Nowy użytkownik    Logowanie 
» Ja i moje UNOgromy.
autor: mariolka Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2010-10-28 20:09:17, odsłon: 6964


Witam wszystkich klubowiczów. Mam na imię Mariusz i jestem z Tarnobrzega. Moje auto to Fiat Uno fire 1.0 KAT z 1997r. FIREgroma kupiłem w czerwcu 2008 roku
z przebiegiem 102.000 i jestem jego trzecim właścicielem. Po zakupie FIREgroma zacząłem szukać w sieci czegoś więcej na jego temat i trafiłem na link UnoKlubPolska oraz forum AutoKącik. Tam dowiedziałem się, że są sposoby ulepszenia fiata UNO i zaczęła się przygoda z klubem UKP oraz "tuningowanie":


czerwiec 2008
- kupiłem FIREgroma

lipiec 2008
- zmiana podświetlenia zegarów na niebieski kolorek
- zmiana podświetlenia zegarka
- zmiana podświetlenia panelu sterowania nadmuchem

sierpień 2008
- maty na siedzenia
- nakładki na pedały
- nakładki na pasy
- nakładka na kierownice

wrzesień 2008
- owiewki na szyby przednie boczne
- zmiana gałki i woreczka na kolor niebieski

październik 2008
- magnetyzery paliwa i powietrza

grudzień 2008
- zmiana bucików na zimówki


styczeń 2009
- okrągły plastikowy uchwyt wlewu paliwa powiedział "pa, pa..." :(

luty 2009
- w okresie od 19-II-2009r. do 09-III-2009r. FIREgrom stanął na kanale i wymagał remontu. Powstawały zmiany i naprawy.

cele główne remontu:

- ruda na karoserii i w podłodze
- dziury w podłodze
- konserwacja podwozia
- konserwacja wszystkiego co się dało ;)
- wymiana hamulców
- zmiana wydechu
- kierunki zmienione na białe


oto zakupy na remont:


nowiutkie klocuszki i szczęki...
i tarcze...















Malon
strumienica AWG sport i tłumik Malon















a to komplecik - tył+przód...















i to nie wszystko jeszcze z zakupów... ;)



Kilka fotek z remontu...



ruda jest wszędzie...
sporo było cięcia...













i już ruda wycięta...
spawanie...













i spawanie czas zakończyć!











Prezentacja -FIREGROMA- po remoncie :D



Kliknij żeby powiększyć
widok noska
Kliknij żeby powiększyć
widok od tylca













Kliknij żeby powiększyć
i z lewa...
Kliknij żeby powiększyć
i z prawa













____________________________________________________________________________



Remont remontem a czas ucieka...

i oto kolejne mody poczynione w FIREgromie:

kwiecień 2009
- założenie brewek
- skrócenie dźwigni zmiany biegów
cięcie lewarka













- kupiłem komplecik elektrycznych szybek

ciężko nabyte elektryczne podnośniki szyb














- otrzymałem lepy UKP!!!





maj 2009
- 3 maj - mój pierwszy grillowy spot podkarpackiej grupy UKP.
uniaki na spocie
Kliknij żeby powiększyć
grupowe foto












Na tym spocie założone zostały elektryczne szyby.
I tu należą się podziękowania dla DamianBad-a i dla jego młodych inżynierów ;) za robotę.
i zaczęło się...
podpinanie szybek do prądu












- Na tym samym spocie zostałem oblepiony lepami klubowymi.
wreszcie zalepiony... dzięki Gorzata!













czerwiec 2009
-zamontowanie grajka Pioneer i 2 głośniki Blaupunkt w tylną półkę


sierpień 2009
-założyłem boczki z SX


wrzesień 2009
- upragniony mój pierwszy wyjazd na Ogólnopolski Zlot UNO, który odbył się w Karłowie (Kotlina Kłodzka)
fotorelacja z OZU





Kliknij żeby powiększyć
grupowe foto...









październik 2009
- został zmieniony panel środkowy (obok zegarka) od SX
- zakupiłem 2 rozpórki kielichowe (na przód i tył) które mi sprzedał kolega MarcinSW z Tarnobrzega i po strasznej taniości za co mu wielkie THX



- odbył się swap hampli z 227mm (seria) na 257mm (od palio) w garażu MarcinaSW u którego też nabyłem te zacne hampelki ;)
Kliknij żeby powiększyć
hample przed swapem - seria 227mm
Kliknij żeby powiększyć
i oto oczekiwane hample po swapie na 257mm :)













