiększyć
kiera z UT


założone alufelgi i owiewki szyb
Kliknij żeby powiększyć
nowe kółka
Kliknij żeby powiększyć
pyszczek

Kliknij żeby powiększyć
inny widok
Kliknij żeby powiększyć
kratka we wlocie


Założyłem jeszcze wyciszenie pokrywy silnika i zamontowałem stabilizator osi przedniej - fotek niestety niemam :-( , ale kiedyś jak najadę na jakiś kanał to dorzucę :-)

A więc (bo zdania nie rozpoczyna się od zwrotu "więc") fotek już nie dorzucę - uniacz poszedł w inne ręce.

Z pamięci dodam jeszcze jakie zmiany w nim dokonałem - może ktoś będzie chciał się dowiedzieć jak to fizycznie zostało rozwiązane.

Dołożyłem kierownicę od UT (jej kolorystyka idealnie komponowała się z kolorem auta) oraz założyłem owiewki szyb bocznych przednich. Wstawiłem wskaźnik poziomu LPG i poprowadziłem instalację od czujników klocków hamulcowych - klocki firmy TRW posiadają takie czujniki - do kontrolki w zegarach (jedna z kontrolek wskazywała zaciągnięty hamulec ręczny, druga wskazywała niski poziom płynu hamulcowego, a inna nadmierne zużycie okładzin hamulcowych).
Założyłem także drażniące powiadamianie o braku włączonych świateł - dźwięk jaki wydobywało z siebie powodował, iż nie dało się długo jechać z wyłączonymi światłami - nawet gdyby ktoś chciał :).

Do zainstalowanego alarmu dołączyłem czujniki uderzeniowe i całość sprzęgłem z układem powiadamiania GSM - od tego czasu każde zadziałanie alarmu skutkowało włączeniem nadajnika, który połączony z mikrofonem informował o załączonym alarmie i przekazywał dźwięki rozmów itp. z wnętrza samochodu na mój telefon kom.

O FIATowskich alufelgach 13" z ET 30,5 i szer. 5,5" nie będę wspominał bo widnieją na fotkach - dodam jedynie, że poszerzyły rozstaw kół przez co auto lepiej prowadziło się w zakrętach. Dołożyłem jeszcze nadkola na błotnikach od wersji SX gdyż "smutni panowie" marszczyli czoło patrząc jak przednie opony o t.zw. kapichne wystawały poza obrys błotników.

To wszystkie zmiany jakie na chwilę obecną pamiętam, jeśli ktoś uważa inaczej to informuję, iż mam prawo odmowy składania zeznań, a jeśli to okaże się niewystarczające - dalsza rozmowa będzie możliwa jedynie w obecności mojego adwokata ;)

Dnia 30 08.2010 (po 9 latach wiernej służby) uniacz poszedł za niewielką rekompensatą w ręce nowego właściciela.

Stronkę dedykuję "Milenie" - nie lubiła tego uniacza, a i tak uważam ją za prawdziwego przyjaciela :)

Pozdrawiam całe UKP


Autor: drozdzba93  Zobacz profil  Kontakt Data: 2014-02-13 13:24:43
Rewelacyjny. Bardzo mi się spodobał kolor!

Autor: QuikSilver  Zobacz profil  Kontakt Data: 2006-02-09 17:16:45
Witam bardzo zainteresowal mnie Twoj Uniak i mam podobny problem tyle ze niebieski tez chce zmienic kierunki ile to kosztowalo i czy mozesz mi przeslac jakis foty co zrobiles w srodku

pozdrawiam

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3295 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer