Nowy użytkownik    Logowanie 
» Dwa słowa o mnie i moim aucie...
autor: Klaudek Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2020-05-24 12:59:55, odsłon: 35469


No więc...
Jestem Piotr i moja przygoda z Fiatem Uno zaczeła sie 26 Czerwca 1997r...
przez rok cieszyłem się nowiutkim Fiacikiem prosto z salonu... po roku znudził mi się nieco i postanowiłem go lekko zmienic...
Jak juz miał przyciemniane szyby i zakupiłem alufelgi to wypatrzył mnie honza ;), zagadał i wciągnął na forum supermedia.pl (był to marzec 2001) bo taki adres kiedys miało nasze forum... obecnie autokacik.pl.
Początkowo nie mialem dostępu do internetu wiec byłem taki z doskoku... nie przeszkadzało to w tym aby wybrać się na pierwszy Ogólnopolski Zlot Uno ( I OZU Koronowo 17-18.08.2001r.)
to tyle z Historii...

Auto spisywało się wręcz idealnie, przejechałem nim 165000km i nie zawiódł mnie ani razu, jedyna rzecz to taka że alternator się zepsuł po 6600km, wina była w złym złożeniu alternatora a nie jak to w 90% przypadkach bywa, że uszkodzenie jest powodowane przez zalanie, ochlapanie, wjechanie w kałuże...
Po tym incydencie wymieniłem alternator na nowy mocniejszy od uno wersja z klimą, mocniejszy bo 65A.


  • W 2001r auto wyglądało tak...
    Kliknij żeby powiększyć
    stan 2001r
    Kliknij żeby powiększyć
    stan 2001r widok z innej strony

    lecz stwierdziłem że to nie jest to czego oczekiwałem i postanowiłem zmienić moje auto jeszcze w inny sposób....
    a więc...

  • Zmieniłem zderzaki na malowane do połowy, były całe lakierowane ale nie podobało mi się.
    W katalogu fiata znalazłem model który miał malowane zderzaki do połowy, takie malowanie ma sens ponieważ małe dotkniecie nie powoduje zadrapania i odpryskiwania lakieru, który to lakier jest tyko w miejscu gdzie nic nie zagraża w normalnym codziennym użytkowaniu...a jednocześnie auto prezentuje się dużo lepiej.
  • Doszły nakładki na nadkola z tyłu i na progi, przednie nakładki na nadkola tez miałem lecz nie zdążyłem zamontować...

  • Kliknij żeby powiększyć
    Nakladka1
    Kliknij żeby powiększyć
    Nakladka2


  • Halogeny w zderzak oryginalne.
    Była to pierwsza rzecz którą zamontowałem jako dodatkową, wygląd auta zmienił sie na lepsze.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Halogen


  • Przerobiona atrapa.
    Atrape przerobiłem własnoręcznie, użyłem do tego piłki (brzeszczota), opakowania od płyty CD, szpachli i papieru sciernego...i efekt mamy taki jak na foto...

  • Kliknij żeby powiększyć
    atrapa
    Kliknij żeby powiększyć
    Atrapka i Halogenki....


  • Spoiler z trzecim światłem stopu.
    Auto nie posiadało trzeciego swiatła stopu, jako że zaczyna być wymagane trzecie światło stopu to postanowiłem zainstalować je wraz ze spoilerem...
    Spoiler z tworzywa sztucznego dostępny na giełdach samochodowych jak i w sklepach...spoiler mocowany na klej do szyb.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Spoiler1
    Kliknij żeby powiększyć
    spoiler2


  • Białe kierunkowskazy.
    Zmieniłem też kierunkowskazy z pomarańczowych na białe z pomarańczową żarówką.
    Zmiana ta polepszyła wizualny wyglad auta.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Kierunek1
    Kliknij żeby powiększyć
    kierunek2


  • I Aluminiowe Felgi 6x14, nazwy modelu nie pamiętam, oponki ‘Gislaved’ (odłam Continentala) 175/60/14

  • Kliknij żeby powiększyć
    Opona1...
    Kliknij żeby powiększyć
    Opona 2...


    Zmiany są tylko takie ponieważ starałem się zachować jak najwięcej Klasycznego stylu.
    W środku też były lekkie zmiany:
  • Kompletnie nowa tapicerka wszystkich siedzeń i boczki drzwi, boczki dodatkowo pogrubione zostały 2cm gąbką w celu zmiękczenia, poprawy wizualnej i dotykowej, materiał obiciowy jest to materiał Mercedesa, tapicer restaurował i zostało, zaproponował mi i się zgodziłem na taki, tapicerka siedzenia jest wykonana z dwóch rodzajów materiału, wzorzysty to ten mercedesa a gładki to materiał stosowany w obiciu foteli sportowych.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Środeczek...
    Kliknij żeby powiększyć
    Tylna kanapa....


  • Usunięta została wycieraczka szyby tylnej, jakoś nie brakowało mi jej, szyba musiała zostać wymieniona na taką bez dziur na wycieraczkę i spryskiwacz oraz musiałem sprowadzić z Włoch tylną półkę bez wycięcia na silnik wycieraczki.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Brak wycieraczki...


  • Zmieniłem kierownice, w modelach od 2000r zaczęto wstawiać kierownice dużo ładniejszą niż w modelach do 2000r, w celu poprawy przyjemności trzymania, kierownica ta została obszyta skórą...
    Kliknij żeby powiększyć
    poprzedni model kierownicy
    Kliknij żeby powiększyć
    Kiera...


  • Szyby były przyciemnione co w letnie upały powodowało że samochód się mniej nagrzewał w środku, brak klimatyzacji niestety i trzeba jakoś sobie radzić.

  • Cały samochód został wyklejony od środka matami bitumicznymi w celu wyciszenia i przystosowania do montażu sprzętu Car Audio, maty takie likwidują blaszany dźwięk który można usłyszeć czasem przy zamykaniu drzwi lub wystarczy puknąć w dach.

  • Kliknij żeby powiększyć
    W trakcie wyklejania 1
    Kliknij żeby powiększyć
    W trakcie wyklejania 2
    Kliknij żeby powiększyć
    Drzwi wyklejone matą, ciche drzwi...


  • Zainstalowałem Szyber Dach szklany uchylno wysuwany, dach taki jest rzeczą niezbędna przy niewydolnej wentylacji jaką spotykamy w samochodzie marki Fiat model Uno.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Szyberdach w Środku...
    Kliknij żeby powiększyć
    Szyberdaszek...
    Kliknij żeby powiększyć
    Szyberdach uchylony...


  • Zmieniłem seryjne zegary na zegary od wersji 1.4 Turbo dzięki czemu miałem dodatkowo, obrotomierz, wskaźnik temperatury oleju i wskaźnik ciśnienia oleju, uruchomienie wskaźników kosztowało trochę zachodu, kombinowania i kupę pieniędzy ale warto było.
    Dzięki tym dodatkowym wskaźnikom miałem pogląd na to co dzieje się w silniku...

  • Kliknij żeby powiększyć
    Zegary


  • Elektryczne szyby z przodu, miały być wszystkie ale tylnych nie otwieram więc stwierdziłem że nie musze tam wozić silników z których nie będę korzystał.
    Robiąc przednie szyby elektryczne zrobilem wiązke na 4szyby i przyciski miałem cztery w tym dwa zapasowe w wersji obecnej

  • Zaadoptowałem też ściemniacz do regulacji jasności podświetlenia, został zaadoptowany z BMW serii 3

  • Kliknij żeby powiększyć
    Ściemniacz...


  • Panele w przednich drzwiach na głośniki 16.5cm (ręczna robota)
    Panele wykonane z płyty MDF, skręcone i wyszlifowane tak aby uzyskać wymyślony przezemnie kształt.
    Wszystko było wykonane zgodnie ze sztuką CAR AUDIO.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Panel i Tweeter...
    Kliknij żeby powiększyć
    Panel2

  • Wysokie tony w miejscu sterowania lusterkiem (ręczna robota)
    Fiat Uno jest kompletnie nie przystosowany do montażu sprzętu Car Audio, miejsca fabryczne pozwalają na zamontowanie sprzętu marnej jakości...postanowiłem zrezygnować z regulacji lusterek (jestem jedynym kierowcą tego auta i regulacja dla mnie jest zbedna ponieważ jak raz na rok przestawie lusterka to jest to dobry wynik, hehehehehe) i w miejscu tym umieścić głośniki wysokotonowe.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Tweeter...


  • Skrzynka zamknięta z żywicy w bagażniku na głośnik 25cm. (skrzynka stacjonarna raczej nie wyjmowana) czyli razem 5głośników.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Skrzynka pusta...
    Kliknij żeby powiększyć
    Skrzynka wytłumiona...

  • Kondensator 0.5F mała moc mały kondensator.

  • Radyjko Alpine CTA-1505R + zmieniarka Alpine CHA-S624 i dwa małe wzmacniacze, Alpine MRV-505F i MRV-305F, generalnie nic nadzwyczajnego.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Zabudowa...

  • Dodatkowo dwa wskaźniki do monitorowania prądu, Amperomierz i Woltomierz oraz wskaźnik cyfrowy temperatury zew. z czujnikiem umieszczonym pod halogenem max. Blisko ziemi lecz dobrze osłonięty przed wiatrem co powoduje realne i nie przekłamywane wskazania.

  • Kliknij żeby powiększyć
    amperomierz,voltomierz


  • Dodatkowa lampka w suficie zapożyczona od Fiata Albea, lampka jest 2w1 bo ma dodatkowo lampkę pilotkę dla pasażera, która to lampka nie przeszkadza kierowcy w jeździe i pasażer może sobie spokojnie czytać w czasie nocnej jazdy.

  • Kliknij żeby powiększyć
    Lampka


  • I jeszcze zmieniłem system spryskiwania przedniej szyby, nie mając tylnego spryskiwacza wykorzystałem wolny silnik i z 3strumieni zrobiłem 2x3 strumienie.
    Jako że operacja wymagała rozebrania całego podszybia zamontowałem przy okazji siatke, siatka ta powoduje że włączajac teraz nawiew nie wpadaja mi drobne liscie i inne tym podobne śmieci...

  • Kliknij żeby powiększyć
    Spryski natryski...
    Kliknij żeby powiększyć
    Siatka...


  • Tylne klosze od modelu 1.4Turbo
    Są dwa rodzaje takich lamp, mianowicie z czerwonymi lub białymi paskami...
    Kliknij żeby powiększyć
    Klosz


  • Najnowsza zdobycz to rozpórka przedniego zawieszenia...
    Wpadłem na pomysł aby wzmocnić auto z przodu, bardzo długo nie mogłem nigdzie znaleźć rozpórki do uno z silnikiem 1.4 :(
    Pewnego dnia udało się :)
    Znalazłem, zamówiłem, przypasowałem w sklepie, zakupiłem :)
    Wydałem 300zł na markowy produkt firmy OMP i ucieszony pojechałem do domu pracować nad montazem....
    Gdy przyszło co do czego okazało się jednak że rozpórka kompletnie nie nadaje się do montażu, powodem było.... po lewej stronie (patrzac na silnik) jest uchwyt trzymający filtr paliwa który to kompletnie przeszkadzał, po prawej jest moduł i bezpieczniki, cewka... mało tego, blachy w które wchodzi poduszka amortyzatora mają rant, rant ten kompletnie przeszkadza w doleganiu rozpórki do nadwozia i wszystko by się przesuwało po sobie względem siebie.... kompletna porażka... mało tego, jak by już ktoś na siłe chciał montować co na 100% było nie możliwe, ale jak by ktoś jakimś cudem już ulokował rozpórke na miejscu, okazało by sie ze brakuje gwintu, śruby za krótkie....
    No ale że ja zawsze mam głowe pełną pomysłów :), więc wpadłem na pomysł zrobić tę rozpórke lekko według mojego planu :)
    Na poczatek opracowałem blache która będzie trzymała element metalowy na którym mieszczą się bezpieczniki, cewka...
    Dokupiłem drugą bleche na której znajduje się moduł zapłonowy...
    Kliknij żeby powiększyć
    elementy przed zespoleniem...


    Znajomy ślusarz przyszedł z pomocą i połączył to wszystko w jedną całość...
    Kliknij żeby powiększyć
    elementy połaczone...


    Zostało pomalować...
    Kliknij żeby powiększyć
    pomalowane


    Dzięki tej małej przeróbce, zintegrowałem ze sobą na stałe trzy elementy z każdej strony i wszystko można było przymocować jak należy, rozpórka teraz dolega bezpośrednio do nadwozia tak jak zaplanowałem...
    To co zrobiłem wydaje mi się optymalnym wyjściem z sytuacji...
    Pracy było troche ale efekt jest znakomity....
    Kompletnie inaczej się auto zachowuje w zakrętach.... zakręty można pokonywać 10-30km szybciej niż do tej pory i auto nigdzie nie ucieka, jest stabilne i jedzie wyraźnie wyznaczonym przez kierowce torem...precyzyjnie reaguje na ruch kierownicą... przy jeździe po łuku nie ucieka ....
    Druga pozytywna rzecz to, zupełnie inna jazda po nierównościach, zupełnie inaczej odczuwalne są dołki... zawieszenie pracuje, teraz czuć że pracuje jak nalezy...
    Moim zdaniem każde uno powinno byc wyposażone w taką rozpórke seryjnie...
    Tego się nie da opisać i wytłumaczyć, zrozumieć może tylko ten kto nie miał i jeździł unem bez rozpórki, zamontował i pojeździł chwile...
    Kliknij żeby powiększyć
    rozpórka zamontowana
    Kliknij żeby powiększyć
    rozpórka zamontowana2


    Cały samochód już rozebrałem i złożyłem własnoręcznie po swojemu, można powiedzieć że jest złożony ręcznie tak jak składa się bardzo drogie auta.

    Silnika nie ruszałem, tak jak wspominałem od 165000km nie robi problemów wiec nie chcę go psuć na siłę, jest to 1.4 70KM czyli silnik nie wysilony który ma długą żywotność, moc jakąś tam posiada w miarę przyspiesza i wystarczało mi to, w szczególności że mamy teraz sezon na fotoradary i inne taki tam, więc szybka jazda kosztuje.

    Pali tyle ile musi znaczy w normie a LPG nie posiadam...

    Miałem jeszcze plany na różne bajery np. nagrzewnice sterowaną elektrozaworem z elektroniczną regulacja temperatury tj. taka niby klima ale bez możliwości chłodzenia, znaczy klima na zimę i jeszcze takie tam drobne duperele.

    Te plany jednak nie zostały zrealizowane, postanowiłem zmienić samochód....
    w dniu 31.05.2005r mój Fiat Uno zmienił właściciela....
    sprzedałem go i juz nie mam Uniaka...


    mój nowy samochód to: Lancia Kappa S.W 2.0 20V
    zamiarowałem zakupić Coupe ale jest ich tak mało że nie sposób wybrać coś dobrego....
    Kliknij żeby powiększyć
    Kombi z lewej strony...
    Kliknij żeby powiększyć
    Kombi z prawej strony...
    Kliknij żeby powiększyć
    Kombi z tyłu...



    Kliknij żeby powiększyć
    Środeczek...
    Kliknij żeby powiększyć
    Środek inne ujęcie...
    Kliknij żeby powiększyć
    Tylna kanapka...


    Kliknij żeby powiększyć
    Przedział bagażowy... bardzo pakowny i pojemny...


    ... po przejechaniu 10000km Lancią z silnikiem 2.0 20V stwierdzam, że nie warto kupować modelu z najmniejszym proponowanym przez producenta silnikiem...
    ... po pięciu miesiacach jazdy moge powiedzieć że to nie jedzie, brak mocy mnie męczy i dlatego postanowiłem zmienić dwu litrowe kombi na trzy litrowego sedana ...
    ... poszukiwania rozpoczęte ...


    ... w dniu 22.11.2005r sprzedałem moją Lancie :( , teraz pozostało mi czekać i szukać nowej ;)...


    ... jest :) znalazłem :), po długich poszukiwaniach znalazłem, jest to samochód kolekcjonerski - wyprodukowano 3600 egzemplarzy wersji Lancia K Coupe.
    a oto kilka fot...
    Kliknij żeby powiększyć
    Coupe z lewej strony...
    Kliknij żeby powiększyć
    Coupe z prawej strony...
    Kliknij żeby powiększyć
    Coupe z tyłu...



    Kliknij żeby powiększyć
    Środeczek...
    Kliknij żeby powiększyć
    Środek inne ujęcie...
    Kliknij żeby powiększyć
    Tylna kanapka...


    Kliknij żeby powiększyć
    Silniczek...2.0T 205KM :)))
    Kliknij żeby powiększyć
    Zimowa alufelga...na lato są inne :)))












    Lancią Kappa Coupe 2.0T jeździłem rok, po roku eksploatacji stwierdziłem że Lancie Kappa Coupe można posiadać jako jeden z wielu w garażu, jako jedyny samochód jest zbyt mało praktyczny...nie można pojechać na zakupy swobodnie gdyż ma jedne wielkie drzwi które otwierają się bardzo szeroko aby wygodnie wsiadac i wysiadać... na parkingach jest to nie do zrobienia...miejsca wąskie a ludzie parkują jak buraki na polu...
    Ogólnie autko super, bardzo wygodne fotele, komfort cisza i moc...
    Spalanie... nie interesowało mnie to nigdy... wiem że raz doszło do 30L/100km, kolega sie bawił w liczenie... i jeszcze raz kiedy zbadaliśmy, po mieście nie dało rady zejść poniżej 14L/100km... no ale cóż...205Koni musi cos jeść :)

    Kliknij żeby powiększyć
    Coupe Zegary
    Kliknij żeby powiększyć
    Dodatkowe wskaźniczki...
    Kliknij żeby powiększyć
    Fotele znanej firmy...


    Kliknij żeby powiększyć
    ...nie był bym sobą jak bym czegoś nie zmodernizował...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...




    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...poprostu piękna...


    Kappe Coupe sprzedałem 05.10.2006r :(...

    na chwile musiałem zacisnać pasa aby zrobić generalny remont w domu.... i dnia 02.11.2006r nabyłem wspaniały miejski samochód Seat Ibiza 1.4 z Klimatyzacją całe 60KM wspomaganie i elektryczne szyby...

    Kliknij żeby powiększyć
    Z przodu :)
    Kliknij żeby powiększyć
    Z Boku...
    Kliknij żeby powiększyć
    Z tyłu...


    Kliknij żeby powiększyć
    Środeczek...
    Kliknij żeby powiększyć
    Zegarki...
    Kliknij żeby powiększyć
    Potęga mocy...


    Naprawde super samochodzik... przez rok nic sie nie działo i nie stało...zero problemu, żadnych falujących obrotów, bardzo dobre i szybkie ogrzewanie...
    4.7 w trasie z klimą... zero rdzy, może dlatego że to był 12.2002r salonowy krajowy... a nie szrot sprowadzany spawany z trzech innych co leżały one w rzece te trzy... :))
    Seata oddałem w nowe dobre ręce 23.10.2007 :( naprawde bardzo go polubiłem...no ale trzeba iśc do przodu ...

    narazie to by było na tyle :)


    18.10.2007r kupiłem Opla Omege 2.5 DTI Automat :)
    sześć garnków w automacie... podobnie jak seat rok 2002, skóra, klima x2, xenony, navi felga 17` 235/45/17 i takie tam duperele... kolejny etap zaliczony, sedan, diesel, automat...

    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...

    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...

    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...

    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...
    Kliknij żeby powiększyć
    ...





    .....................................................................


  • Autor: Klaudek  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-12-12 18:52:09
    Następne jak nic musi być 3.0 V6 w automacie.... musze zaliczyc sześć garnków ... udało sie zdobyć Coupe-tke to chwile śmigne... boje sie ze ta chwila teraz troche długo może sie ciągnąć ;)

    Autor: EGON  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-12-12 10:01:34
    Teraz to widze piękne autko Coupe :-) , ale co bedzie teraz następne mam nadzieje że z mercem ci przejdzie , bo jak można z włoskiej pięknej lini prześć na topornego mercedesa

    Autor: Klaudek  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-09-27 21:26:47
    Coupe se innym razem kupie ;) teraz pośmigam lekszo cienszaruuffffkom ;]

    Autor: EGON  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-07-14 17:41:12
    Chciał se chłopak polepszyć komfort i se kupił kapiszona Klaudek gdzie to porównywac do Coupe to tak jak by malucha do duzego fiata :D

    Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
      Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
    Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
    Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
    Design i wykonanie - Messer