- tego samego wieczora a nawet już ranka ;) przy okazji swapa, mój FIREgrom przesiadł się ze stalówek 13" (bo nie miał wyjścia) na alufelgi BORBETY 14" z laczkiem 185/50 i nabrał w końcu zacnego wyglądu na jaki zasłużył...
niestety nie wyczyszczone i nie lśnią ale godzina była już późna...















uff to była ciężka noc. I w tym miejscu jeszcze raz dziękuję MarcinowiSW za trud i za te wszystkie tajle od niego.

listopad 2009
- otrzymałem przesyłkę od kolegi oxy999 u którego kupiłem stabilizator :)
stabilizator


















BĘDZIE AKTUALIZACJA
za jakiś czas...

styczeń 2010
- kupiłem UNO TURBO i tą datę trzeba zapamiętać 23.I.2010r

Kliknij żeby powiększyć
podpisanie umowy o nabyciu TURBOgroma
Kliknij żeby powiększyć
Kupiłem UnoTurbo 1.3ie!













Kliknij żeby powiększyć
TURBOgrom
Kliknij żeby powiększyć
TURBOgrom













Kliknij żeby powiększyć
TURBOgrom obecnie :)








- koniec stycznia rozbijam (za duże słowo), zahaczam o drzewo i niestety zderzak ucierpiał

Kliknij żeby powiększyć
uszkodzenia...
Kliknij żeby powiększyć
podmiana...














luty 2010
- 08 luty - zalegalizowałem silnik 1.3ieTURBO i dokonałem zmiany pojemności w Dowodzie Rejestracyjnym z 1.0 na 1.3ie TURBO
opis





marzec 2010
- wyjazd pod Poznania i kupno okazyjnie UNO 1.4 SX z wyposażeniem skórzanym, które to wyposażenie trafi do FIREgroma.
Kliknij żeby powiększyć
skóra w 1.4 SX top class








maj 2010
- wyjazd na mój drugi Ogólnopolski Zlot Uno do Okuninki pod Lublinem :)
kanał video UKP...







czerwiec 2010
- Uno Turbo robi ze mną 8.000km od czasu zakupu :D
Kliknij żeby powiększyć
i to bez hiper super usterek...










wrzesień2010
- ciężko było ale udało mi się być na moim trzecim zlocie czyli OZU, lecz niestety żadnym z moich gromów... W Turbo, dzień przed wyjazdem padł czujnik cieczy chłodzącej i ciężko było dostać a w Fire zapiekł się tłoczek i za cholere nie daliśmy rady go cofnąć :( lecz koledzy z podkarpackiego UKP mnie zapakowali do siebie i wyruszyliśmy na zlot, za co dziękuję im w tym miejscu.







____________________________________________________________________________


moje zapędy i widoki na przyszłość do zrobienia w 1.0ieS Fire:

- CB radio
- bad look
- halogeny
- przyciemnienie szyb
- zegary z obrotkiem
- gleba -40
- stożek
- SWAP na mocniejsze serce (1.5mpi lub 1.6 16v)
- hample na tył z UT
- 4x4 bankowo

a to moje zachcianki względem 1.3ie Turbo:

- założenie tylnych hampli
- elektryczne szyby
- kubły i szelki
- 3D tapicerka ze skóry lub od UT
- grajek i kolumny
- gładka klapa z MK1
- ukrycie intercoolera
- dłubnięcie silnika do 150kM
- 4x4... może kiedyś
____________________________________________________________________________


i najważniejsza część UNOgromów, czyli kierowca:





Kliknij żeby powiększyć
no i ja, driver UNOgromów *mariolka*













____________________________________________________________________________


pozdrawiam i do zobaczenia na drodze, spocie i OZU... :D


Autor: Spiller  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-02-12 11:24:13
Cześć. Bardzo fajna strona.
Teraz tak jak ja gromadzisz uniaki w garażu. Podobno prawdziwy fan tego modelu powinien mieć przynajmniej 2 sztuki :)
Powodzenia przy 1,3T, fajnie by było zobaczyć go w wersji 4x4.
pozdrawiam.
Łukasz

Autor: Grrruby  Zobacz profil  Kontakt Data: 2009-10-15 12:38:59
no no... nie pogadasz braciszq:D
wszystko pieknie gdyby nie to że głuchnę już gdy jesteś w odległości kilometra:D
super stronka `o sobie`
wzoruję się na Tobie;)

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3295 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer