Nowy użytkownik    Logowanie 
» fenix i 1.0 fire... a potem biała rakieta
autor: fenix88 Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2022-09-23 16:29:12, odsłon: 8520


Witam
Mam na imię Krzysiek. Pochodzę z Chrzanowa i mam chwilowo 22 lata. :D
Moja przygoda z Fiatem Uno zaczęła się w lipcu 2000 roku gdy to mój ojciec kupił sobie wówczas nowiutkie, czerwone uno (gdyż maluszek nie wytrzymywał już (wielkościowo)). Jako wieczny amant motoryzacji zawsze w nim cosik dłubałem, ale ojciec nie bardzo był podatny na modyfikacje.
W styczniu 2007 roku (jak miałem już exam na prawko) ojciec kupił mi od znajomej cinquecento... silnik wprawdzie 700 ale wyposażenie ponad standardowe :D:D
i zamknąłem mu po dwóch latach 37kkm... przy okazji poprawiłem nieco silnik, aby fajnie ciągnął itp... sprawdzał mi się w każdych warunkach...
Ale jak to bywa, zachciało się czegoś większego, wygodniejszego, szybszego itp... Początkowo poszukiwałem Corsy, ale że na allegro trafiła mi się okazja to kupiłem identyczne autko jak ma mój ojciec. Przebieg jak na 9 latka skromne 90kkm, lekko zaniedbany, bezwypadkowy. I tak oto stałem się posiadaczem czerwonego Fiata Uno, z silnikiem Fire 1.0

Wyposażenie seryjne z tego autka:
-elektryczne szyby przednie
-centralny zamek z alarmem
-zderzaki w kolorze nadwozia
-radio + 4 głośniki
-dźwignia tylnych drzwi :D

A że niedługo wytrzymam z seryjnym już w planach są małe modyfikacje... na razie poprawki lakiernicze i ognisty winyl na bok, jakieś jaskrawe felgi, zmiana zegarów na zegary z Sieny, i mała kosmetyka wnętrza aby była ognista... co do silnika to poprawa wydechu i ogólnie parametrów aby nie spalał więcej a był mocniejszy... ale to jak się cieplej zrobi... i kaska pozwoli. A w dalekich marzeniach może Ferrari...

Na razie jeżdżę takim, jaki jest.

Kliknij żeby powiększyć
fenix i ferrari
Kliknij żeby powiększyć
znak rozpoznawczy
Kliknij żeby powiększyć
jedyny poprawny profil ferrari


znak rozpoznawczy: pomarańczowa atrapa po tatusiu :D:D

*** 2.04.2009 ***

No i zaczęła się wielka walka z rudą. Po ściągnięciu tapicerki i karoserii okazało się, że jest jej więcej niż liczyłem, heh... ta ruda nie daje nikomu spokoju, na szczęście znajomy spawacz mi go ładnie składa... (jakby ktoś potrzebował namiar to mogę dać)
efekty widać pomału

Kliknij żeby powiększyć
Jakże pięknie wygląda bez przodu...
Kliknij żeby powiększyć
większość śrubek marnie kończy żywot...
Kliknij żeby powiększyć
ktoś chce części zamienne (gdzie to się tam mieści) :D:D

Kliknij żeby powiększyć
jeszcze z deską rozdielczą i przed wyjazdem do blacharza
Kliknij żeby powiększyć
podczas spawania (bez wnętrzności) :D
Kliknij żeby powiększyć
pierwsze spawy i blacha (1,5 mm) :D


*** 08.04.2009 ***


Autko pospawane, dziury w budzie zaszpachlowane, drzwi się kończą... i połowa pracy z blacharką itp za mną... nie jest źle... wrażenia z jazdy autem z samą kierownicą i fotelem bezcenne... :D:D
fotki z postępu prac:

Kliknij żeby powiększyć
ależ on lekki teraz... i jak pusto...
Kliknij żeby powiększyć
wszystko dokładnie zamalowywane, żeby ruda nie wyskoczyła


*** 11.04.2009 ***


No i musiałem w połowie prac poskładać ferrari, ale nie wiem dlaczego bardziej mi się z białymi akcentami podoba :D:D ale przynajmniej się wyróżnia na drodze...

Kliknij żeby powiększyć
lewy profil
Kliknij żeby powiększyć
prawy profil


*** 23.04.2009 ***


po długim czasie jazdy nie do końca zrobionym lakierniczo samochodem i wykalkulowaniu dokończenia przez fachowca stwierdziłem, że bardziej podoba mi się w cętki i plamy, więc dopóki nie uzbieram to nie kończę, (albo stwierdzę, że taki pozostanie, aby się wyróżniać). Na razie musiałem zainwestować w felgi i letnie ogumienie, a że w planach zmiana hamulców, to i felgi odpowiednie (rarytas): stalowe 5,00Bx14H i opony Michelin Energy XT1 155/65 r14. fotki niebawem jak skompletuje obie osie auta...

*** 23.04.2009 ***


autko umówione na skończenie lakiernicze, więc nie jest źle... nie mogąc znaleźć kolejnych felg kupiłem dwie o pół cala szersze... lekko guma rozciągnięta ale wreszcie komplet 4 oponek...

nudziło mi się też ostatnio nocami i zmieniłem nieco wygląd zegarów i podświetlanie ich oraz konsoli :D fotek nie zamieszczam bo telefon źle łapie nocą...

*** 23.05.2009 ***


po miesiącu dopieszczania licznika, jego zepsuciu, skończeniu lakierniczemu, zakonserwowaniu podwozia, uciszeniu paru brzęczków, założeniu czerwonych pokrowców itp... autko chwilowo ma przerwę w modyfikacjach, do następnego dopływu gotówki... :D:D

parę fotek z ostatniego spota, tj 24.05.2009

Kliknij żeby powiększyć
widoczek na przód i boczek
Kliknij żeby powiększyć
wygodna pozycja na haku :D


*** 10.06.2009 ***


no i kolejne modyfikacje... wycieczka na pół polski zakończyła się dziurawym tłumikiem, ale pomruk był fajny... więc wydech poszedł pod młotek... strumienica oraz sportowy tłumik dedykowany montii, i mruczy ładnie...
do tego obrotomierz elektroniczny oraz woltomierz we wnętrzu...
autko wreszcie chodzi jak powinno... ale dzień jazdy bez tłumika to WRC w pięknym wykonaniu... następne hamulce... ale to już na lipiec

***01.09.2009 ***


Długo nic się w moim unie nie działo, cóż... kwestie finansowe i fakt lekkiego jego uszkodzenia w górach... ale poszło dalej, dzisiaj zamontowałem przekaźniki do przednich świateł... do tego żarówki thunsgram +60% i to wreszcie świeci jak trzeba :D

***15.10.2009 ***


no i dzisiaj skróciłem wkurzający mnie zderzak po tym jak go kilkukrotnie zdemontowałem...

*** 1.06.2010 ***


dawno nic nie pisałem, a postęp prac szedł pomału do przodu, no i uniak się zmieniał.
Stan obecny to:
- sprężyny z modelu 1.4, malowane na czerwono, prześwit 30 cm,
- żarówki thunsgram +90%
- licznik albea, czerwony (w trakcie dopracowywania)
- wyciszenie wnętrza dywanem :)
- cb tti881 wraz z papugą
- światła tylne zmodyfikowane (połączony kierunek z wstecznym i stop z pozycyjnymi)
- 3 stop
- oświetlenie tablicy diodowe

uniak śmiga, i świetnie się spisuje, nawet w terenie (a moze przede wszystkim tam)

Kliknij żeby powiększyć
uno na łące 1

Kliknij żeby powiększyć
uno na łące 2

Kliknij żeby powiększyć
uno na łące 3

Kliknij żeby powiększyć
uno na łące 4

Kliknij żeby powiększyć
oczko prawe


*** 8.07.2010 ***


dzisiaj skończona została czerwona podsufitka, oświetlenie wnętrza białymi diodami oraz oświetlenie nóg w kolorze czerwonym po otwarciu drzwi... prace idę pomału do przodu

*** 11.07.2010 ***


no i dzisiaj zakończyłem obróbkę przednich spryskiwaczy, efekt ciekawy, tj podwójne spryskiwacze z przodu na dwóch pompkach

Kliknij żeby powiększyć
podwójny spryskiwacz


oraz dzisiaj podłączyłem kierunkowskazy do alarmu, gdyż poprzedni właściciel je odciął...

*** 21.01.2011 ***


Długo się nic z moim uniakiem nie działo... ale jakoś weny nie było, koniec roku przyniósł ze sobą nieco zakupów, trochę modernizacji, jeszcze nie skończonych, ale:

- lampy soczewkowe z Clio I
- światła dzienne Wesem
- światła p. mgielne Wesem
- światła dalekosiężne Wesem
- nagrzewnica ze Sieny/Palio

efekty, hmmm super grzanie oraz super doświetlenie w nocy :)

Kliknij żeby powiększyć
lampki w dzień

Kliknij żeby powiększyć
lampki w nocy


*** 08.04.2011 ***


no i mamy lato stajla;
nieco nowych modyfikacji, m. in. lampy z dachu znikneły, atrapa z Tipo, dzienne w zderzaku, oraz licznik ze sieny nieco zmieniony

Kliknij żeby powiększyć
od razu widac kto kieruje

Kliknij żeby powiększyć
zmieniona wizja oświetlenia z przodu
Kliknij żeby powiększyć
lampy widok z profilu

Kliknij żeby powiększyć
nowa wizja zegarów siena


*** 11.07.2011 ***


stan na dzień dzisiejszy to całe, kompletne boczki sx z paskiem czerwonym, złożony środek, podświetlane klamki oraz nogi przy wysiadaniu, licznik działa całkiem za sprawą obrotka z poldka

*** 17.09.2011 ***


auto skończyło swój żywot... ślub, kasa na inne i Uno pojechało na żyletki... stan sprzed złomowania:
- hamulce 257 wentylowane przód, bębny tył, rozpórka przedniego zawieszenia, sprężyny model 1.4, amory seria, opony 155/65/14 lato i zima na stali 5.00Bx14H et 48 z punto plus dystanse 15mm w każdym kole, hak
- silnik 1.1 z cc na osprzęcie z 1.0 i kompie z poloneza 1.6, dolot seria, wydech przelot (strumienica plus tłumik montii), skrzynia seria,
- przednie lampy soczewki Clio1, dzienne; dalekosiężne; p. mgielne wesem, wszystko na przekaźnikach plus atrapa Tipo, tył led tablicy, połączone kierunki z wstecznym oraz stop i pozycja, 3 stop; zderzaki w kolorze czarnym
- maska na dwóch siłownikach, dwa spryskiwacze szyby przedniej na dwóch pompkach, ogrzewane lusterka,
-wnętrze; licznik siena zmodyfikowany, czerwony, konsola środkowa czerwona plus sterowanie nagrzewnicą siena, nagrzewnica ze sieny, ledowe oświetlenie wnętrza osobne dla każdych drzwi, pod nogi i na zewnątrz, podświetlane klamki i prz. el szyb; czarne plastiki wnętrza, boczki sx obszyte czarno-czerwono, czerwona podsufitka, voltomierz, dywaniki welur, pokrowce czarno-czerwone, radio cd sony + 4 głośniki, cb radio tti 881 plus papuga pod maską,

*** 30.11.2014 ***


psss psss cdn...

***23.09.2022***


bez uno ale wciaż w klubie żywy i aktywn


Autor: bolo24czel  Zobacz profil  Kontakt Data: 2011-05-28 18:10:07
widzialem widzialem na własne oczka w chrzanowie.robi wrażenie uniak. szczególnie podsufitka,zegary i lampy. pozdro krzychu.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer