Nowy użytkownik    Logowanie 
» Fiat Uno 1.0 fire & Fiat Uno Turbo 1.4
autor: Spiller Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2010-01-24 15:15:00, odsłon: 7641


 Witam serdecznie
Jest rok 1996. Z polskiego salonu w Białymstoku wyjeżdża czerwone,
pachnące nowością auto…

  Fiat Uno 1.0 Fire
Auto wyprodukowane w podstawowej wersji, potocznie zwanej „golasem”. Przez lata
służy bezawaryjnie mojemu Tacie w codziennym użytkowaniu.
 
  W 2006r zdaję prawo jazdy.
Pojawiają się pomysły modyfikacji i doposażenia auta.
Klapka schowka, panel z zegarkiem, oświetlenie bagażnika, radio z głośnikami,
obniżone zawieszenie Sparco, alufelgi, stabilizator przedniego zawieszenia, ogrzewanie
ze środkowych kratek, obrotomierz.
Coraz częściej pojawiają się pomysły zwiększenia mocy silnika. Uturbienie, swap…

  W 2007 roku zapada decyzja: 1.0 pozostaje z seryjnym
silnikiem z racji świetnej kondycji i niewielkiego przebiegu.
 


Kliknij żeby powiększyć
1.0 fire
Kliknij żeby powiększyć
felgi abarth















  Pojawia się 1.4T….
Szare niepozorne auto wyprodukowane we Włoszech w 1992 roku.
Według zapewnień poprzedniego właściciela w świetnym stanie wizualnym i
mechanicznym. Trasa przez pół Polski do domu odkrywa większość problemów i
defektów. Zacierająca się turbosprężarka chlapiąca olejem, słaba kompresja
silnika, wyjące łożyska kół, nadmierne spalanie benzyny… trzeszczące plastiki,
niedziałająca regulacja ogrzewania, brak podgrzewania tylnej szyby,
przeciekające wnętrze auta, połamane wkładki zamków w drzwiach, ciężko zwijające
się pasy bezpieczeństwa, niesprawne światła awaryjne i wiele innych większych
bądź mniejszych usterek, na wypisywanie których szkoda czasu.

   Jedno było pewne: po pierwszej jeździe tym autem można się
było nim zauroczyć. Moc, przyśpieszenie, niepozorność, świadomość posiadania
czegoś wyjątkowego przewyższała wszystkie koszta i ogrom prac włożonych w to aby
ten pojazd jeździł. Tym bardziej powodem do dumy był fakt, iż moje UT jest
oryginałem wypuszczonym z fabryki a nie autem po swapie.
   Sezon za sezonem i auto odzyskiwało dawny blask.



Kliknij żeby powiększyć
1.4 Turbo
Kliknij żeby powiększyć
profil
Kliknij żeby powiększyć
15 cali














Silnik przeszedł mały remont, turbosprężarka 4krotną regenerację (podziękowania dla patałachów z pod Wrocławia grrrrr…),
auto dostało wór nowych części, m.in.
wałek rozrządu z uno 1.5, nowe sprzęgło, pierścienie tłokowe, panewki, skrzynię biegów, wszelkie paski, uszczelki, płyny eksploatacyjne.
Wnętrze zostało rozebrane do blach w celu konserwacji i usunięcia przecieków. Podłoga została zabezpieczona antykorozyjnie.
Z zewnątrz pojazd dostał nowe zderzaki, zlikwidowane przyciemniane szyby.
Zawieszenie z nowymi amortyzatorami kayaby i sprężynami -45 Apex’a.
Do tego 15” alufelgi i jedyne słuszne opony 195/45/15.
Układ wydechowy przelotowy.
 
Auto jeździ na MBC i doładowaniu 0,85b co wraz z nieco ostrzejszym wałkiem rozrządu, przelotowym wydechem i najważniejsze – zdrowym silnikiem - powinno dać ciekawy wynik na hamowni. O czym mam zamiar się przekonać w najbliższym czasie.
 Aa… warto też dodać o zaworze upustowym properfekt czyli pssssssssssst…… :)




Kliknij żeby powiększyć
2xuno
Kliknij żeby powiększyć
front
Kliknij żeby powiększyć
1

















zimowo:

Kliknij żeby powiększyć
1
Kliknij żeby powiększyć
2
Kliknij żeby powiększyć
3
















i na koniec zdjęcie grupowe: Podlasie Team :)



Kliknij żeby powiększyć
lukasz1t, ja, gajoss













Pozdrawiam wszystkich czytających i do zobaczenia na drodze :)

Łukasz


Autor: Spiller  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-06-03 11:49:41
dzięki :)

Autor: mariolka  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-02-01 16:51:10
Cześć.
No w końcu jest stronka! Brawo za stronkę i gratulacje za trud włożony w UT! Efektowne i super zadbane oraz extra wyglądające UNOturbo. Pozdrawiam.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3295 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer